Hop til indhold
  • 0

Alarm Log I Sceneview


Thomas Mouridsen
 Share

Spørgsmål

Håber der er en der kan hjælpe med følgende.

 

Jeg kan ikke så Sceneview til at vise min alarm log.

 

Jeg bruger funktionsblok 9.10 LK IHC standard Tyverialarm

Den har output for:

 

Alarm startet via

Alarm startet klokken

Alarm startet på dato

 

I scenedesign laver jeg 3 forskellige "Visnings elementer" og kæder dem sammen med de tre udgange fra funktionsblokken, men den viser kun klokken og dato i sceneview, ikke hvad der har udløst alarmen.

 

Nogen gode idéer?

 

 

 

 

 

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

11 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Det er da mystisk, for det burde da virke.

Hvordan ser det ud i serviceview når der har været alarm? Kan du der se, hvad der har startet alarmen?

Nu kan jeg se, at du benytter den fb. 9.10 jeg har modificeret. Hvad hvis du prøver at tage værdierne fra den ekstra fb. med log? Det er der jeg har taget dem fra, og så kan man også lave så det ikke kun er sidste alarm man kan se.

post-3951-0-66689600-1380825733_thumb.jp

post-3951-0-48382300-1380827915_thumb.jp

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Ja det står fint i serviceview. Lige nu står der:

Alarm startet via = Magnetkontakt terrassedør

Alarm startet klokken = 07:17:17

Alarm startet på dato = 04 Oktober

 

Jeg har også forsøgt mig med din fb til log af alarmer, og det virker også fint i serviceview, bare ikke i Sceneview.

 

Jeg har også forsøgt med at få andre funktioner vist i sceneview og alle dem markeret med # virker ikke, ligemeget hviken funktionsblok jeg tager fra.

Tal og datoer virker fint.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hmm. :blink:  Det forstår jeg ikke, for det lyder til at du har gjort det som jeg har, og mit kan som sagt sagtens vise det i sceneview.

Hvilken firmware har du i controlleren? Hvis ikke det er sidste nye (pt. 2.7.168), kan du prøve at opdatere den. Om det har noget at sige ved jeg ikke, men om ikke andet er der kommet mange flere ikoner at vælge mellem i scenedesign. Prøv evt. også at genindlæse dit projekt til controlleren.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg er rimelig sikker på jeg køre med nyeste firmware, men det skal jeg lige have tjekket, jeg tænker også at jeg vil prøve med en nyt/tomt projekt bare for at udelukke at jeg har noget i programmet der gør det ikke virker.

 

Kan jeg indlæse nyeste firmware igen hvis man forestiller sig at der skulle ligge en fejl der?

 

Ellers er jeg rimelig blank på hvad jeg skal gøre.

men tak for dine svar Torben, der går lige nogle dage inden jeg kan rode med det igen.

 

Thomas

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Så fik jeg rodet lidt videre med mit problem.

 

Jeg har nyeste firmware.

 

Jeg har nu prøvet at uploade et nyt tomt projekt til controlleren, kun lige med et par funktionsblokke i så der er nogle # funktioner jeg kan få vist, og nu virker det...

Når jeg så uploader mit normale projekt igen virker det ikke.

Der må altså være noget i mit normale projekt (.vis filen) der ødelægger visning af # funktioner.

 

Giver det nogen mening? Tror i det kan rettes? eller er der kun at bygge en ny projekt fil op fra bunden?

 

Thomas

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Så fik jeg rodet lidt videre med mit problem.

 

Jeg har nyeste firmware.

 

Jeg har nu prøvet at uploade et nyt tomt projekt til controlleren, kun lige med et par funktionsblokke i så der er nogle # funktioner jeg kan få vist, og nu virker det...

Når jeg så uploader mit normale projekt igen virker det ikke.

Der må altså være noget i mit normale projekt (.vis filen) der ødelægger visning af # funktioner.

 

Giver det nogen mening? Tror i det kan rettes? eller er der kun at bygge en ny projekt fil op fra bunden?

 

Thomas

 

Det er ikke lige et problem jeg hverken har set eller hørt om før, så kan desværre ikke lige komme med løsningen på problemet. Prøv evt. at udskifte nogle af de fb. du har problemer med til en ny - altså samme fb. igen, og se om det hjælper, inden du starter helt forfra. Hvis du indsætter nye inden du sletter de gamle, kan du lave "drag and drop" af ind-/udgange for at gøre det nemmere.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Har i dag observeret noget nyt.

 

Lige efter en genstart virker visningen af # funktioner.

 

( se billede )

 

post-1946-0-24014600-1383495328_thumb.jp

 

Ca. 10 min. senere når jeg igen logger ind virker det ikke.

 

( se billede )

 

post-1946-0-31373800-1383495371_thumb.jp

 

Der må ske noget mærkeligt i min controller :(

 

Teksten ser også lige mærkelig ud, som om den er for lang, hvad skyldes det?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Angående teksten er for lang, er der åbenbart begrænsning på hvor meget tekst den kan vise i et visningselement, for min gør det også, hvis jeg vælger de "lange" tekster kan jeg se.

 

At det fungerer lige efter en genstart af controller, men ikke 10 min. senere, har jeg desværre ingen god forklaring på. Har du prøvet at give controlleren en fuld "reset firmware", og se hvordan den så opfører sig bagefter?

 

 

post-3951-0-72940800-1383502635_thumb.jp

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok