Hop til indhold

Led Pærer Og Lys Dæmpning

Recommended Posts

Hej alle sammen

Jeg har købt et hus hvori der er installeret et par lysdæmpere af mærket LK touch 180 CR

http://www1.lk.dk/katalog/vejledning/97208_01.pdf

Jeg vil meget gerne sætte nogle LED pærer til vores lamper. Jeg har derfor købt nogle dimmable Osram LED pærer som hedder LED superstar Classic A 60 Advanced.

Det hele så ud til, at fungere meget fint efter jeg satte pæren i. Men jeg har efterfølgende lagt mærke til, at pæren flimrer. Og jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvorfor det sker. Jeg håber, at nogle herinde kan hjælpe mig, da jeg er ret uerfaren inden for dette felt.

Kan det være vores touch dæmper som er problemet og at jeg skal installere nogle skyde dæmpere i stedet?

På forhånd tak

Telmania

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak for svaret Kristoffer.

Jeg har været inde på den side :)  Måske har jeg indtastet forkert, men det kan du måske hjælpe mig med?

Den lysdæmper jeg har synes jeg ikke er på listen ( LK touch 180 CR) så jeg har prøvet at vælge den sidste på listen som hedder Din IHC dimmer 350 CR.

Hvis jeg bruger ovenstående og vælger Osram som fabrikant så kommer pæren jeg har købt ( LED superstar Classic A 60 Advanced) ikke op på listen. Den som kommer tættest på er denne LED Superstar Classic A 40 advanced. Men den er desværre ikke testet.

Link til kommentar
Del på andre sites

Touch 180CR er udgået for nogle år siden, og der er sikkert derfor at du ikke kan finde den i LK's lysdæmper/LED guide.

Den har heller ikke noget at gøre med IHC-systemet, så ret beset hører dit spørgsmål ikke hjemme i dette forum.

Du kan prøve at kontakte enten LK eller Osram for at hører om de har nogle gode råd.

En løsning kunne f.eks. være at skifte til en af de nye lysdæmpere beregnet til LED:

http://www.lk.dk/Lauritz+Knudsen/professionel/produkter-og-loesninger/lysdaempere.page?

Link til kommentar
Del på andre sites

Share

• Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok