Hop til indhold

Vr 700 Dc- Ventilation Med Varmegenvinding


Recommended Posts

Hej Jacob;

 

Jeg har lavet to 2 stk. override signaler fra IHC til ventilationsanlægget. I setup på anlægget kan du selv sætte de to input signaler til hvad de skal gøre. I mit tilfælle - 1 giver max udsug og indblæsning og en stopper anlægget helt. Max udsug aktiveres fra IHC når lyset i brusenichen har været tændt i 1 minut og køre herefter max i 15 minutter efter at lyset slukket igen.  

 

Endvidere har jeg lavet, at anlægget lukker helt ned når "ferie mode" aktiveres via IHC.

 

Udover de to override signaler har jeg forsynet anlægget med to Zigza temperatur/fugt føler. Når fugtighed kommer under 30% (ekstremt tørt og typisk når det er meget koldt udenfor) i indblæsning så stopper anlægget i 3 timer. Temperatur og fugt kan følges via IHC remote appen. 

 

Vh. Michael

Link til kommentar
Del på andre sites

Lyder smart.

 

Jeg har for nylig fået koblet 2x54m ø170 rør på anlægget og prøver at finde en god løsning til at få det styret korrekt, så jeg får varmen om vinteren og kulden om sommeren fra jorden, men helst uden at jeg skal skifte om, men så IHC'en skifter om på indsugning når eks. udeluft kommer under 7grader om vinteren, og når indenluft kommer over eks. 20grader.

Link til kommentar
Del på andre sites

Har også lagt jordventilationsrør, men heller ikke fået koblet dem til.

Det er såmænd ikke så svært at lave programmet dertil, når først man har bestemt sig for logikken. I bund og grund er det jo ikke anderledes end en solvarmestyring.

Varme/vinter mode (når udetemperaturen er under 16):

Er temperaturen 1 (eller 2) grad højere efter en tur i røret ja så vælg den vej, ellers tag den direkte.

Køle/Sommer mode (når udetemperaturen er over 16 OG indetemperaturen er over 25):

Er temperaturen 1 (eller 2) grad lavere efter en tur i røret ja så vælg den vej, ellers tag den direkte.

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok