Hop til indhold
  • 0

Styring Af Skjult Projektor


Troels Larsen1354922265
 Share

Spørgsmål

Hej,

 

Jeg overvejer at gå i gang med et hjemmebygget projekt. Jeg vil gerne have en projektor skjult i loftet, og er for nærrig til at give 15000+ for at købe en færdigsamlet udgave. Derfor påtænker jeg at bruge en 12V lineær aktuator til at styre nedsænkningen med. Jeg er ingenlunde ekspert inden for elektronik, men satser på at kunne få det til at hænge sammen.

 

Mit spørgsmål er så. Antaget at jeg bruger et 24V output modul, kan jeg programmere det til at give en impuls til min motor i f.eks. 3600 millisekunder (eller lign.)?

 

Jeg har ledt lidt efter hvordan man laver sine kontrolblokke fra bunden, men synes ikke lige at kunne finde noget. Kan jeg evt. bruge en eksisterende (persienne) blok?

 

Ved godt det er et lidt sært spørgsmål ;)

 

 

Venlig Hilsen

 

Troels Larsen

Link til kommentar
Del på andre sites

4 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Næ det er ikke noget problem. I de fleste FB er disse interne variabler bare ikke synlige indstillinger for brugeren.

Så prøv at åbne en FB og find pulsindstillingen (normalt 250ms), flyt variablen op under indstillinger og du kan ændre den i Serviceview.

Tak for hjælpen. Det vil jeg forsøge mig med..

 

EDIT:

 

Der var pludselig et eller andet, der faldt på plads mht. programmering af IHC Visual. Det fungerer bare nu. Det kræver lidt tilvænning at skulle bruge træk-og-slip metoden IHC Visual bruger, når man er vant til at skrive koden selv ;)

 

Endnu engang mange tak for hjælpen!

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej

 

Når du engang er færdig med hammer og svejseværk kan du så ikke knipse et pænt portræt af det hele så vi kan se hvad du har lavet

Det skal jeg meget gerne.. Er i første omgang ved at undersøge om jeg kan finde ud af at lave et kredsløb selv, men det ser ud til at jeg har fundet frem til en løsning. Der mangler dog stadig en del inden jeg når til loften. Der er først lige blevet støbt gulv i kælderen..

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok