Hop til indhold
  • 0

2 4 Tast Wireless Kombi Dimmer Sat Sammen


Lachris
 Share

Spørgsmål

Hej I kloge hoveder :)

 

Jeg har fornyligt overtaget et hus med IHC og da jeg elsker at lege med sådan noget nørdet noget, gik jeg straks i gang ;)

 

Alt virkede fint da vi købte huset, men fandt hurtigt ud af at ingen af delene var connected med Wireless controlleren :mellow:

 

Så begyndte jeg at connect alle delene og fandt så ud af at alt mistede programmeringerne.

 

Jeg har fået det meste til at virke, men kan simpelthen ikke få mine to 4 tast kombi dimmere til at arbejde sammen.

 

Det jeg prøver på er at sætte min ene 4 tast kombi dimmer til at styre sit eget lys på de to øverste taster (Regulere op/ned) - det virker fint :) . Men vil så gerne have de 2 nederste til at styre den anden kombi dimmers lys (Regulere op/ned)

 

Er der nogle der kan hjælpe mig med dette? :)

 

På forhånd tak

 

NB! De to kombi sidder under 2 sal + Repo.

 

Mvh

Christian

 

 

Christian.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

4 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej Lakrids ;-) 

 

Og velkommen til IHC-User, hvor der er mange hjælpsomme ildsjæle...

 

Har desværre ikke arbejdet med kombi dimmer, men dit program ser rigtigt ud i mine øjne.

 

Virker den dimmer som du ikke kan få til at virke, hvis du bruger Service View og manipulerer input for op/ned på henholdsvis dimmer produkt eller den FB der styrer dimmer?

Og hvad siger signalstyrke måling funktionen i Visual til den dimmer der ikke virker?

Og er det en halogen eller gammeldaws glødepærer?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Jesper,

Mange tak :)

Jeg får nok lidt svært med at svare på dine spørgsmål, da vi ikke er flyttet ind endnu og derved ikke lige har det ved hånden.

Jeg vil prøve st se på serviceview når jeg kommer der ud igen :)

Kan ikke svare præcist på det næste men kunne godt få dem til at virke hver for sig connected til controlleren.

(Har fjernet forbindelserne i filen da jeg ville prøve på at lave dem forfra)

Puha pas, det er spots alle sammen.

Sorry jeg ikke kan give svarende mere præcist. Men vil helt sikkert tjekke det når jeg er tilbage i huset på lørdag. Men ville mene signalstyrken skulle være fin.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Lachris

Umiddelbar årsag kan være at projekt er tilsendt hvor dimmer ikke har været tilsluttet lyskilder.

Slet et enkelt scenarielink og genopret igen samt tilsend projekt igen (controller sender kun scenarielinks hvis der er ændring i disse)

God ide altid at slette program i produkter (holde programknap nede i 5 sek. til diode blinker rød/grøn) - når produkter bliver konverteret fra SA løsning til Controller løsning.

Anders

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Alle sammen,

 

Så fik jeg styr på det. 2 sals Kombi enheden havde signalstyre på 11 (puha så slap jeg for en ekstra antenne) så den gik lige.

Men løsningen var at slette alle programmer i enhederne også smide projektet ind igen.

 

Så tak for hjælpen :) nu til de større ting som markise styring, sluk alt, rengørings lys samt madlavnings lys puha.

 

Mvh

Christian

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok