Hop til indhold

Integrering Med Denon Heos Eller Andet Alternativ Til Sonos


Kasper Jacobsen
 Share

Recommended Posts

Hej Alle

Er i gang med og bygge nyt hus og havde egentlig planlagt en Sonos installation i hele huset da jeg kan læse mig frem til at det er rigtig godt integreret med IHC. Men efter et besøg i Hifi klubben igår vil jeg egentlig hellere have Denon's Heos pga. bedre lydkvalitet.

Er der så nogen af jer kloge hoveder der kan svare på hvordan jeg kan få den samme integration mellem IHC og Heos som IHC og Sonos har det i dag?

Har kigget på om det kunne løses via en pc, f.eks. Raspberry Pi, men ser ud til Heos kun kan styres via IOS/Android.

Eller kender i et bedre produkt der kan snakke sammen med ihc?

På forhånd tak :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Kasper,

 

B&O via masterlink / beolink gateway, vel en smags sag om det er et bedre alternativ, men i hvert fald en mulighed :-)

 

Jeg synes det virker rigtig godt og giver mange muligheder, men skal samtidig erkende at jeg muligvis er lidt "B&O farvet"

 

Hilsner Ole.

Link til kommentar
Del på andre sites

Nu kender jeg ikke denon og deres lydkvalitet, jeg kan kun referere til mit eget, jeg har sonos play 1 flere rum, og jeg syntes de giver en fantastisk lyd, selv med god bas lyd også, valget faldt på play1, da jeg netop syntes lyden var dårlig i play3, i stuen har jeg en sonos connect, som så sidder til min denon forstærker, Kontoret har jeg en Play5, og disse produkter lever fuldt op til det musik behov jeg har rundt om i huset..

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak for svar :)

Ja B&O var selvfølgelig en mulighed, men det er vist lige en prisklasse højere end sonos og heos. Og personligt er jeg ikke så pjattet med deres design.

Jeg vil også sagtens kunne nøjes med Sonos i de fleste rum, men i stuen vil jeg være ked af og sætte en Blu-ray eller 4k film på og så bliver lyden nedgraderet (Sonos). Og hvis jeg kan få Heos til og spille 100% sammen med IHC vil jeg helt klart vælge denne, da de koster det samme som Sonos.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det kunne være super fedt hvis det kunne integreres i IHC Captain :D

 

Giver gerne et lille bidrag for og hjælpe, og hjælper selvfølgelig med al den information jeg kan skaffe på Heos platformen og test :)

 

Jeg har puttet det på todo listen men det er svært at dekode protokollen uden at have adgang til den :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Mikkel

 

Jeg har dykket lidt længere ned i ovenstående og fundet følgende open source software HEOS anvender:

 

GPL
Open Source Used
Version
bridge-utils
2.8
busybox
1.21.1
ebtables
2.0.10-4
Linux kernel
2.6.30
mtd-utils
1.4.3
ntfs-3g_ntfsprogs
2011.4.12
ntpclient
2007
u-boot
2011.06
wireless-tools
version 29
n
LGPL
Open Source Used
Version
ffmpeg
0.8.3
glibc
2.9
libmms
0.6.2

 

 

Har fundet det i denne manual, fra side 49:

https://www.dropbox.com/s/egv7icjcfha342c/Owner%27s%20Manual%20in%20English.pdf?dl=0

 

F.eks. denne ser ud til og styre kommando linier, scripts, etc.

http://curl.haxx.se/

 

Vil prøve og se om jeg kan hive koden ud af en HEOS når jeg får fingre i sådan en.

 

Ved ikke om det er noget af dette der kan hjælpe dig, det er ca. herfra tingene begynder og blive russisk for mig :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Kasper, jeg bruger ihc med squeezebox via openhab på en raspberrypi, så hvis man har mod og ikke forventer plug n play. Så er det et fantastisk springbræt til at kombinere alle mulige ting.

Bruger det bla til:

Somfy rts

Oregon vejr station

Squeezebox

Graf over varmeforbrug/etc

Plex mediacenter

Samsung tv

Onkyo av reciver

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok