MAN Skrevet October 22, 2013 Rapporter Share Skrevet October 22, 2013 Hej Alle, Jeg har en dimmer liggende herhjemme (Dimmer CR LK) som jeg netop har installeret til mine nye LED lamper og vedhæftet er et billede af den trafo som er i lampen! - men den blinker når jeg dimmer den med LK dimmer CR - Skal det være en dimmerable trafo for at kunne dæmpe? - eller hvad går der galt? Samt lidt hjælp til noget funktion som når lampen tændes, så dæmpes den langsom op til et specifikt punkt, og ved sluk så fades lampen ned til 0 og slukkes, dette har jeg set lavet før, men hvordan? :-/ Nogle der kan hjælpe? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
SilverLine Besvaret October 23, 2013 Rapporter Share Besvaret October 23, 2013 Det kræver først og fremmest at din led pære kan lysdæmpes. Det er langt fra alle der kan. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Per Nielsen1354922228 Besvaret October 23, 2013 Rapporter Share Besvaret October 23, 2013 Det billed af dimmer er til dioder, da den giver 700mA konstant ud, eks en 5w diode skal have 700mA og spændingen mellem 10 30v dc, så tror ikke det kan dæmpes. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Wilborg Nielsen Besvaret October 23, 2013 Rapporter Share Besvaret October 23, 2013 Af led-drivere plejer det at fremgå, hvordan (lead/trail/Dali/1-10v) de kan dæmpes - hvis altså de kan dæmpes!Af din fremgår der intet... Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
MAN Besvaret October 24, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret October 24, 2013 Så er mit spørgsmål lidt, kan jeg skifte trafo og så kan dæmpe mine LED's ? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Claus Frederiksen Besvaret October 24, 2013 Rapporter Share Besvaret October 24, 2013 Osram laver i hvertfald dæmpbare faststrøms (700mA) driverer - se kataloget side 56:http://www.osram.dk/osram_dk/Professionelle/Online_produktkataloger/Dansk_Produktkatalog/OSRAM_Produktkatalog_2013web.pdf Alle LED'er kan i deres rå form deres dæmpes - måske bare ikke lineært og fra 0-100%. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts