Hop til indhold
  • 0

Programmering Af 1-10V Outputmodul


TheDexterTeam
 Share

Spørgsmål

Hej derude,

 

Jeg har fået sat en række armaturer (fortråede for dimmer). Jeg har opsat et 1-10v outputmodul, men kan ikke lige gennemskue programmering/opsætning:

 

Når jeg indsætter modulet i visual vises bit 1-8, som "beder om" at blive sat på en udgang. Jeg kan ikke helt følge dette - hvad skal der ske med disse 8 bit?

 

Har nogen af Jer kendskab til et principdiagram for outputmodulet eller for den sags skyld om nogen af Jer kan henvise til et projekt, som jeg kan se lidt programmering i? ;-)

 

Hilsen Torben

Link til kommentar
Del på andre sites

11 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Prøv at google: ihc 1-10 output

Det første hit er manualen/vejlednngen.

Der er også hit til dette forum med et indlæg hvor der er vedhæftet et visual projekt.

 

Yes - det har jeg prøvet....jeg kan slet ikke finde det ene eller andet nu med eksempel på opsætning/programmering af modulet :-(

 

Vil én af jer være flinke at give et mig konkret link - gerne på et konkret projekt....tak :-)

 

Hilsen Torben

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Yes - det har jeg prøvet....jeg kan slet ikke finde det ene eller andet nu med eksempel på opsætning/programmering af modulet :-(

 

Vil én af jer være flinke at give et mig konkret link - gerne på et konkret projekt....tak :-)

 

Hilsen Torben

 

 

Hej igen,

 

Jeg kæmper videre og håber at høre fra Jer: ;-)

 

Se vedhæftede....datalinie produkt er ikke konfigureret - hvad betyder dette?

 

Hilsen Torben

output 1 - 10v.pdf

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Nu har jeg fået tilknyttet outputmodulet til at dataudgang på min controller og alle 8 bit på denne udgang bliver derved "optaget" til brug for dette outputmodul - det er korrekt ikke? ;-)

 

Det med bittene - det er så ligesom ex. ved et 230v outputmodul som jo bruger også bruger en bit for hver gang en udgang bruges til kontakt, lampeudtag eller lignende. Så de 8 bit i 1 - 10v outputmodulet bruges til de forskellige funktioner i 1 - 10v outputmodulet. Nu har jeg snakket lidt med mig selv i tråden her, er det ikke rigtig, det jeg skriver? ;-)

 

Et nyt spørgsmål:

 

Hvordan kan jeg se, om mine armaturer på det pågældende 1 -10v outputmodul er tændte (eller slukkede) hvis jeg ikke kan se armaturerne fysisk (programmerer fjernt fra) - syntes ikke jeg kan se en udgang, der går on eller off i serviceview.

 

Hilsen Torben

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Har ikke prøvet 1-10V modulerne i praksis men jeg læser og så som du beskriver. i din dokumentation øverst i menulinien kan du konfigurere dine moduler med f.eks. et 1-10V outputmodul. Dette er kun dokumentation og de enkelte linier/bits skal også konfigureres "fysisk" til en dataline udgang. Den reserverer så selv plads til alle 8 bit. Jeg vil tro de skal ligge på samme datalinie og i rækkefølge.Man kan altså ikke selv "shoppe rundt" og tildele tilfældige ledige i/o hist og pist. 

 

Mht til at få tilbagemelding er det ligesom da øvrige fortråede dimmere. Det er noget FB´n må holde styr på  og ikke dimmeren (altså 1-10Vmodulet). Så det er ikke 100% sikkert som med de Wireless dimmere hvor du får tilbagemelding om status og niveau..

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Har ikke prøvet 1-10V modulerne i praksis men jeg læser og så som du beskriver. i din dokumentation øverst i menulinien kan du konfigurere dine moduler med f.eks. et 1-10V outputmodul. Dette er kun dokumentation og de enkelte linier/bits skal også konfigureres "fysisk" til en dataline udgang. Den reserverer så selv plads til alle 8 bit. Jeg vil tro de skal ligge på samme datalinie og i rækkefølge.Man kan altså ikke selv "shoppe rundt" og tildele tilfældige ledige i/o hist og pist. 

 

Mht til at få tilbagemelding er det ligesom da øvrige fortråede dimmere. Det er noget FB´n må holde styr på  og ikke dimmeren (altså 1-10Vmodulet). Så det er ikke 100% sikkert som med de Wireless dimmere hvor du får tilbagemelding om status og niveau..

 

Ok....bare lige et ja eller nej: jeg kan ikke se om der er tændt eller slukket i/via softwaren - jeg er nød til at se på armaturerne fysisk?

 

Hilsen Torben

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Nej du kan ikke se 100% om lyset er tændt eller slukket i software.

 

Men .... ;- ) Du får et 99% korrekt bud ved at kikke på FB´n (som har styret 1-10V modulet som har styret armaturene) der så burde jo vide det. 

 

Prøv at lave et lille projekt med en fortrådet uni dimmer i installationssiden, og fortæl mig om den er tændt eller slukket efter du har aktiveret Touch indgangen ?

 

hint: Det kan man ikke, men du kan få svaret hvad FB´n tror eller mener.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Nej du kan ikke se 100% om lyset er tændt eller slukket i software.

 

Men .... ;- ) Du får et 99% korrekt bud ved at kikke på FB´n (som har styret 1-10V modulet som har styret armaturene) der så burde jo vide det. 

 

Prøv at lave et lille projekt med en fortrådet uni dimmer i installationssiden, og fortæl mig om den er tændt eller slukket efter du har aktiveret Touch indgangen ?

 

hint: Det kan man ikke, men du kan få svaret hvad FB´n tror eller mener.

 

Uha...det kører godt nok lidt rundt for mig:

 

Har lavet vedhæftede projekt - statusudgang forbliver ON uanset hvad jeg gør.

 

Jeg er ikke sikker på, at det var der jeg skulle se? ;-)

 

Hilsen Torben

Unidimmer test.pdf

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Nej der må være noget galt. Prøv at lav det igen.

 

Men som du kan er det FB´n der har (burde have) styr på om lyskilden er tændt eller slukket. Det plejer også at gå godt i 99,5% af tiden, men der er ingen aktiv tilbagemelding på om der rent faktisk er sket noget ud i installationen, ligesom med en Wireless dimmer. Og så kan det komme ud af sync.

 

Husk med den avancerede dimmer FB kan du fremkalde "scenarier" alt efter dag/nat. Også med din 1-10V. Du skal bare vælge korrekt tænd niveau under indstilling. Og så lige have nat ur (skumring) på.

Dexter 1-10V.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Nej der må være noget galt. Prøv at lav det igen.

 

Men som du kan er det FB´n der har (burde have) styr på om lyskilden er tændt eller slukket. Det plejer også at gå godt i 99,5% af tiden, men der er ingen aktiv tilbagemelding på om der rent faktisk er sket noget ud i installationen, ligesom med en Wireless dimmer. Og så kan det komme ud af sync.

 

Husk med den avancerede dimmer FB kan du fremkalde "scenarier" alt efter dag/nat. Også med din 1-10V. Du skal bare vælge korrekt tænd niveau under indstilling. Og så lige have nat ur (skumring) på.

 

Tak for hjælpen Lars - det kører fint nu :)

 

Det er et par år siden jeg sidst rigtig har haft fat i min installation - så jeg skulle lige i gang igen med at sætte det op.

 

Hilsen Torben

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej

 

Jeg har et tillægs spørgsmål til denne tråd, jeg synes ikke det er muligt på LK hjemmeside

at se hvordan man kobler et IHC output 1-10v modul sammen med en IHC dimmer 600 CR

 

Hvis jeg forstår det korrekt skal kontakt 1-2 fra output modul forbindes til 0-1 på dimmer?

 

Og hvordan med - og + fra Output 1-10v hvordan skal de tilsluttes på Dimmer 600 CR

 

Mvh

 

Morten Johanneson

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok