Hop til indhold

Styr Ihc Med Siri


 Share

Recommended Posts

Jeg ved ikke om dette er stedet at poste det her men så må i jo lige sige til :)

 

Jeg har siddet og leget med noget der hedder SiriProxy, det er en proxy server du installerer på din linux maskine hvorefter du med din Iphone 4s / 5 kan lave custom requests, som du selv programmerer, alle de normale funktioner virker stadig du får bare muligheden for at lege lidt selv.

 

Da jeg faldt over dette tænkte jeg helt klart at jeg skulle ha flækket noget sammen så den kan køre op imod mit IHC.

Jeg har en gammel controller med Visual 1 og uden net, har før prøvet at få den op og køre mod noget linux server men er aldrig kommet hele vejen igennem.

 

Da jeg rodede lidt i dag så jeg at der er sket en masse indenfor at snakke sammen med rs232 via linux http://sourceforge.net/projects/ihcsoftwarekit/files/IHC%20Server%20%28duffman%29/IHCServer-0.2/

dette er i nok klar over, men ville egentlig også bare fortælle om siriproxyen hvis det ikke var alle der var faldet over den, jeg vil prøve og se om jeg kan få det hele til at virke sammen, og så opdaterer jeg lidt her hvad jeg finder ud af :) I er meget velkomne til at byde ind hvis i evt. allerede har erfaringer med dette.

 

Mvh. Esben og god sommer :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg fandt jo ud af at det ikke er rs232 porten den snakker sammen med :) men nu har jeg bestilt noget usb til rs485, så må vi se om det virker når den dukker op engang :) men ja, ellers er mulighederne jo næsten uendelige, det hele er skrevet i ruby, så det er rimeligt nemt at komme igang med :)

Link til kommentar
Del på andre sites

I min løsning som jeg lige pt. betatester på internt virker siriproxy med mere fint - da det jo bare en webservice som kalder hvad nu.

Hvad er din løsning Mikkel, er det på en visual 2 hvor du kan kalde den over netværket ?

 

Jeg kunne selvfølgelig også bare kigge lidt efter at det er dig der har startet den anden tråd med ihc remote :) men som jeg kan se kræver det en v2 controller.

 

Men synes det lyder super fedt hvad du er nået frem til, er det på en NAS du kører som server? Jeg har netop sat min mac mini op med det siriproxy efter at det kørte upåklageligt på min linux maskine, nu driller dns serveren i den lidt, virker første gang jeg starter proxyen op og så fejler den ellers indtil jeg henter den siriproxy gem og laver certifikater på ny.

 

Jeg har netop nu modtaget min usb > rs485 så nu bliver det spændende at få det prøvet af :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvad er din løsning Mikkel, er det på en visual 2 hvor du kan kalde den over netværket ?

 

Jeg kunne selvfølgelig også bare kigge lidt efter at det er dig der har startet den anden tråd med ihc remote :) men som jeg kan se kræver det en v2 controller.

 

Men synes det lyder super fedt hvad du er nået frem til, er det på en NAS du kører som server? Jeg har netop sat min mac mini op med det siriproxy efter at det kørte upåklageligt på min linux maskine, nu driller dns serveren i den lidt, virker første gang jeg starter proxyen op og så fejler den ellers indtil jeg henter den siriproxy gem og laver certifikater på ny.

 

Jeg har netop nu modtaget min usb > rs485 så nu bliver det spændende at få det prøvet af :)

 

Ahh ja mit kræver den nyere controller - dog ikke Visual controller.

 

Mit kode kører pt. på en Rasperry Pi - den kræver meget lidt strøm og kan rigtig meget i forhold til det den koster etc.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok