Hop til indhold

Tilkobling Af Sikkerthjem Alarm


Reinhold
 Share

Recommended Posts

Jeg har set at man kan koble Powermax alarmer til IHC'en, men er der nogle der har erfaring med SikkertHjem alarmer?

 

I manualen er ind/udgange beskrevet som på vedhæftede billede.

 

Jeg er opmærksom på at jeg skal bruge et overdragsrelæ eller 2 :)

 

Alle inputs er velkomne

 

På forhånd tak

//Reinhold

 

post-5666-0-46409000-1415212312_thumb.jp

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har set at man kan koble Powermax alarmer til IHC'en, men er der nogle der har erfaring med SikkertHjem alarmer?

I manualen er ind/udgange beskrevet som på vedhæftede billede.

Jeg er opmærksom på at jeg skal bruge et overdragsrelæ eller 2 :)

Alle inputs er velkomne

På forhånd tak

//Reinhold

SikkertHjem tilslutninger.JPG

Hej. Den der spk udgang er det til en højttaler? (Speaker...?)

Ellers mål lige på den, er der 12v på udgangen når alarmen "går" så har du løsningen, så sætter du bare dit 12v dc relæ på denne udgang. Jeg ville lige sætte en diode parallelt over spolen med "stregen" (katoden) på + for ikke at skade noget i alarmen.

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja jeg tænker at bruge udgangen til lydgiveren til at give IHC'en besked om alarmen er gået..

Men det kunne også være fedt at slå ude/hjemme tilstand til vha alarmen - og så håbede jeg bare der var nogle der havde nogle erfaringer med den alarm..

Jeg må vist bare prøve mig frem :)

Tak for svar indtil videre!

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja jeg tænker at bruge udgangen til lydgiveren til at give IHC'en besked om alarmen er gået..

Men det kunne også være fedt at slå ude/hjemme tilstand til vha alarmen - og så håbede jeg bare der var nogle der havde nogle erfaringer med den alarm..

Jeg må vist bare prøve mig frem :)

Tak for svar indtil videre!

Men det kunne også være fedt at slå ude/hjemme tilstand til vha alarmen Det tror jeg ikke du kan med de klemmer du har til rådighed her, men der er en zoneindgang hvor det ser ud til at du måske kan styre tilstanden PÅ alarmen FRA IHC'en. Men så skal du til/fra koble alarmen fra IHC.

 

Jeg kom lige til at tænke på noget, på PowerMax Pro kan man slå en funktion til så ved tilkobling "Bipper" alarmen to gange i den udvendige sirene, ligesom en bilalarm, og igen ved frakobling, hvis du kan slå det til i din alarm kan du lave en funktionsblok der tæller disse pulser og reagerer derefter så du kan få huset i ude/hjemme tilstand på den måde.

Link til kommentar
Del på andre sites

Min alarm gør præcis som du beskriver når jeg slår alarmen til og fra - den får min udvendige sirene til at hyle 1 eller 2 gange alt efter om jeg aktivere eller deaktivere..

 

Men jeg tænkte at jeg måske kunne bruge udgangen til elektronisk dørlås, hvis jeg kan få målt hvordan den reagerer :) .. Den må være forberedt til at åbne og lukke en dør ved til- og frakobling af alarmen :) .. 

 

Det må være muligt at lave noget lækkert.. 

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok