Hop til indhold

Led På Uni 400 Sa Og Andre Gode Råd


Soylant
 Share

Recommended Posts

Jeg bruger disse led pære på wireless ø80 dæmper

 

http://www.aled.dk/sharp-r95-hvid-sokkel-daempbar

 

De ser interessante ud. Fungerer de uden problemer - også når man dæmper dem langt ned i styrke?

 

 

 

der er masser af plads så ved ikke hvorfor de har valgt de små, huset er bygget i 2000 så det var nok et hit den gang :-)

kan faktisk rigtig godt lide den spot du linker til, hvorfor en Sunflux bruger du i den ?

 

Prøv lige at tjekke LK's dimmer/LED guide. De har også testet nogle Sunflux, og der er lidt begrænsning på hvor mange lyskilder man kan sætte på en dæmper. http://lk.dk/Lauritz+Knudsen/professionel/teknisk-support/Lysdaemper-LED-guide.page?

 

 

 

 

En helt anden ting med hensyn til dæmpning af LED, er at man ikke får helt samme resultat som når man dæmper en alm. halogen. En halogen ændrer farven en del når den bliver dæmpet og bliver mere "varm" i farven, hvilket en LED ikke gør i helt samme grad (ikke dem jeg har prøvet i hvert fald). LED er måske derfor ikke helt så gode til "hyggelys" som en halogen (endnu).

Link til kommentar
Del på andre sites

De ser interessante ud. Fungerer de uden problemer - også når man dæmper dem langt ned i styrke?

 

 

 

 

Prøv lige at tjekke LK's dimmer/LED guide. De har også testet nogle Sunflux, og der er lidt begrænsning på hvor mange lyskilder man kan sætte på en dæmper. http://lk.dk/Lauritz+Knudsen/professionel/teknisk-support/Lysdaemper-LED-guide.page?

 

 

 

 

En helt anden ting med hensyn til dæmpning af LED, er at man ikke får helt samme resultat som når man dæmper en alm. halogen. En halogen ændrer farven en del når den bliver dæmpet og bliver mere "varm" i farven, hvilket en LED ikke gør i helt samme grad (ikke dem jeg har prøvet i hvert fald). LED er måske derfor ikke helt så gode til "hyggelys" som en halogen (endnu).

Helt enig. I vores stue er alle spottene med alm. Halogen, der er langt hyggeligere når de er dæmpet. Og lige meget hvor meget man vil rose led der kan dæmpes, køre det bare ikke helt lige så lækkert som alm. Halogen.

Soylant --->> jeg bruger disse : http://detled.dk/gu10-led-der-erstatter-35-40w/212-sunflux-daempbar-gu10-halo-led-spot-5w-260lm-2700k-ra95.html de kan også fåes med 60 graders spredning.

Link til kommentar
Del på andre sites

ja nu er jeg langt fra ekspert i led, men den pære du anbefaler ser ud til at have nogen rigtig gode specs i forhold til de andre jeg har set, tror jeg bestiller 12 af de spot du nævnte og 12 af de SunFlux du lige har nævn og så starter jeg med at prøve at skifte dem i loftet på badeværelset :-) og hvis det er en succes tager vi hall'en og gangen med, og så beholder jeg de G4'ere der sidder over spejlet på badeværelset og i skabene i køkkenet...

Link til kommentar
Del på andre sites

ja nu er jeg langt fra ekspert i led, men den pære du anbefaler ser ud til at have nogen rigtig gode specs i forhold til de andre jeg har set, tror jeg bestiller 12 af de spot du nævnte og 12 af de SunFlux du lige har nævn og så starter jeg med at prøve at skifte dem i loftet på badeværelset :-) og hvis det er en succes tager vi hall'en og gangen med, og så beholder jeg de G4'ere der sidder over spejlet på badeværelset og i skabene i køkkenet...

 

De Sunflux har helt sikkert gode specs., men bemærk lige at du max kan sætte 5 stk. på en wireless kombi dimmer i følge LK's test af dem, og altså ikke 10 stk. som du har i loftet i badeværelset.

post-3951-0-89998200-1388307064_thumb.jp

Link til kommentar
Del på andre sites

Torben er det ikke kun 4 stk. man kan sætte på ... der kommer altid nye problemer ha ha ha...

 

Skemaet skal forståes på den måde, at det er testet til at fungere med min. 2 stk. og max. 5 stk. Altså virker det ikke, hvis man kun sætter 1 stk. på. :)

 

 

... konen har også lige bedt mig om at få solgt alt det overvågnings kamera jeg er kommet til at købe ved en fejl :-)

 

Den der kender jeg alt for godt.. :D  Jeg plejer bare at sammenligne mine indkøb af uundværlige gadgets, med hendes køb af tøj, sko og støvler.. Den virker hver gang. ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Att Torben 

Her er en lille video af  5w ledpære på en eltako dæmper

det flimmer når man filmer det

 

http://www.youtube.com/watch?v=iYL2_5s9yAE

 

jeg laver lidt senere en video med flere på ihc wireless dæmper.

 

Ja det er svært at filme/tage billeder så man kan se hvordan det virkeligt ser ud. Var selv ved at prøve at tage billeder af de Nordtronic jeg har, men billederne giver SLET ikke det samme indtryk som virkeligheden. Der skal vist lidt mere prof. udstyr til at tage billederne end en mobilos. :D

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej.

 

Ikke fordi jeg skal ødelægge den gode stemning herinde, men syns lige jeg ville give et lille indput som måske kan hjælpe, dem som skal bruge LK lysdæmper med LED fra SunFlux.

 

Det er rigtig at LK har fået lavet en del test på forskellige LED pærer, men desværre er Deres test ikke helt korrekt. Jeg arbejder med LED belysning til daglig og vi er en del af SunFlux, så derfor går vi meget op i at alt skal være korrekt.

 

Jeg vil gerne lige komme med lidt oplysninger til jer som vil have lidt info på test vi personlig har lavet.

 

1. LKs test fortæller at man ikke kan bruge SunFlux 5W GU10 halo LED spot til en alm. CR skyde og dreje dæmper ( se link her: http://lk.dk/Lauritz+Knudsen/professionel/teknisk-support/Lysdaemper-LED-guide.page ) dette er dog HELT forkert for den dæmper HELT uden flimmer og fra ca. 10-100% ved min. 2 stk. på dæmperen.

 

Det samme gælder for LK IHC Wireless lampeudtag lysdæmper udgave 1 og 2 - Her har vi fået en til at teste vores SunFlux 5W GU10 halo LED, og testen viser sjovt nok at den kan dæmpe med denne løsning også. Han testet med 2-12 lyskilder. ( Se link til lysdæmper: http://lk.dk/Lauritz+Knudsen/professionel/teknisk-support/Lysdaemper-LED-guide.page )

 

Vi har så forspurgt LK til Deres test og de kan så ikke fortælle så meget, da testen er fortaget i Tyskland :blink: Det vil så sige at det ikke er LK selv der tester, men et anden partner.

 

Flere test hos LK viser at Philips GU10 LED spot virker uden problemer, men sjovt nok er det ikke det som en endelig test viser, når folk prøver, så ved ikke rigtig hvad jeg skal mene her.

 

Hvad lærer vi så at dette ?? Jo vi lærer at vi ikke kan stole på, de test der fortages af dem, der eller bør vide det bedst. Jeg syns det er ærgerligt nok at forbrugeren skal blive mere forviret end de allerede er i forvejen i det store LED markede.

 

 

Men nå.. Så fik jeg lige fortalt lidt om hvad virkeligheden byder på, og håber så det kan være med til at hjælpe jer andre lidt.

 

Nogen som har spørgsmål ? Så endelig bare skyd løs, og så hjælper jeg gerne så godt jeg nu kan.

 

 

 

Link til produkter der 100% virker til LK dæmper.

 

SunFlux Dæmpbar Halo GU10 TC-3 LED Spot 5W 2700K Ra95

 

SunFlux Dæmpbar GU10 Halo LED Spot 5W 260Lm 2700K Ra95 - 60°

 

 

 

Og godt nytår til jer alle :D

Link til kommentar
Del på andre sites

:Link til produkter der 100% virker til LK dæmper.

SunFlux Dæmpbar Halo GU10 TC-3 LED Spot 5W 2700K Ra95

SunFlux Dæmpbar GU10 Halo LED Spot 5W 260Lm 2700K Ra95 - 60°

Og godt nytår til jer alle :D

Hej Jonas

Den første du linker til ser spændende ud, hvis den fungerer til wireless dimmere, da den er ca. samme størrelse som en alm halogen. Har du nogen idé om hvor mange der kan monteres på en wireless dimmer?

Nå ja - synes du glemte lidt skarpe priser når nu du var her. :D

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej.

 

Ikke fordi jeg skal ødelægge den gode stemning herinde, men syns lige jeg ville give et lille indput som måske kan hjælpe, dem som skal bruge LK lysdæmper med LED fra SunFlux.

 

Det er rigtig at LK har fået lavet en del test på forskellige LED pærer, men desværre er Deres test ikke helt korrekt. Jeg arbejder med LED belysning til daglig og vi er en del af SunFlux, så derfor går vi meget op i at alt skal være korrekt.

 

Jeg vil gerne lige komme med lidt oplysninger til jer som vil have lidt info på test vi personlig har lavet.

 

1. LKs test fortæller at man ikke kan bruge SunFlux 5W GU10 halo LED spot til en alm. CR skyde og dreje dæmper ( se link her: http://lk.dk/Lauritz+Knudsen/professionel/teknisk-support/Lysdaemper-LED-guide.page ) dette er dog HELT forkert for den dæmper HELT uden flimmer og fra ca. 10-100% ved min. 2 stk. på dæmperen.

 

Det samme gælder for LK IHC Wireless lampeudtag lysdæmper udgave 1 og 2 - Her har vi fået en til at teste vores SunFlux 5W GU10 halo LED, og testen viser sjovt nok at den kan dæmpe med denne løsning også. Han testet med 2-12 lyskilder. ( Se link til lysdæmper: http://lk.dk/Lauritz+Knudsen/professionel/teknisk-support/Lysdaemper-LED-guide.page )

 

Vi har så forspurgt LK til Deres test og de kan så ikke fortælle så meget, da testen er fortaget i Tyskland :blink: Det vil så sige at det ikke er LK selv der tester, men et anden partner.

 

Flere test hos LK viser at Philips GU10 LED spot virker uden problemer, men sjovt nok er det ikke det som en endelig test viser, når folk prøver, så ved ikke rigtig hvad jeg skal mene her.

 

Hvad lærer vi så at dette ?? Jo vi lærer at vi ikke kan stole på, de test der fortages af dem, der eller bør vide det bedst. Jeg syns det er ærgerligt nok at forbrugeren skal blive mere forviret end de allerede er i forvejen i det store LED markede.

 

 

Men nå.. Så fik jeg lige fortalt lidt om hvad virkeligheden byder på, og håber så det kan være med til at hjælpe jer andre lidt.

 

Nogen som har spørgsmål ? Så endelig bare skyd løs, og så hjælper jeg gerne så godt jeg nu kan.

 

 

 

Link til produkter der 100% virker til LK dæmper.

 

SunFlux Dæmpbar Halo GU10 TC-3 LED Spot 5W 2700K Ra95

 

SunFlux Dæmpbar GU10 Halo LED Spot 5W 260Lm 2700K Ra95 - 60°

 

 

 

Og godt nytår til jer alle :D

 

 

Den sunflux model du linker til sidst, altså med den lange krop, som LK påstår max kan bruges med 5 stk på uni 400 dæmperen, fungere også somsagt problemfrit hos mig med 6 stk.

 

I øvrigt. Hvad er så forskellen på de to modeller du linker til ? De har ca. de samme specs, hvis vi ser bort fra spredningen, sam den fysiske størrelse ?

Godt nytår til dig også.

Link til kommentar
Del på andre sites

Den sunflux model du linker til sidst, altså med den lange krop, som LK påstår max kan bruges med 5 stk på uni 400 dæmperen, fungere også somsagt problemfrit hos mig med 6 stk.

 

I øvrigt. Hvad er så forskellen på de to modeller du linker til ? De har ca. de samme specs, hvis vi ser bort fra spredningen, sam den fysiske størrelse ?

Godt nytår til dig også.

 

 

 

Hej SilverLine.

 

Tak for dit spørgsmål på det, og der er endelig ikke den store forskel på dem.

 

Tanken bag denne nye SunFlux er at den skal erstatte den lange på de 38 greder med tiden.

 

Mange har efterspurgt en kort version af den store/lange model, og den er så nu landet med en længde på KUN 53 mm. (som en alm. GU10 pære) Dog er dæmpningen ikke helt 100% så god som den store, men vil vil mene den er 95% så god, ment på den måde at, den store kan bruges på stort set alle dæmper med min. 2 stk. hvor den nye korte udgave, har dæmper hvor der min. skal sidde 3 og 4 stk. på før det virker 100%

 

Det som endelig var tanken bag pæren, var at lave en LED pærer som kan holde til at blive dæmpet, og dette har været en gåde, for nu mere køling en pærer få, nu længer holder dens levetid. Så nu større en LED pære er (som det så ud før i tiden) nu bedre køling kunne man lave.

 

Det er så muligt at lave nu, som med den nye SunFlux GU10 halo LED. Så nu passer den også til en Easy2Setup spot fra daxtor som denne her Daxtor Easy2Setup spot GU10 230V Rund Børstet Stål

 

Den nye SunFlux GU10 Halo LED giver dog også lidt mindre lys en den lange udgave. Den korte udgave tilsvarer 35W hvor den lange tilsvarer 40W.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Jonas

Den første du linker til ser spændende ud, hvis den fungerer til wireless dimmere, da den er ca. samme størrelse som en alm halogen. Har du nogen idé om hvor mange der kan monteres på en wireless dimmer?

Nå ja - synes du glemte lidt skarpe priser når nu du var her. :D

 

Hej Torben.

 

Den er desværre ikke blevet testet med den endnu, men det kan du jo teste hvis du vil ;)

 

Vi kører faktisk en ekstra rabat lige nu og frem til d. 01-01-2014 hvor alle kunder får en ekstra rabat på 5% ved køb over 300 kr.

 

læs mere her: Få 5% ekstra rabat - Se hvordan klik her

 

 

 

Pris på SunFlux Dæmpbar Halo GU10 TC-3 LED Spot 5W 2700K Ra95

 

Du kan lige nu få pæren til kr. 151,05 ved køb af 6-49 stk. og ved 50 eller mere pr. stk. kr. 147,25

 

Vores normal pris ved et stk. er kr. 167,82 ( pris i alm. butik kr. 199,- ) så det er en god pris lige nu :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej SilverLine.

 

Tak for dit spørgsmål på det, og der er endelig ikke den store forskel på dem.

 

Tanken bag denne nye SunFlux er at den skal erstatte den lange på de 38 greder med tiden.

 

Mange har efterspurgt en kort version af den store/lange model, og den er så nu landet med en længde på KUN 53 mm. (som en alm. GU10 pære) Dog er dæmpningen ikke helt 100% så god som den store, men vil vil mene den er 95% så god, ment på den måde at, den store kan bruges på stort set alle dæmper med min. 2 stk. hvor den nye korte udgave, har dæmper hvor der min. skal sidde 3 og 4 stk. på før det virker 100%

 

Det som endelig var tanken bag pæren, var at lave en LED pærer som kan holde til at blive dæmpet, og dette har været en gåde, for nu mere køling en pærer få, nu længer holder dens levetid. Så nu større en LED pære er (som det så ud før i tiden) nu bedre køling kunne man lave.

 

Det er så muligt at lave nu, som med den nye SunFlux GU10 halo LED. Så nu passer den også til en Easy2Setup spot fra daxtor som denne her Daxtor Easy2Setup spot GU10 230V Rund Børstet Stål

 

Den nye SunFlux GU10 Halo LED giver dog også lidt mindre lys en den lange udgave. Den korte udgave tilsvarer 35W hvor den lange tilsvarer 40W.

 

Jeg takker for svar.

 

Har lige et sidste spørgsmål. Da jeg i sin tid købte den lange model, fik jeg af vide af sælger at de ikke måtte benyttes på badeværelser pga. fugten. Er dette rigtigt ? Og hvad med udenfor i et udhæng ? Jeg har af samme årsag nogen LED pære i mit udhæng fra Osram, men de lever ikke op til Sunflux standarden, ren lyskvalitetsmæssigt, men det fremgik på pakken at de kunne side ude, og tåle kulde, så derfor blev de valgt.

 

Og lige et sidste på falde rebet. Den lange model som jeg har, er liget et splitsekund om at tænde, som nogen gange KAN snyde sammen med ihc tænding, som også har lidt forsinkelse. Hvordan med den nye korte, har den samme betænkningstid, eller tænder den med det samme ?

Link til kommentar
Del på andre sites

nu spørg jeg nok lidt dumt, men hvis nu jeg prøver og gøre brug af de 5% fra detled.dk og så starter med mit badeværelse, så er der i dag 2 spot som sidder inde i vores bruseniche må jeg også bruge dem her ??

 

lidt vildt at jeg spørge om led på en uni dimmer og så kommer der så meget response, det er helt kanont med alle de menninger :-) forestil jer hr. og fru. jensen i Silvan og skal købe led pærer :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

nu spørg jeg nok lidt dumt, men hvis nu jeg prøver og gøre brug af de 5% fra detled.dk og så starter med mit badeværelse, så er der i dag 2 spot som sidder inde i vores bruseniche må jeg også bruge dem her ??

 

lidt vildt at jeg spørge om led på en uni dimmer og så kommer der så meget response, det er helt kanont med alle de menninger :-) forestil jer hr. og fru. jensen i Silvan og skal købe led pærer :-)

 

Som sagt fik jeg af vide at de ikke måtte sætte i fugtige rum ( badeværelse) Men lad os høre hvad DEterLED siger. Er selv spændt på dette :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Som sagt fik jeg af vide at de ikke måtte sætte i fugtige rum ( badeværelse) Men lad os høre hvad DEterLED siger. Er selv spændt på dette :-)

 

Hej igen og beklager det sene svar.

 

Det er sådan at den model af den store/lange sunflux http://detled.dk/gu10-led-der-erstatter-35-40w/412-sunflux-daempbar-gu10-halo-led-spot-5w-260lm-2700k-ra95-60.html gerne må benyttes i baderum, da den har en IP30 så længe lofthøjden er min. de 2,25 meter.

 

Den korte sunflux http://detled.dk/gu10-led-der-erstatter-35-40w/387-sunflux-daempbar-halo-gu10-tc-3-led-spot-5w-2700k-ra95.html må IKKE benyttes, da den kun har en IP20 og derfor ikke er støvtæt eller fugttæt.

 

Må indrømme jeg ikke husker hvad IP klassen var for 2 år siden på den lange, men er næsten helt sikker på den også var IP30 der, så hvorfor du fik afvide den ikke måtte bruges ved jeg ikke, for beskeden vi får er den godt må bruges. Dog er det ikke godt at bruge den inde over selve bruseren, så her skal i vælge en med en IP på min. 60 som denne http://detled.dk/gu10-led-der-erstatter-45-50w/357-luxinia-ceramic-gu10-led-spot-6w-klar-varm-hvid-3000k.html

 

 

Håber i kunne bruge dette og så godt nytår til jer alle :)

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok