Hop til indhold
  • 0

Sammenkobling Af Funktionsblokke


Jacob Nielsen1354922309
 Share

Spørgsmål

7 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Ja. Det bedste er altid kun at have een FB der styrer den fysiske installation, men man kan så godt have flere ting der styrer denne FB. F.eks. Både tryk, PIR eller andre FB.

Så lav en en sluk alt FB. Træk de få tryk der skal styre det over på indgangene, og træk udgangen over på sluk indgangen på de FB der skal med på sluk alt.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Okay, så har jeg fat i den.

 

Synes bare der er nogle ulogiske løse ender i for eksempel FB 1.1.01.d. hvor der er mange input muligheder, men hvorfor er der ikke tilsvarende output, man kan drysse ud på datalinier?

 

En anden ting jeg har gået med er, hvor mange stikkontakter laver man styret? Jeg blev anbefalet at udvælge nogle i hvert rum, og spare moduler i tavlen, men derved begrænser man vel også fremtidige muligheder med det samme? eller er det normal i en installation?

 

 

Vh Jacob

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Okay, så har jeg fat i den.

 

Synes bare der er nogle ulogiske løse ender i for eksempel FB 1.1.01.d. hvor der er mange input muligheder, men hvorfor er der ikke tilsvarende output, man kan drysse ud på datalinier?

Fordi det jo er en funktionsblok og man samler forskellig programmerings logik i den. Hvis du blot ønsker 1:1 for de forskellige typer indgange/aktiveringer er der jo ingen grund til at lave det besværligt med FB. Så skal du bare have en følg funktion fra indgang til udgang. (Det findes også som FB).

 

En anden ting jeg har gået med er, hvor mange stikkontakter laver man styret? Jeg blev anbefalet at udvælge nogle i hvert rum, og spare moduler i tavlen, men derved begrænser man vel også fremtidige muligheder med det samme? eller er det normal i en installation?

Vh Jacob

Tjaa, mange nye installationer bliver idag lavet med dobbelt udtag rundt om i rummet, hvor den ene er med fast fase og den anden en "grøn" slukalt. Om du kan/vil nøjes med det eller vil kunne styre flere/alle stikkontakterne enkeltvis/individuelt er helt om til dig og din pengepung.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Min installation er trukket så hvert udtag har sin fase, så kan det altid flyttes i tavlen. som udgangspunkt får de en udgang hver, og skulle det knibe med pladsen ryger der lidt wireless ind, men jeg har to tavler så det burde kunne lade sig gøre. Eneste minus er at jeg skal have 2 controllere en ihver bygning, og her er IHC ikke så smart sammenkoblingsmæssigt når man godt vil have viewer med, og opfatte huset som et.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det den "rigtige" måde at kable på.

Mht sammenkobling af 2 eller flere controllere skulle det kunne lade sig gøre med IHC Tablet app'n. Har dog ikke selv prøvet.

Det meste i hverdagen kan lade sig gøre at få overført mellem controllerne, men man bør planlægge det og f.eks. samle varme på een controller da det ikke er så nemt at få overført temperaturer mellem dem.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Okay.

 

Nu du skriver varme, der har jeg en masse spændende ting med gulvvarme, pillefyr, solfangere, ventilation med 2x54m rør i jorden til luft, hvor jeg skal have en masse følere på til at kunne styre enten eller styringer, men som jeg har fundet frem til, så er det en bekostelig omkostning at købe temperatur følere til IHC både designet og helt simple følere, eller er der en smutvej?

 

Vh Jacob

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Pillefyr og solvarme har jeg ikke, men er dog VE-certificeret idet.

Tilgængæld har jeg også etableret rør til forvarmning/køling af ventilationsluften, med spjæld der kan koble om.

Har dog ikke fået det i drift endnu.

Mht sensorer så tag et kik på Klaus's hjemmeside:

http://www.zigza.dk/IHC_Sensorer_Følere

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok