Hop til indhold
  • 0

Udvendigt Lyd Med Dimmer


Jørgen Bækgaard
 Share

Spørgsmål

Jeg bruger fb 1.2.06d til styring af mit udvendige lys. Men jeg savner noget. Kunne godt tænke mig, at det udvendige lys tænder når det bliver mørkt (mem 1) og regulere ned igen f.eks. kl. 23 (mem 2) og slukker helt når det bliver lyst igen. Men når der f.eks. er bevægelse på udvendig pir, når det er mørkt, skal den regulere op (på mem 1) selvfølgelig kun hvis det er efter kl. 23 ellers giver det jo ingen mening :-)

Har en Unidimmer 400.

 

Tillægs spørgsmål :-) Hvis man nu har en wireles dimmer. Kan man så evt. lave det samme som ovenstående, blot at bevægelse på pir regulere op på mem 3 ?.

 

Håber der er nogen der kan hjælpe :-)

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

6 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Som jeg lige umiddelbart kan se, kan du eks. ligge et ur på indgangen til pir (sammen med signalet fra pir'en)... Som så slukker kl 22:50 også 10 min pir tid.. Så burde den køre MEM2 (Tilstedeværelse) indtil uret og pir tiden er gået, også gå på MEM1 (Aftenlys). Også ved bevægelse køre op på MEM2 indtil pir tiden er gået..

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Som jeg lige umiddelbart kan se, kan du eks. ligge et ur på indgangen til pir (sammen med signalet fra pir'en)... Som så slukker kl 22:50 også 10 min pir tid.. Så burde den køre MEM2 (Tilstedeværelse) indtil uret og pir tiden er gået, også gå på MEM1 (Aftenlys). Også ved bevægelse køre op på MEM2 indtil pir tiden er gået..

Det lyder godt nok simpel :-) Det skal prøves.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hvad med denne:

 

1.2.06.d. Aftens lys - med dimmer, PIR og skumringsrelæ

Anvendelse

Anvendes til udendørs belysning hvor der ønskes flere lysniveauer afhængig af tidspunktet på døgnet.

Beskrivelse

Når det bliver mørkt efter tændtidspunktet for aftenlys, vil lyset tænde på niveau 1 (f.eks. 40%).

Ved registrering af bevægelse vil lyset gå til niveau 2 (f.eks.100%), når PIR tiden er gået, skiftes igen til

niveau 1.

Når tiden passerer sluktidspunktet for aftenlys vil lyset slukke. Registrering af bevægelse vil igen tænde lyset

på niveau 2, men efter PIR tiden er gået slukker lyset.

Hvis skumring er OFF (dvs. det er lyst) kan PIR ikke tænde lyset.

Funktionsblokken har en indgang for manuelt tænd af lyset, ved aktivering af indgang tændes og slukkes

lyset manuelt, samtidig tænder udgang for indikering af, at lyset er manuelt tændt.

Lyset tænder på niveau 2, det er ikke muligt at regulere lyset. Er lyset manuelt tændt når det bliver lyst

(skumringsrelæ går OFF) slukker lyset og systemet er tilbage i auto.

Tilsluttes en magnetkontakt til eks. hoveddøren vil denne tænde lyset når døren åbnes (ligestillet med

PIR'en) desuden stopper magnetkontakten PIR tiden mens hoveddøren står åben, når døren lukkes starter

PIR tiden forfra. Lysniveauerne gemmes evt. vha. ServiceView.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hvad med denne:

 

1.2.06.d. Aftens lys - med dimmer, PIR og skumringsrelæ

Anvendelse

Anvendes til udendørs belysning hvor der ønskes flere lysniveauer afhængig af tidspunktet på døgnet.

Beskrivelse

Når det bliver mørkt efter tændtidspunktet for aftenlys, vil lyset tænde på niveau 1 (f.eks. 40%).

Ved registrering af bevægelse vil lyset gå til niveau 2 (f.eks.100%), når PIR tiden er gået, skiftes igen til

niveau 1.

Når tiden passerer sluktidspunktet for aftenlys vil lyset slukke. Registrering af bevægelse vil igen tænde lyset

på niveau 2, men efter PIR tiden er gået slukker lyset.

Hvis skumring er OFF (dvs. det er lyst) kan PIR ikke tænde lyset.

Funktionsblokken har en indgang for manuelt tænd af lyset, ved aktivering af indgang tændes og slukkes

lyset manuelt, samtidig tænder udgang for indikering af, at lyset er manuelt tændt.Den rulere

Lyset tænder på niveau 2, det er ikke muligt at regulere lyset. Er lyset manuelt tændt når det bliver lyst

(skumringsrelæ går OFF) slukker lyset og systemet er tilbage i auto.

Tilsluttes en magnetkontakt til eks. hoveddøren vil denne tænde lyset når døren åbnes (ligestillet med

PIR'en) desuden stopper magnetkontakten PIR tiden mens hoveddøren står åben, når døren lukkes starter

PIR tiden forfra. Lysniveauerne gemmes evt. vha. ServiceView.

Det er også den fb jeg  bruger nu (se i mit indlæg øverst oppe), men der kan du ikke kører på 2 forskellige nivauer. Der kører den på den samme nivau hele aftenen og natten. Og bruger kun nivau 2 ved pir.

Jeg vil gerne kører mem1 når det bliver mørkt og så mem2 efter f.eks. kl. 23 og ved bevægelse efter kl. 23 kører den mem1 igen og slukker når det bliver lyst igen :-)

Tror det Jesper skriver umiddelbart virker.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Som jeg lige umiddelbart kan se, kan du eks. ligge et ur på indgangen til pir (sammen med signalet fra pir'en)... Som så slukker kl 22:50 også 10 min pir tid.. Så burde den køre MEM2 (Tilstedeværelse) indtil uret og pir tiden er gået, også gå på MEM1 (Aftenlys). Også ved bevægelse køre op på MEM2 indtil pir tiden er gået..

Ovenstående virker ikke. Da uret kun giver en puls når den går on og pir´en har brug for en puls før end de 10 min. er gået ellers kører lyset ned igen. Men tror jeg har løst det problem :-) Har brugt fb 4.1.11a Den får så et signal fra uret, når den er on. Den har jeg så sat til at pulse hver 8. minut og dette puls signal er så ført op på pir´en :-)

 

Det skulle gerne virke så :-) Og det gør minsandten også :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok