Hop til indhold
  • 0

Seas-Nve Projekt - Sluk Kl. 17 Start Kl. 20


Rasmus Winther
 Share

Spørgsmål

Jeg vil gerne lave et ur der slukker kl. 17 og starter igen kl. 20 men jeg kan ikke få 2.1.02.a til at virke.

jeg troede jeg bare skulle have

ur 1 start: 20:00

Ur 1 stop: 17:00

 

Og så sætte udgangene til:

udgang for ON puls 

Udgang for off puls

 

Historien bag er at vi er kommet med i et projekt, hvor strømmen koster:

3 gange normalt pris fra 17-20 

Gratis fra 20 - 06 

½ pris fra 06-17 

 

Så det er bare med at få slået alle ladere, frysere.... fra i perioden 17-20

 

(hvis nogen har gode forslag til besparelsesmuligheder med IHC så skriv gerne) 

 

/Rasmus

Link til kommentar
Del på andre sites

4 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Spændende. Det kan være adfærdsregulerende og meget motiverende hvis der er penge i det for den enkelte.

Hvad er elprisen ? For det er vel kun den der tales om. Alle afgifter på den "gratis" strøm skal vel betales, ligesom hos Modstrøm der har "gratis" støm om natten. (00-06).

Og 3x elprisen hvis den er 25øre betyder ikke så meget i praksis på den must have ekstra forbrug man har i tidsrummet 17-20, til at lave mad.

Det er nok bare mest for at være politisk korrekt, CO2 snak, signalere grøn profil, og lign.

Bruger selv ca. 14.000kWh om året (har jordvarmepumpe), og jeg har prøvet at regne på hvad jeg kunne spare ved at omlægge stort se alt VP forbruget til "gratis" om natten. Det blev i omegnen af kr. 600 om året, men det krævede en inverstering på ca. Kr. 1.000 til et Modstrøm kamera der skulle være på måleren (og internetopkobles).

Så lidt er det da muligt at spare, men man skal selvfølgelig også sammenholde med comfort værdien. For det sker formentlig ikke uden forringelser på den konto.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det skulle gerne være helt gratis om natten, dvs. uden transport og afgifter

 

http://www.seas-nve.dk/OmSeasNve/Klima/Vind-med-nye-vaner/vilkaar-for-testen.aspx

 

Men som du kan i linket koster det 8 kr. pr. kwh fra 17-20

 

Ps. hvad er den bedste mulighed for at lave et program der slukker kl.17 og starter igen kl. 20 

 

/Rasmus 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok