Hop til indhold
  • 0

Autosluk Af Tv


Simon Larsen
 Share

Spørgsmål

Hey folks...

Er der nogen der kan svare mig på hvorfor denne blok ikke helt virker efter hensigten... I går fredag, slukkede den 22:30, selvom standerlampen var tændt, og jeg kunne ikke tvangstænde fjernsynet igen.

Virkemåde skal være således:

2 tænd - sluk tidspunkter man-Tor

2 tænd - sluk tidspunkter fredag

1 tænd - sluk tidspunkt Lørdag
1 tænd - sluk tidspunkt søndag.

Stikkontakten skal ikke slukke hvis standerlampen er tændt, når ur passerer sluktidspunkt

Min "Sluk alt" skal til hver en tid "overrule" det hele.

Jeg skal uafhængigt af tidspunkt på døgnet, kunne tænde(hvis den ikke allerede er tændt) stikkontakten, fra trykket ved sofaen i stuen 

Mågevej advanced TV ECO.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

4 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Jeg skal med det samme sige, at jeg ikke har kigget på dit projekt, men jeg har en ide om, hvorfor det ikke virker.

 

IHC-controlleren kender ikke status på en stikkontakt, så du skal selv lave en variabel til, at holde styr på, om den er tændt eller slukket.

 

En stikkontakt har heller ikke en sender, så IHC-controlleren ved ikke, om du selv trykker på kontakten.

Alternativt kan du nok lave en stikkontakt med et kombirelæ og et stik uden afbryder, vil jeg tror.

 

My 2 cents :-)

 

/Nicholai

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Tjaa programmet fungerer efter hensigten:

 

FB 2.1.02.a. Ur for styring af TV kontakt siger sluk til -> FB 1.1.10.a. Kip for OR blok som går Off -> FB 4.1.02.#2. "Eller"- blok (Styring af TV-kontakt) indgang 1 går Off hvorved der gives puls til  -> FB 1.1.01.d. Kip for TV stikkontakt -> som slukker Stikkontakt (TV-bord)

 

Det du mangler er f.eks. en FB 4.1.08.a. Betinget Følg/Kip hvor udgangen der indikerer om lampen er tændt trækkes til indgang 1 (permit). Og sluk signalet kobles til indgang 2 (styring). Herved kommer sluk signaler kun igennem når der er lys i lampen. Bemærk du får derved ikke slukket dit TV om morgenen, hvis ikke der er lys i lampen. Dette er ikke en fejl, men en konsekvens af den anvendte logik, der jo ikke kan kende forskel på et ur signal kommer om morgenen eller om aftenen. 

 

Måske skulle du hellere skrotte alle de FB og lave en ny logik, baseret på scenarier. Det vil måske gøre det mere overskueligt. Med scenarier er det jo også muligt at lave/sætte betingelser.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok