Hop til indhold
  • 0

Skalering


MekTrik
 Share

Spørgsmål

Hey

Håber der er nogle der er bedre til og lave egne fb end jeg er.

Er på jagt efter en fb der kan følgende.

Hvis man siger den ønskede temp skal være 19grd (indstilling)

Og at max varme temp er 22grd (indstilling)

Og min varme temp er 19grd (indstilling)

At den så selv kan finde ud af hvor meget den må varme med

At hvis det er over feks 20 må det kun være min temp

Og under 19grd må det max temp

Kan man det???

Link til kommentar
Del på andre sites

2 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Tror det du er ude efter er en PID regulator. Populært sagt regulerer den sådan at hvis det er langt bagefter giver den fuld gas, jo nærmere den kommer setpunktet des mere slækker den på gassen.

Sådan kan man desværre ikke regulere med IHC, men du kan jo lave noget i stil med det du beskriver hvor du aktiverer 1 eller flere output ved forskellige setpunkts. Men det er dig der skal definere hele logikken. Når det er gjort er det som regel ikke svært at lave en FB. Det sværeste er at overskue alle de mulige scenarier der kan forekomme, og hvad man så vil gøre. En hjælp kunne være lav en lille matrix hvor du bskriver de forskellige inputs status/tilstand og hvad output så skal.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Ja lars du har helt ret i PID :)

Har en CTS controlleren til og styre det nu men ville da heller ha at det er min ihc.

Kan bare ik lige finde ud sf hvordan jeg skulle stare..

Man kunne jo bare sige at når den er på set punket eller over så er det minimum.

Og når det er X antal grader fra er det max også når ellers bare udfylde de grader imellem..

Måske?

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok