Hop til indhold

Universal fjernbetjening til IHC lysstyring


Jesper Hyllen
 Share

Recommended Posts

Hej. Først vil jeg lige påskønne IHC-user forumet, jeg har virkelig lært meget om opsætning og programering af IHC ved at søge herinde. Så hermed en stor tak til dem, så tager sig tid til at svare på spørgsmål igen og igen. Jeg er ved at købe universal fjernbetjening til hjemmebio'en i stuen, hvor jeg er træt af at have 5 remotes liggende på bordet. Nu jeg er igang vil jeg jo ha IHC installationen med på fjernbetjeningen, så jeg også kan styre lyset når der skal ses film. Jeg havde egentlig besluttet mig for en Logitech Harmony One fjernbetjening, da jeg vurderede at den passede til mine behov og pengepung. Jeg har nu læst rundt omkring på nettet, at denne remote har problemer med at kommunikere med lysdæmper funktionen, pga. de lange tryk. Så nu kommer jeg i tvivl om det er den remote jeg skal købe og så tage det som det kommer, eller jeg skal finde en anden og bedre egnet fjernbetjening. Der til har jeg nu læst om forskellige universal fjernbetjeninger fra "Philips Pronto" og "Univesal Remote Controls" som går ud over den normale IR styring,med ting som: 2-vejs kommunikation, Z-wave lysstyring, RS232 com, Wlan osv.. Jeg er i tvivl om det er noget jeg skal overveje, eller om det bliver for omfattende og for dyrt, men det kunne være spændende at kunne se hvor når den udendørs PIR går onpå displayet, få lys-niveauet vist på displayet eller hvornår posten har åbnet postkassen vist på fjernbetjeningen. Dertil findes der sikkert endnu smartere funktioner, med de forskellige remotes. Derfor vil jeg meget gerne høre fra andre med erfaringer med universal fjernbetjeninger sammen med IHC.Med Venlig hilsenBaronen

Link til kommentar
Del på andre sites

jeg har også over vejet harmony one og hvis man kigger på deres kompatibilitets-oversigt står der at lk ihc er understøttet, men hvis du når at købe sådan en før mig vil jeg da gerne hører om den erJen har prøvet at kode 2 forskellige universal-fjernbetjeninger ved at holde dem op mod hinanden, men ingen af dem kunne gengive signalet, så jeg tror at fjernbetjeningen skal være lavet til at kunne styre ihc før det kommer til at virke og det påstår de at harmony one er

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har harmony fjernbetjening - men desværre ikke tilsluttet den til mit IHC :(Mht lange tryk, så kan jeg ikke forestille mig det skulle være et problem for den - for alt kan jo kodes. Om den så understøtter IHC's standard - er jo nok et spørgsmål. Men med god tid må man selv kunne sætte koder sammen - hvilket også er muligt på den.For øvrigt en fed fjernbetjening, den må helst ikke sammenlignes med andre universielle fjernbetjeninger :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Det giver mig lidt fortrøstning, så det ender sikkert med jeg køber en Harmony One. Så vil det vise sig hvor meget den vil samarbejde med IHC. Jeg vurdere at den ligger som et godt alternativ, mellem de billige(kedelige) universal remotes og så de dyre og advancerede modeller. Jeg er ikke hjemme i Danmark før om 3 uger, så jeg kan få den købt, så hvis der er flere der har erfaringer, så kom endelig med dem.mvh.Baronen

Link til kommentar
Del på andre sites

Mht harmony fjernbetjening, så er dens funktioner jo smarte - og især hvis man får den til at arbejde sammen med ihc. Det som gør den smart, syntes jeg er når man programmere sekvenser (hvilket er nemt). Jeg har feks en : tænd fjernsyn, skift til videokanal, tænd kabeltv reciver, tænd forstærker, skift forstærker på av indgang - og juster niveau til lav. - alt sammen sker ved et tryk. Skifter man så til tv, ja så slukker den jo for de ting der ikke bruges ! Og har man problemer med at kode den, så ringer man lige til Logitech - så gør de det på din profil og så virker det næste gang du uploader til fjernbetjening.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 4 weeks later...

Så er jeg blevet den lykkelige ejer af Harmony One. Jeg synes den er ret genial, den er meget nem at gå til, og meget intuitiv at gå til. Jeg brugte 15 min på at sætte den op til mit TV, AV-receiver og DVD, og yderligere 10 min. på at finjustere. Så nu kan de betjenes hver for sig eller samlet vha. aktiviteter Desværre er det endnu ikke lykkedes mig at sætte den op med IHC. Jeg kan finde en "IHC touch dæmper" kode i Harmonys database, men for mig at se er den "tom" altså skal jeg overfører IR kommandoerne fra LK's remote og sådan en har jeg ikke. Jeg afventer hjælp fra Harmony, men det ender nok med at jeg skal ha en LK IHC remote, så hvis der er en herinde som bor omkring Aalborg, så vil jeg gerne låne/leje en remote i et par timer. mvh.Baronen

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month later...

Smart at du med Pronto kan se status, det må vel betyde to vejs kommunikation med remoten, lækkert.Jeg brugte en uges tid på logitech support, inden jeg fik harmony til at fungere. I Harmony har man som bruger ikke umildelbart mulighed for at rode med HEX koder. Først snakkede jeg med dansk tlf. support, uden succes. Så mail/web support via Canada, de vidste lidt mere om det. Efter et par fosøg med LK's HEX koder lykkedes det dem, og nu fungere det fint. Der er lidt lir i det, men også en del praktiske funktioner, og jeg synes at det er en fornøjelse at med ét tryk at kunne slukke lyset i køkkenet og i stuen, tænde hygge lamperne på stuevæggen, tænde DVD afspilleren, tænde Surround receiveren, vælge input på receiveren, tænde TV'et og vælge input på TV'et.

Link til kommentar
Del på andre sites

Pronto kommunikerer med IHC via IP gennem Homeseer.Derved kan jeg hente status på alle IHC I/Os og sætte status på I/O.Problemet med at gå via IR øjnene til IHC er at det kræver din Remote er i nærheden af IR øjet. Også går det kun een. (og der er et begrænset antal der kan sættes.)Men Universal er genial fordi den er let at få igang. Pronto kan programmeres til alt - men er svært at komme igang.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month later...

Ja, Logitech lavede en specifik komponent på min konto.Der er en del LK komponenter i Logitechs database, også en IHC lysdæmper. som jeg ikke kunne få til at virke. Men det er muligt at de nu har lavet en "IHC 16 kanals IR" komponent i deres database, det vil jo være smart af Logitech. Jeg forstod lidt på deres support at komponenter i databasen, gerne skulle være kommet via officielle kilder, og det lod det ikke til at mit link til LK gik ind under. Baronen

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Jeg "danser" stadig med Logitech.Jeg har endda fået hjælp fra "Baronen" som har givet links til hans løsningsmodel.Men den virker kun ind i mellem hos mig. Min Philips Pronto virker perfekt hver gang, men min Logitech Harmony 555 (vil ikke købe en 1000 før Logitech har overbevist mig om at de kan få det til at virke) kan ikke engang lære koderne fra Prontoen.Men OK Prontoen kunne heller ikke lære koderne fra ORIGINAL fjenbetjeningen.Skal jeg virkelig have 3 fjenbetjeninger på bordet?Men OK det er da færre end 7.Fortæl hvis du har fået en Harmony til at køre.1 (Baronen og......)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok