Hop til indhold

Controller Mister Forbindelse Til Trådløse Enheder


Soylant
 Share

Recommended Posts

Hej

 

jeg har lige nøjagtig dette problem

http://www.lk.dk/Lauritz+Knudsen/professionel/nyheder/ihc-nyheder/controller-mister-forbindelse-til-traadlose-enheder.page?

 

men den workaround de beskriver virker bare ikke for mig, Har genstartet den, haft strømmen fra den i nogen minutter osv. osv

kan se alle tryk reagere i service view og den blikker blå på controlleren når der trykkes og så sker der bare ikke mere... er der ikke andre der har haft dette og er der måske en der har en ide til at få gang i det igen....

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Soylant

 

Der har desværre været op til flere indlæg om dette.

Jeg har selv kun oplevet det med dimmer, og har hver gang kunne få det til at virke ved at linke igen efter nedenstående slaviske metode, som godt nok er lidt træls hvis det er mange tryk  :(

 

Unlink wireless enhed via visual.

Slet alle link i den wireless enhed (Se manual for den givne wireless komponent...)

Send projekt til controller. (ignorer at alle enheder ikke er linket) OBS: Spring ikke dette step over...

Link wireless enhed i visual.

Send projekt til controller.

Så virker det igen...

Indtil der er noget nyt wireless der går i baglås...

Så må man på den igen...

Link til kommentar
Del på andre sites

det er bare trælst :-( men der er jo ikke andet for en tage slave måden, konen er pænt træt af at skal finde mobilen for at gå på toilettet :-) :-) :-)  sidste gang gik det i sig selv igen, men det passer med det er de dage hvor jeg har arbejdet meget i visual og uploadet mange gange, kan det hjælpe at gå en version tilbage i firmware??

Link til kommentar
Del på andre sites

Tror ikke at det er et problem der introduceret i nyeste firmware.

Jeg kører næst nyeste. Dvs 2.7.166.

Nyeste er pt 2.7.168. Men det er vist bare noget med nogen nye ikoner i sceneview. Samt opdateret java certifikat.

Men prøv da at "opdatere" til samme firmware. Kunne være lidt sjovt at se om den samlede forbindelsen op påny :-) 

Link til kommentar
Del på andre sites

hmmm kommer bare lidt i tvivl nu, for i den fejl de beskriver siger de det er alle trådløse enheder, men ved mig er det feks. også lys i udhænget som tændes af skumring der ikke virker og det er jo trådet, og kan se jeg har et enkel tryk hvor det ene lampested virker... kan jeg ha lavet noget i mit program ??

Link til kommentar
Del på andre sites

I denne post http://www.ihc-user.dk/forum/topic/1424-wireless-kombi-dimmer-med-stor-forsinkelse/?p=9406 nævner Kenth at han oplever problemet allerede i januar 2010, og ABO som arbejder ved LK, nævner allerede dengang at de kender til problemet, så det kan i hvert fald spores tilbage til 2009/2010. Der har været en del firmware updates siden, så en nedgradering vil vist ikke løse problemet.

 

Jeg har selv prøvet en enkelt gang at miste forbindelsen til de få wireless tryk jeg har, og dengang var det nok at hente mit program i Visual, og linke trykkene igen. Behøvede ikke at sende projektet til controlleren igen.
 

Link til kommentar
Del på andre sites

I denne post http://www.ihc-user.dk/forum/topic/1424-wireless-kombi-dimmer-med-stor-forsinkelse/?p=9406 nævner Kenth at han oplever problemet allerede i januar 2010, og ABO som arbejder ved LK, nævner allerede dengang at de kender til problemet, så det kan i hvert fald spores tilbage til 2009/2010.

.....

 

 

TOTAL deprimerende ...  :(  :(  :(  :(

Link til kommentar
Del på andre sites

hmmm kommer bare lidt i tvivl nu, for i den fejl de beskriver siger de det er alle trådløse enheder, men ved mig er det feks. også lys i udhænget som tændes af skumring der ikke virker og det er jo trådet, og kan se jeg har et enkel tryk hvor det ene lampested virker... kan jeg ha lavet noget i mit program ??

Kører lyset direkte på skumring? Eller overstyret af ur? Klokken kan jo gå forkert...

Det er ikke nødvendigvis ALT wireless der ikke virker. I mit tilfælde har det kun været 1 til 2 dimmer ad gangen. 

Andre oplever alle enheder.

Du oplever så "bare" næsten alle wireless tryk... 

Link til kommentar
Del på andre sites

virker perfekt i serviceview og den skriver og fint på mit visility når der er lyst og mørk, den tænder bare ikke lys i udlæng som den plejer og slukker heller ikke lyset i huset når der er lyst som den plejer, og det syntes jeg bare er mærkeligt når de ting jo er trådet 

Link til kommentar
Del på andre sites

Det lyder til at skumringsrelæet fungerer som det skal.

Har du ændret noget i programmet angående det udv. lys, eller har det kørt i nuværende setup? Jeg kan se at du har både en fb. 9.2.02 og fb. 1.4.06.c der styrer samme udv. lampe. Det kan godt være noget hø at have flere fb. til at styre samme udgang, da man kan risikere at de konflikter. I simulering er der i hvert fald et problem med den tilbagemelding du sender fra den ene fb. til den anden, at status ikke bliver overført. (måske er det kun i simulering)

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok