Hop til indhold
  • 0

Kodetastatur + El-Laas/hoveddoer + Stanggreb


André S. Eriksen
 Share

Spørgsmål

Hej,

 

Vi er ved at opfoere et nyt hus med IHC etc. Jeg har soegt lidt paa IHC + Yale Doorman, men kan ikke rigtigt finde nogle loesninger og vores situation er lidt speciel. Haaber der er nogen der kan hjaelpe...

 

Her er foerst forudsaetningerne:

 

1. Hoveddoerene er 3 meter hoeje, saa de er noed til at have multipunktslaase for at forblive taette (og ikke alt for lette at braekke op). Doerene har indbygget IHC magnetkontakter.

 

2. Der skal gerne vaere stanggreb paa (lodrette rustfrie staalroer) og dermed er der ikke et normalt doerhaandtag man kan rykke op i for at aktivere multipunktslaasene

 

3. Der er IHC-kodetastaturer ved doerene og vi oensker IKKE flere forskellige tastaturer

 

 

Her er hvad vi gerne vil:

 

1. Naar vi ankommer til huset med alarmen slaaet til og taster koden, skal alarmen kobles fra samt multipunktslaasene slaa fra, saa man kan hive i stanggrebet og aabne doeren. Naar doeren igen lukkes, skal multipunktslaasene slaas til igen.

 

2. Naar vi ankommer til huset med alarmen frakoblet og tastet koden, skal multipunktslaasene slaa fra, saa man kan hive i stanggrebet og aabne doeren. Naar doeren igen lukkes, skal multipunktslaasene slaas til igen.

 

3. Vi vil gerne bruge samme kode uanset om om alarmen er til-/fra-koblet naar man ankommer til huset (aht boern etc.)

 

Nogen der har erfaring med ovnstaaende eller afarter heraf? Programmeringen, er sandsynligvist det mindste problem, men det er heller ikke lykkes mig at finr laase/hardware.

 

Paa forhaand tak!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

3 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej Andre - og velkommen til IHC-User.dk :-)

Deu har fulkommen ret i det er ikke programmeringen der bliver problemet. Det kan snildt lade sig gøre at implementer med IHC.

Det der er problemet er at finde nogle låse der er rent elektriske og ikke kræver man f.eks. fysisk hiver op i et håndtag for at aktivere 3 punkt lukke.

Hvad siger dør fabrikanten ? Med sådan en dør må de da have et par forslag til lås/lukketøj ?

Min umiddelbare forestilling er motor eller magnet låse. Det er jo ikke noget problem at aktivere flere på een gang.

Man kan også få elektriske slutblik som kan aktiveres fra IHC (eller anden alarm/adgangskontrol). Mit forslag er prøv at høre en låsesmed.

Sådanne løsninger er ikke billige da de jo ikke er "standard", men det er døren jo nok heller ikke, så om det skal koste 5, 10 eller 25 Kkr. for en låseløsning er nok ikke afgørende, hvis bare den giver den ønskede funktionalitet.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Andre

 

Mener at den eneste anbefalede sikre løsning på hoveddøre er med motorlås. Jeg fik vores hoveddør forberedt til det, men gik kold fordi låsekassen med motor var enormt dyr (10-15.000 kr).

Løsningen med magnetlås i slutblikket er langt billigere og aktiveres på et splitsekund, men er jf. den låsesmed jeg talte med lige til at sparke ind. Den ligger sikkerhedmæssigt i en lav kategori.

 

Jens

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Stanglås med motor er enormt dyr og jeg har derfor ikke denne løsning, men jeg har programmeret alarm op i børnevenlig udgave.

 

jeg bruger fjernbetjening, og udenfor har jeg en grøn og rød lampe til at indikere om alarmen er slået til og om der er trykket rigtig på fjernbetjeningen.

Dette er kombineret med et lydkort der fortæller "Alarmen er slået til" eller "husk at slå alarmen fra" desuden fortæller lydkortet om der er et vindue eller en dør der står åben, om der er post eller brand om der er "frost" og selvfølgelig i skoleåret mellem kl. 7.50 og 8.05 "husk at slå alarmen til.

når vi kommer hjem siger lydkortet selvfølgelig "Velkommen hjem Per (eller hvem det nu er)"

 

Det har været en stor opgave at lave program til lydkortet da talen er prioteret ( 31 forskellige beskeder) Brand har naturligvis førstepriotet.

 

God fornøjelse.

Per

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok