Hop til indhold

12 V Led Lamper


Recommended Posts

Hej

Har søgt højt og lavt om anbefalede led pærer til 12 v GU 5,3, men uden held.

Har prøvet LK guide til led/lyddæmper! men der er der slet ingen med denne fatning/ spændings type.

Mine dæmpere er CR 350 LR, som jeg dog på et tidspunkt planlægger at skifte ud med wireless pga tilbagemeldningen, til de forskellige apps.

Er der nogen blandt ihc' s brugere der har gode erfaringer med gode 12 v pærer, har 12 spots med hver 20 w så der bliver brændt en del energi af der.

På forhånd tak

Mvh René

Link til kommentar
Del på andre sites

Har også gået og kikket efter en løsning, da jeg er den lykkelige ejer af 52 spots i mit køkken. Problemet er prisen! Jeg har f.eks. kikket på denne: https://www.lyskilderdirekte.dk/philips-master-ledspot-lv-4-20w-mr16

Men prisen er ca 90 kr., hvilket for mig så løber op i 4600, hvilket med mit mønster giver en tilbagebetalingstid på næsten 8 år!

Link til kommentar
Del på andre sites

Uha 52 spots, kan godt se jeg ikke må klage, men interessant link, takker.

Kunne godt finde på at give dem en chance, men mon jeg vil få et bedre resultat, hvis jeg gjorde alvor af og fik skiftet min dimmer, til den nye wireless v2 ?

Skal vi ikke prøve det. Jeg bestiller 3 stykker, og prøver det af. Jeg har gamle dimmere

 

Uha 52 spots, kan godt se jeg ikke må klage, men interessant link, takker.

Kunne godt finde på at give dem en chance, men mon jeg vil få et bedre resultat, hvis jeg gjorde alvor af og fik skiftet min dimmer, til den nye wireless v2 ?

Ja jeg ville så give dem en chance og bestille til de 3 spots der er gået ud. Men det er røveri: 3 styk=521 kr. inkl. miljøafgift (på en LED pære!!) og levering på næsten 100 kr. Jeg beholder mine 20 watt halogen, og undersøger om batterier og solceller er en fornuftig løsning. Forslag velkomne. Har allrede solceller i den gamle ordning, men overvejer at plastre nogle flere celler på der kan forsyne nogle batterier, som så kan oplyse de 52 spots. Nogen ideer?

Link til kommentar
Del på andre sites

Som jeg læser specifikationerne på hjemmesiden, er det også kun 7 og 10 w pærerne som er dæmpbare i Philips, hvilket er lige kraftigt nok til mit forbrug, men kan se osram har dæmpbare 5 w på programmet.

Men prisen afskrækker stadig lidt :-)

Tror du har læst forkert, for der står her at de (4 watt) er dæmpbare:

Philips MASTER LEDspot LV 4-20W MR16 er lav-watts LED pærer fra Philips, som er yderst energieffektive og kan spare dig op mod 80% på energiforbruget. 

Specifikationer
  • Gu5.3 sokkel med en diameter på 50mm
  • Gennemsnitlig levetid ved normal anvendelse på 45.000 timer
  • Fås i forskellige farvetemperaturer: 2700K (varm hvid), 3000K (hvid) eller 4000K (kold hvid) 
  • Fås med forskellige spredningsvinkler, alt efter anvendelse: 24 grader eller 36 grader
  • Er dæmpbare med en dæmper beregnet til LED
  • Farvegengivelse på mere end 80Ra (ud af 100Ra) 
  • Pærerne er 12V, hvorfor installationen skal benyttes med en forkobling for at fungere
  • Ingen IR eller UV-stråling
Anvendelse

Denne type LED pære giver en varm halogenlignende belysning og er ideel til spot- og generel belysning i hotel og restaurationsbranchen. Den er særligt velegnet til fællesarealer som f.eks. receptionsområder, lobbyer, gangarealer, trappeopgange og toiletter, hvor lyset altid er tændt. Men denne type LED er bestemt også beregnet til brug i hjemmet, hvor man ønsker at skabe en hyggeligt spotbelysning samt spare betydelige summer på energiforbruget. MASTER LEDspot MR16 har et robust design og fås i flere spredningsvinkler, hvilket giver en tydeligt defineret spredning af strålen. Der er ingen IR eller UV-stråling hvilket gør den velegnet til belysning af varmefølsomme genstande (mad, organisk materiale, malerier osv). Takket være ventilatoren indeni, leverer den innovtive kølingsteknologi en maksimal ydeevne. Den patenterede intelligente driver muliggør bred kompatibilitet med eksisterende elektromagnetiske og elektroniske halogentransformere. De dæmpbare versioner har en større ydeevne mens der skabes den rette atmosfære.

Bemærk: Philips Master LEDspot LV 4-20W MR16 er 100% udskiftelige med 12V 20W halogenpærer

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis man går ind under specifikationer under pærerne PDF står følgende

Master LEDspot LV - Den ideelle løsning til spotbelysning

MASTER LEDspot LV giver en varm halogenlignende belysning og er en ideel retrofit løsning til spot- og generel be- lysning i hotel og restaurationsbranchen. Den er særligt velegnet til fællesarealer som f. eks. receptionsområder, lobbyer, gangarealer, trappeopgange og toiletter, hvor lyset altid er tændt.

MASTER LEDspot har et robust design og fås med flere spredningsvinkler, hvilket giver en tydeligt defineret spredning af strålen. Der er ingen

IR eller UV-stråling hvilket gør den velegnet til belysning af varmefølsomme genstande (mad, organisk materiale, malerier osv).

Takket være innovativ kølingsteknologi

og især dens ventilator indeni, giver lyskilden en maksimal ydeevne. Den patenterede intelligente driver giver stor mulighed for at passe eksisterende elektromagnetiske og elektroniske halogentransformere sammen. De dæmpbare versioner har en større ydeevne mens der skabes den rette atmosfære.

Fordele

• Op til 80% energibesparelse sammenlignet med traditionelle halogenlyskilder

•Bred kompatibilitet med transformere •Mulighed for eftermontering med

MR16 halogenlyskilder med GU 5.3 fatning

Produktegenskaber

•Dæmpbar (versionerne på 7-35 W, 7-40 W og 10-50 W)

Paknings- Nominel konfigu- lysstrøm

•Patenteret intelligent driver •Airflux-teknologi sikrer lydløs drift for

7-35 og 7-40 W •Levetid på 40.000 timer

Anvendelse

•Ideel til effektbelysning på hotel, hospitaler, butikker og museer (eks. gulve, elevatorer, displays)

Advarsler og sikkerhed

•Driftstemperaturområde er mellem -20 °C og 45 °C omgivelsestemperatur

•Kun til anvendelse i tørre eller fugtige steder og de fleste af åbne armaturer med fatninger, der tilbyder strækkeligt plads (10 mm frit luftrum)

•Ikke beregnet til brug med nødlysar- maturer eller udgangslys

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Tror jeg tager en drejning, og skrotter GU 5,3 fatningerne, og monterer nogle GU 10 fatninger, og skrotter trafoerne, som sidder let tilgængelige på loftet, sammen med to samle bokse, hvor alle mine spots er ført op som stjerne forbindelser.

GU 10 fatningerne kan købes til små penge, og så på denne måde få mulighed for det noget bredere udvalg af 230 volts pærer.

Det tager en del tid, inden den investering er tjent hjem, men hvis man irriteres over hver gang de halogen lamper lyser, er det vel en go investering :-)

Mht. Dæmpere forsøger jeg med mine tavle monterede, indtil LK forhåbentlig kommer med en tavle monteret ala wireless enheden, selv om det måske ser udtil at have lidt længere udsigter ref tråden om Info møderne.

Mvh René

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok