Hop til indhold

Forsinkelse På Wireless Relæ Ved Fast Tryk


Recommended Posts

Hej derude,

 

En lidt kryptisk titel, men jeg prøver med en forklaring.

 

Jeg har et wireless relæ ude i mit skur, ca. 25m fra min controller som sidder i bryggerset. Signalet er fint imellem de to, når jeg tester i IHC. Jeg har forsøgt at unlinke og linke igen, men det har ikke løst mit problem - derfor denne post.

 

I bryggerset har jeg et fast tryk som er programmeret til at aktivere det wireless relæ. Til det wireless relæ er et simpelt lampeudtag koblet til. På det faste tryk er jeg indledningsvis nødt til at trykke flere gange efter hinanden (4-5 hurtige tryk), før der kommer "liv" i lampen/relæet nede ved skuret. Når først der er kommet "liv" i forbindelse kan jeg tænde/slukke ved et enkelt tryk i bryggerset, men venter jeg et stykke tid derefter er det som om forbindelsen igen skal genoprettes ved mange gentagne tryk på det faste tryk.

Samme gør sig gældende hvis jeg programmerer mit eneste wireless tryk til at tænde relæet. Første tryk resulterer ikke i at lyset tænder i skuret, men først efter flere gentagne tryk sker der noget. Jeg kan se på min controller at wireless dioden lyser blåt 2*2 gange, både når jeg trykker på mit faste tryk og mit wireless tryk, så går ikke ud fra at problemet ligger i mine tryks forbindelse til controlleren.

 

Er der nogen som kan give et bud på en løsning på ovenstående?

 

Tak på forhånd.

 

/David

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja, der opfører det sig også underligt.

 

Uanset om jeg trykker på trykket fysisk eller i Service View, da oplever jeg nogengang at det virker som det skal (at min lampe tænder/slukker) men andre gange at hvis f.eks. udgangen til relæ'et står on, og jeg så trykker på mit tryk i Service View for at få udgangen i off, da går udgangen på relæ'et rigtig nok i off i ca. 5 sekunder for derefter at få i on igen. Som om at der bliver sendt to kip-signaler med et tryk - hvis du forstår.

 

Til min funktion har jeg brugt fb'en 1.1.10a Simpel Kip.

 

Nogle ideer?

 

Tak :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hmm, når jeg læser denne tråd http://www.ihc-user.dk/forum/topic/1436-universal-rel%C3%A6-t%C3%A6nder-selv-igen/ ser jeg en masse som også oplever sjove problemer med wireless relæ'er som skifter status fra on/off automatisk.

 

Kan det være mit problem?

 

Ville det være en ide at forsøge at slette linket fra mit wireless tryk og relæ til controlleren, og oprette link direkte imellem mine to wireless produkter? Så kan jeg vel konstatere om det er et signalproblem fra huset og ud i skuret, eller om det er controlleren som har et problem med at styre det trådløse relæ.

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok