Hop til indhold

Controler


Recommended Posts

Jeg har en ihc installation fra 2008, controler med Wireless.

Inden for den seneste uge er controler begyndt at stoppe, det starter med at lyset der er tændt blinker, derefter kan man ikke betjene tryk, efter Ca 30 sec til 1 min begynder controler at blinke med blå lys og alt virker igen

nogen der har et bud på dette.

 

jeg køre ikke med den seneste firmware, jeg har firmware 2.7.132

 

12012015_ihc_herme15.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er et rigtigt godt bud med overbelastet strømforsyningen/backup modul..

 

Er det en 15W eller 72W strømforsyning du har?

Hvor mange input-/outputmoduler er koblet på backupmodulet?

 

Jeg har set en forholdsvis stor IHC installation lavet med en 15W strømforsyning, hvor der pludselig gik tivoli i lyset, når der blev tændt for meget lys (udgange) i huset på én gang. Pga. at der skulle en del forbrug af udgange til før det skete, var det derfor altid om aftenen, og kun i vinterhalvåret de oplevede det. Det havde også kørt i nogle år uden problemer. Skiftede strømforsyningen til større, og problemet var væk.

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak for svar 

Ja instalation er udvidet med 1 stk 24v out og 1 230v out, og 1 input, men det er lang tid siden

 

Jeg har en 72w strømforsyning

input modul: 5 stk

output modul 230v 6 stk

output modul 24v 2 stk

 

på backup modul er der 

3 stk input

1 stk 230v output

1 stk 24v output

 

 

og der er 23.49vdc målt på strømforsyning

 

kan man sætte 2 stk strømforsyninger parallelt 

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja så har jeg kikket i tavlen og fundet ud af at næsten alle input og pir køre på back modul, og sikkert mere.

Det starter jeg med at rette i morgen så det passer med dokumention.

 

Det lyder til at du har fundet problemet. :)

 

Nu skriver du at du har et 230V outputmodul på dit backupmodul. Hvad har du på det modul? Grunden til jeg spørger er, at hvis strømmen går, og dit backupmodul skal forsyne det modul, hjælper det jo ikke at controlleren kan tænde/slukke udgangene i 230V modulet, når de 230V er væk (med mindre det skulle være noget som er forsynet fra en UPS).

Backupmodulet bør kun forsyne controller, modem + de input/outputmoduler som er monteret med alarmkomponenter (røgdetektor, alarm PIR/magnetkontakter, lydgivere osv.), for at opnå længst mulig backup tid.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok