Hop til indhold

Openhab Opsætning.


Danni k
 Share

Recommended Posts

Halløjsa folkens.

Har arbejdet lidt (meget) i openhab de sidste par uger. Det tog lidt tid at få det hele til at snakke sammen men har endelig fået en temperatur over fra ihc.

Nu er mit problem så jeg fatter helt minus med at lave web interfacet. Jeg har prøvel at oprette nogen ting i items og sitemap men magter slet ikke at se logikken i det. Har brugt noget fra demo opsætningen men jeg er helt lost.

Bare at få vist temperaturen på forsiden alene med en ramme omkring kan jeg ikke.

Er her en professor der lige kan komme med den sidste lille brik jeg mangler?

Mvh. Danni.

Link til kommentar
Del på andre sites

Nu ved jeg ikke om du har hentet openHab designeren, den er ret guld da den highlighter alle de rigtige ting og giver en god opstilling :)

 

Sitemappet er selve det du ser hvis man kan sige det på den måde.. Her definerer du diverse frames fx.

 

Frame {
Group item=gGF label="Stueplan" icon="groundfloor"
Group item=gC label="Kælder" icon="cellar"
Group item=Outdoor label="Udendørs" icon="garden" 
}
 
Det er taget fra demo.sitemap 
den henter items der linker til gGF, gC og Outdoor
 
hvis du så tilsvarende kigger i demo.items finder du følgende
 
Group All
Group gGF (All)
 
Group GF_Stue "Stue" <video> (gGF)
Group GF_Koekken "Køkken" <kitchen> (gGF)
Group GF_Entre "Entre" <corridor> (gGF)
Group GF_Toilet "Badeværelse" <bath> (gGF)
Group GF_Sove "Soveværelse" <bedroom> (gGF)
Group GF_Walkin "Walk-in closet"<wardrobe> (gGF)
 
Her definerer du så i mit tilfælde items der vil blive vist under den gruppe du kalder gGF i sitemappet
Du kunne ha kaldt den alt muligt andet det er bare lige det de har valgt at bruge i demoen.. 
Ved ikke om det belyser noget omkring items..
 
Ellers bare spørg løs, jeg er stadig ikke mega meget inde i det da jeg ikke kan få min ihc binding til at virke men skal da gerne hjælpe så godt jeg kan :)
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har os brugt wiki og demoen mega meget men når jeg skriver:

 

Items:

 

Number Temperatur1 "Temperatur Stue [%.1f °C]" <temperature> (Temperature, GF_Living)

 

Så kan jeg kun få det vist rigtigt hvis jeg skriver:

 

Sitemap:

 

{

Frame label="temp" {

 

Text item=Temperatur1

 

}

}

 

Så det er hvert navn jeg skal skrive i sitemap. Troede det var det i <> tegnene som den bandt sammen med sitemappen. Og hvis jeg bare skriver Number Temperatur i items og Text item=Temperatur1 så virker det heller ikke den skal have et nummer eller noget andet bagefter for det virker. Så er da blevet lidt klogere men har sku os brugt meget tid på det.

 

Det at få bindingen til at virke tog os en del timer.... Hvad har du problemer med der???

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har os brugt wiki og demoen mega meget men når jeg skriver:

 

Items:

 

Number Temperatur1 "Temperatur Stue [%.1f °C]" <temperature> (Temperature, GF_Living)

 

Så kan jeg kun få det vist rigtigt hvis jeg skriver:

 

Sitemap:

 

{

Frame label="temp" {

 

Text item=Temperatur1

 

}

}

 

Så det er hvert navn jeg skal skrive i sitemap. Troede det var det i <> tegnene som den bandt sammen med sitemappen. Og hvis jeg bare skriver Number Temperatur i items og Text item=Temperatur1 så virker det heller ikke den skal have et nummer eller noget andet bagefter for det virker. Så er da blevet lidt klogere men har sku os brugt meget tid på det.

 

Det at få bindingen til at virke tog os en del timer.... Hvad har du problemer med der???

Har skrevet lidt frem og tilbage i den anden openhab tråd… alt kører som det skal men bliver smidt af under ssl handshake.

Her til aften har jeg så lige fundet ud af at jeg heller ikke kan connecte med mikkels captain mere, så det må være min controller der driller.. Må jeg lige ha rodet med imorgen :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Okay. Jeg havde os mega problemer med min prøvede at forbinde men den fejlede os med ssl handshake. Det var mit java som drillede fandt jeg ud af. Så jeg afinstallerede alt java flere gange og fik det til at virke med java jre1.7.0 kan ikke installere java 8 så går der ged i det igen. Så kan måske være i den retning du har problemer. :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Ved faktisk ikke om det har noget med det at gøre. Jeg søgte en DEL efter den java fejl og fandt denne side https://github.com/openhab/openhab/wiki/Netatmo-Binding og næsten i bunden under Missing Certificate Authority er der noget om det certifikat så det prøvede jeg så. Ved ikke om det er det som gør forskellen men java versionen har i hvertfald....

 

Men hva java version har du??

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok