Hop til indhold

Somfy Motor Til Lamelgardin


Recommended Posts

Hej

Jeg har kig på nogle lamel gardiner fra uniggardin. Motorerne er 230v fra somfy. Jeg har skrevet til uniggardin og efterspurgt et diagram der viser hvordan motorerne skal styres men har ikke fået svar fra Dem. Er der nogen der ved hvordan de kan styres? Jeg tænker at de skal have 4 230v udgange? 2 til frem og tilbage og 2 til åben og luk, men hvad med endestop? De gamle gardiner jeg havde var med 12v ac konstant og så slutte kontaktor, med indbygget endestop.

Vh Søren

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej

Jeg har kig på nogle lamel gardiner fra uniggardin. Motorerne er 230v fra somfy. Jeg har skrevet til uniggardin og efterspurgt et diagram der viser hvordan motorerne skal styres men har ikke fået svar fra Dem. Er der nogen der ved hvordan de kan styres? Jeg tænker at de skal have 4 230v udgange? 2 til frem og tilbage og 2 til åben og luk, men hvad med endestop? De gamle gardiner jeg havde var med 12v ac konstant og så slutte kontaktor, med indbygget endestop.

Vh Søren

Hej

kan du ikke bruge denne transmitter "Somfy RS485 RTS" Jeg tror den kan kobles op til IHC evt. se link http://www.acrimo.dk/media/3201/11-manual-somfy-rs485-rts-transmitter-1810803.pdf

MVh

Mads

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Hej Mads

Det ser rigtigt ud det du har fundet, men jeg har brugt rigtigt lang tid på internettet for at finde mere om modulet og evt. priser, jeg kan ikke finde noget på danske hjemmesider heller ikke på somfy egen hjemme side, så er i tvivl om det er en gammel måde somfy styrede deres motor på, så er gået lidt fast igen :-(

Vh Søren

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har selv tænkt på at købe denne her til 76$:

 

http://www.automatedshadestore.com/shop/product-info.php?Somfy_Single_Channel_RTS_Dry_Contact_Interface_Part-pid449.html

 

Det er i virkeligheden en helt almindelig fjernbetjening hvor der er loddet ledninger på, og puttet i en kasse ...

 

Den der Somfy RS485 RTS koster jo 580$, så det gør jo også en forskel.

 

mvh

 

  Kristian

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok