Hop til indhold
  • 0

Ny Controller Visual 2 Uden Viewer


Jacob Nielsen1354922309
 Share

Spørgsmål

Hej Alle

 

Hvad er den hurtigste vej til at udskifte fra visual 1 til 2?

 

Jeg formoder alt kode skal forfra, men savner et helt almindeligt program, hvor der bare er x antal rum, og kun styring af loftlys og stikkontakter og div tryk, eller skal man vælge boligpakken og "rense" den helt af? bare for overskueligheden.

 

Vh Jacob Nielsen

Link til kommentar
Del på andre sites

4 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Det tager ikke lang tid at programere et simpelt tænd/sluk/kip lysstyring til et hus med standard FB.

De fleste starter på den måde - bare for at det virker og der er lys når fruen trykker på kontakten.

Det tager 5-10 min (max. 30) hvis man har det gamle program eller dokumentationen.

Herefter begynder det egentlige arbejde med et finjustere/optimere/trimme med alle mulige fancy funktioner. Det kan f.eks. ske ved at benytte/tilrette LK Standardhus FB.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Alle

 

Hvad er den hurtigste vej til at udskifte fra visual 1 til 2?

 

Jeg formoder alt kode skal forfra, men savner et helt almindeligt program, hvor der bare er x antal rum, og kun styring af loftlys og stikkontakter og div tryk, eller skal man vælge boligpakken og "rense" den helt af? bare for overskueligheden.

 

Vh Jacob Nielsen

 

Hej Jacob

 

Jeg har selv lige skiftet fra Visual 1 til Visual 2, og vil lige dele mine erfaringer:

 

1 - Sørg for at dokumentere din eksisterende løsning så godt som muligt. Det gør det meget nemmere hvis der er helt styr på lokalitet og komponenter og så kan du nemt lave den nye opsætning ud fra rapporterne fra Visual 1.

 

2 - Start med at oprette dine rum og tilføj komponenter (Installation i venstre side). Har du fx 2 tryk der deler samme indgang, så opret kun det ene tryk. Eksempelvis har jeg i min entre et 4 tryk og et 6 tryk, hvor de 4 af taster på 6 trykket deles med 4 trykket. I Visual fremstår det kun som eet 6 tryk.

 

3 - Hvis du har en 6.1 Controller, så brug IHC Standard ® pakken. Hvis du har en 6.2 Controller, så brug evt. Bolig® pakken. I først omgang blev jeg meget overrasket over størrelsen på funktionsblokkene (jeg har kodet mine egne blokke i Visual 1), men efterhånden som man lærer det at kende, så giver det god mening. Der er dog meget overhead, især er Bolig ® pakken meget stor, og kan ifølge LK ikke køre på en 6.1 Controller.

 

4 - Når du har lavet programmet, så skift Controlleren (husk at slukke). Det tog mig en halv times tid, og hvis ledningerne er lange nok, så skift et sæt af gangen, så det ikke ender i spaghetti rod. Der sker dog ikke noget hvis 2 moduler skifter plads, det er jo til at flytte rundt på igen.

 

5 - Hvis du ikke kan forstå hvordan man laver en installationssimulering, så gøres det via ServiceView der tilgås via http://usb eller http://192.168.1.3

 

6 - Visual 2 er langsommere end Visual 1. Det er ikke meget, men det forekommer mig at lyset tænder en smule langsommere end hvad jeg har været vant til.

 

7 - Hvis der er noget der ikke virker, så kontroller forbindelserne fra Modulerne til Controlleren. Typisk kan et modul være koblet af pga. løs forbindelse. Så prøv at aktivere andre in-/udgang på modulet og se om de virker. Jeg havde også en pære over spisebordet der meget belejligt sprang midt i det hele ... det tog lidt tid at finde ud af det :-)

 

8 - Gem dit gamle Visual 1 program. Det er meget rart at have i starten, hvis man lige skal se hvordan det nu var at det fungerede før.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok