Martin1354922221 Skrevet June 2, 2008 Rapporter Share Skrevet June 2, 2008 Jeg vil købe en LK lydgiver, som kan bruges som ringeklokke og bare lydgiver i det hele taget - ikke alarm. Nogen som ved hvilken jeg skal vælge, jeg kan ikke rigtig vurdere om de giver for højt signal til at de kan bruges (LK's) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Rasmus Agdestein Besvaret June 2, 2008 Rapporter Share Besvaret June 2, 2008 umidelbart så giver lk lydgiver en ret høj tone fra sig 80-100dB. De er vist mest beregnet til alarm..Jeg har før hørt at man kan dæmpe lydgivere ved at serieforbinde dem med en modstand. Er dog ikke klar over om det er tilfældet med LK's. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Martin1354922221 Besvaret June 2, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret June 2, 2008 Jeg ville jo egentlig gerne bare have en lydgiver, som kan trækkes af IHC 24V output modul - andre som har en ide hvad jeg kan bruge ? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Thomasbl Besvaret June 3, 2008 Rapporter Share Besvaret June 3, 2008 nogle har valgt en industri udgave af en klokke, sat den på loftet.andre bruger et 24vdc relæ og en 230v klokke.da der findes flere pæne 230v klokker. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Martin1354922221 Besvaret June 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret June 3, 2008 Jamen det bliver jo så nok også løsningen. Jeg har bare læst på nettet at nogle reklamere med at køber man "boligpakken" så er der en ringeklokke med - og så gik jeg ud fra at LK havde lavet en original..Men nu bestilte jeg deres lydgiver - så må jeg jo se om det skal laves om senere.. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Jakob Bruun Besvaret June 4, 2008 Rapporter Share Besvaret June 4, 2008 Lydgiveren synes jeg er for høj en tone til det.. Men hvis du sætter et blænddæksel foran, det passer nemlig til, så dæmper den lyden lidt, og så tror jeg da det er til at holde ud, men stadig ikke den optimale ringeklokke.Hvis nogen har links til nogle pæne 24V eller 230V dørklokker, som også er til at holde ud at høre på, så må i da gerne sige til, jeg har selv ledt efter en i lang tid Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Thomasbl Besvaret June 4, 2008 Rapporter Share Besvaret June 4, 2008 prøv www.ringeklokker.dkder er lidt Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Martin1354922221 Besvaret June 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret June 4, 2008 Jeg har været ved at lede efter "lydgiver" på nettet. Men indtil videre har jeg kun fundet "Marinehorn", som helt sikker virker.Nogen som har erfaring med dem Det skulle efter specifikationer være til at høre selv i et ret stort hus ! Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Michael Nordhild Besvaret June 23, 2008 Rapporter Share Besvaret June 23, 2008 Jeg ved ikke om det er for sent, men jeg vil da lige dele mine erfaringer.Jeg startede med en alarmlydgiver, men det lød ad h.... til.Så fandt min elektriker på at bruge relæudgangen på et 400V outputmodul jeg alligevel havde til overs.Hertil har jeg sat en almindelig Friedland batteri-/8Vdreven ringeklokke. Den er smart, fordi den har en "back door option" så der er forskellige toner afhængig af om der ringes på fordør eller bagdør.Friedland har andre fikse klokker, som desværre ikke var på lager da jeg skulle bruge den, f.eks. Poenicia eller Silicia D526/D526, der begge skulle have back door option.Trykket kan så være et almindeligt ringtryk, eller et IHC tryk tilsluttet 24V input eller et wireless tryk monteret direkte på døren.Her kan Friedland klokker ses og hvad vigtigere er høres, for nogle af dem lyder forfærdeligt!http://doorchimesuk.co.uk/catalog/product_info.php?cPath=33&products_id=185&osCsid=94cc8e03d9fdbd874d44b9ac93c3a549MvhMichael Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Thomasbl Besvaret June 23, 2008 Rapporter Share Besvaret June 23, 2008 jamen det var da en god idé han fik.den er der sikkert andre herinde der kan bruge.mange tak Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Martin1354922221 Besvaret June 23, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret June 23, 2008 Tusind tak for ide, har allerede kigget på de forskellige modeller. Tror faktisk godt jeg kan finde rælæ som ikke er brugt til andet - så kanon ide.. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
Martin1354922221
Jeg vil købe en LK lydgiver, som kan bruges som ringeklokke og bare lydgiver i det hele taget - ikke alarm. Nogen som ved hvilken jeg skal vælge, jeg kan ikke rigtig vurdere om de giver for højt signal til at de kan bruges (LK's)
Link til kommentar
Del på andre sites
10 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts