Hop til indhold
  • 0

IHC for dummies


Peter Damberg
 Share

Spørgsmål

Allerførst undskyld de kommende spørgsmål som er ret basic, man man skal jo starte et stedB) 1) En 4 slutte kontakt, tager den 4 input kanaler i Input modulet?2) Skal en dimmer have strøm fra 230V Output modulet?3) Hvis en dimmer skal have strøm fra 230V Output modulet, kan det samme output bruges til andet eller skal man over og bruge en af de andre 8 udgange?4) PIR: bruger den både en 24V IN og OUTput kanal, eller bruger den endnu flere?På forhånd mange tak for hjælpen!

Link til kommentar
Del på andre sites

9 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

1) Ja, hvis du vil have hvert tryk til at kunne aktivere hver sin separate indgang. Men der er ikke noget i vejen for, at lade eksempelvis de to øverste tryk aktivere samme indgang, og de to nederste tryk hver sin indgang, du har således brugt 3 input i stedet.2) Hvis jeg forstår dig ret, så nej. Afhængig af om du vælger en trådet eller en wireless dimmer, skal du til førstnævnte benytte nogle 24 VDC udgange3) Du kan som udgangspunkt sagtens bruge samme udgang ,eller for den sags skyld indgang, flere steder i din installation, men det er klart, at du programmeringsmæssigt ikke kan adskille dem. Dvs., se hvor et tryk bliver aktiveret, hvis der er flere tryk på samme indgang, samt ikke tænde to ud af tre lamper tilsluttet samme udgang.4) Hvilken PIR tænker du på? Der er vist nogle PIR man kan forbinde til andre PIR, men jeg mener ikke der i LK's sortiment er nogle som kræver at de tilsluttes en udgang på kontrolleren, men der i mod 1 styk indgang per PIRHåber det var til lidt hjælp.Hilsner Ole

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Tak for det hurtige svar1) OK, jeg reservere 4*24V Input for en 4 slutte kontakt og 6*24V Input for en 6 slutte kontakt:) 2)Det er en 350CR som monteres i teknikskabet.Jeg har prøvet at kigge lidt i manualen, forstår jeg ret at der skal reserveres 2*24V Output til at styre en 1*350CR? dvs at i en installation med 6*350CR'er skal jeg bruge 12*24v Output kanaler....Hvor får 350CR sin 230v forsynings strøm fra?3) Den er modtaget4) 120C PIR

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg har også haft disse tanker og spørgsmål som DAM, og det diagram som er i IHC manualen beskriver ikke et svagstrømstryk så det er "logisk" at der skal hårdfortrådes fra alle kontakt sæt, egentlig er det lidt tåbeligt !!! men man kan jo bruge trådløse tryk så skal man bare skifte batterier af og til !! men det gør installationen meget billigere og hurtig. men ellers tak for alle de gode svar rundt om de hjælper os "nye" meget :blink:

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Tak for alle jeres svar :) det begynder så småt at hænge sammen med at få projekteret min IHC tavle langt om længe.Som peterja01 skriver, så er det ikke alt der er lige "logisk" at gå til for en som er lidt ny på området. Diagrammet fra Jacob hjalp en del, men enheder som PIR 120C samt LK's røgalarm med relæsokkel giver stadig lidt hovedpine mht til hvad jeg skal reservere ude på tavlen for at få det til at virke selvom man læser LK's datablad.Også en tak herfra til jer der gider at hjælpe de "nye":)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Et sted jeg lige faldt i : når du tilslutter røgalarm, skal du have 12 V kreds på. Og den kommer med alarm del, eller bare batteri backup. Det var Jakob som var så sød at fortælle mig det, efter jeg havde samlet det hele :laugh: De kalder det vist "lærepenge" ;)Husk også 72W strømforsyning - da den lille ikke er stor nok til ret meget :(

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

PIR og røgsensorer burde man kunne se ud fra dette forbindelsesdiagramDet virker bare meget uoverskueligt.Du skal huske at ha' backupmodulet med, når du har røgalarmer, for det er dens batteri, der iflg. bygningsreglementet skal være. Gassensorer og alarm pir skal du også bruge det til, ellers har du ikke de 12 volt du skal bruge.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok