Hop til indhold
  • 0

Ny Dimmer


Thomas.Th
 Share

Spørgsmål

hej

 Har igår fået ny tavle dimmer installeret(til fanen spisestue) og har samtidig mistet sluk alt på denne.

Kan simpelthen ikke huske hvordan jeg sætter det op da det er aaalt for sjælent jeg sidder med det.

Nogle der evt kan se hvad der er galt? mangler der ikke et + ud for spisestue i højre kolonne?

 

Den fil der hedder ihc projekt.vis er den gamle gemte fil, før ny dimmer og den der hedder projekt 2 er den jeg har hentet fra controller efter udskiftning af dimmer. der er ikke lavet noget om eller udskiftet andet udover dette.

 

Er der evt andre smarte ting jeg kunne tilføje mit ihc program er jeg åben for ideer - blot en sidebemærkning

 

Den nye dimmer er denne:

http://www.lite-house.dk/shop/eltako-eud12npn-uc-led-7590p.html

Projekt 2 ihc.vis

ihc projekt.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

18 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej Thomas.

 

Nu kan jeg se, at du desværre har fået monteret en dimmer uden separat sluk klemme, så der er desværre en lille mulighed for at sluk alt kan fejle, da man er nødt til at basere status på dimmeren via en timer på tryktiden på touch klemmen. Hvis det sker, retter funktionsblokken sig ind igen, næste gang du regulérer lyset med et langt tryk. Skal sikkert også gøres, hvis du uploader programmet til controlleren, mens dimmeren er tændt.

Grunden til at der ikke er et + ved Spisestue i højre side, er at funktionsblokken til styring var oprettet under Gang. Jeg har indsat en anden fb. under Spisestue, og slettet den gamle under Gang.

Prøv om vedhæftede klarer opgaven.

Thomas.Th.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Nu er jeg jo lidt nysgerrig anlagt..

Jeg skilte den gamle tavledæmper ad og fandt en lille hvid massiv sikring i den.

Der står T3,15H250V på den.

Er den til at få og kan den gør sådan at lyddæmperen gradvist holder op med at virke?

Vi havde et lyn der slog ned, og derefter kunne vi skrue op for den, men den tabte konstant styrke og til sidst ville den sket ikke virke...

Tænker jo lidt - har 3 andre dæmpere der ikke virker og kan det gøre det at skifte en sikring er det da en billig rep.

Hva tror i??

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Nu er jeg jo lidt nysgerrig anlagt..

Jeg skilte den gamle tavledæmper ad og fandt en lille hvid massiv sikring i den.

Der står T3,15H250V på den.

Er den til at få og kan den gør sådan at lyddæmperen gradvist holder op med at virke?

Vi havde et lyn der slog ned, og derefter kunne vi skrue op for den, men den tabte konstant styrke og til sidst ville den sket ikke virke...

Tænker jo lidt - har 3 andre dæmpere der ikke virker og kan det gøre det at skifte en sikring er det da en billig rep.

Hva tror i??

 

Enten virker en sikring, eller også gør den ikke, så der er ikke lige nogen mellemvej. Hvis ikke de dæmpere virker, ville jeg da prøve at skifte sådan en sikring. De koster ikke ret mange kroner. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det vil jeg lige undersøge imorgen Torben..

 

Den skal i hvert fald være monteret som på vedhæftede for at det fungerer. Hvis det er en anden udgang der er brugt til touch-klemmen, kan det bare rettes i programmet. Det kan jo evt. være at det er den, der var brugt til sluk på den gamle UNI400, som er sat på den Eltako ved en fejltagelse.

post-3951-0-28190300-1387836079_thumb.jp

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Umiddelbart ser det ud til at den er rigtigt monteret. Den er styret af 230V kan jeg se, men det burde heller ikke være et problem.

kan den slet intet?

Prøv lige at starte ServiceView, og i venstre skærmhalvdel under Spisestue, skulle du gerne kunne styre dimmeren ved at markere TOUCH og så bruge mellemrumstasten på din pc.

Det kan jo også være dit outputmodul der er stået af? Har du et voltmeter, og er fortrolig med hvordan det anvendes?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jo jo den kan slukke og tænde og regulere op og ned men den virker ikke med sluk-alt i soveværelset eller bryggerset

 

Hmm.. I simulering ser det ud til at fungere, men det er ikke lige den mest velegnede dimmer til IHC.

 

Prøv lige vedhæftede, om det gør nogen ændring.

Den sluk alt i soveværelset kan jeg se er lavet på tryk nederst venstre, og så har du en masse andet sluk alt på tryk øverst højre. Ved ikke om det er meningen?

 

 

Lav lige en regulering af lystyrken på trykket, så funktionsblokken får fat i om dimmeren er tændt eller slukket, inden du prøver sluk alt.

Thomas.Th_1.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Øverst til højre er være sluk alt.

Nederst til venstre er en "tænd i køkken mm" hvis man lige skulle op om natten

Kan se at det ikke er lavet ens på de 2 første programmer du har uploadet, og i den som hedder projekt 2 (som jeg havde lavet rettelserne i) er der lavet noget sluk på begge de knapper i soveværelset.

 

Prøv vedhæftede i stedet.

Thomas.Th_2.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det kan lade sig gøre, men løsningen bliver aldrig 100% skudsikker som med en dimmer med separat sluk klemme. Det virker i simulering, så de overvejelser jeg lige har er, at et 230V output som du bruger til styring, måske ikke arbejder i samme tempo som et 24V output, og at pulsen så enten er for kort eller lang, men det er et rent gæt. Man kan så prøve at ændre lidt på længden af pulsen med nogle få millisekunder, for at se hvad det giver af resultat.

Nu har du vel ikke tilfældigvis på funktionsblokken til dimmeren i spisestue rettet indstillingen #Er sluk klemme monteret på dimmeren = Ja?  Den skal nemlig være  = Nej til den type dimmer der. :)

 

Ellers prøv at se om du kan styre den fra serviceview direkte på fb. til dimmeren (mellemrumstasten virker som et tryk, når du markerer en indgang). Indgangen Sluk kan kun give sluk puls til dimmeren, når den er tændt (altså status i fb. som gerne skal afspejle virkeligheden)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok