Hop til indhold

Hvilke Funktionsblok


Recommended Posts

Du kan eksempelvis bruge fb. 1.1.02.e. Trykket til at lave sluk alt trækkes på passende indgang, og udgang trækkes til sluk i de funktionsblokke du vil slukke. På den måde får du heller ikke de problemer med, at der skal laves dobbelt tryk efter en sluk alt, som mange har problemer med, da der altid er styr på status i de forskellige funktionsblokke.

Hvis jeg forstår dig ret, har du i hvert værelse en knap, som slukker rummet? Hvis du har det, kan du også bare trække det tryk over på sluk i de fb. du vil slukke i pågældende rum. Så behøver du ikke alle de fb 4.1.16 som du har indsat for hvert rum.

Håber det giver mening. :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Du kan eksempelvis bruge fb. 1.1.02.e. Trykket til at lave sluk alt trækkes på passende indgang, og udgang trækkes til sluk i de funktionsblokke du vil slukke. På den måde får du heller ikke de problemer med, at der skal laves dobbelt tryk efter en sluk alt, som mange har problemer med, da der altid er styr på status i de forskellige funktionsblokke.

Hvis jeg forstår dig ret, har du i hvert værelse en knap, som slukker rummet? Hvis du har det, kan du også bare trække det tryk over på sluk i de fb. du vil slukke i pågældende rum. Så behøver du ikke alle de fb 4.1.16 som du har indsat for hvert rum.

Håber det giver mening. :)

Hej Torben

Har prøvet at bruge fb 1.1.02.e.hvor jeg bare har sat den til at slukke i soveværelset og Martins værelse.

Hvis jeg så prøver at simulerer og tænder lyset i soveværelset manuelt "Soveværelse, Tryk ved dør til køkken, øverst til venstre" så tænder lyset, men jeg kan ikke slukke det med (SLUK ALT) Tast "soveværelse, tast ved dør til køkken nederst til højre"

Gør jeg det helt forkert :unsure:

Peter-sluk-alt.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er fordi at den sluk alt fb. sender en kort puls til den 4.1.16, og den så er indstillet til at skulle have en lang puls for at udføre handlingen. Jeg har lige under indstillinger i 4.1.16. rettet Tryk betingelser til Tryk - uafhængigt af tryktid. (kun i de 2 rum du nævner)

 

Jeg har samtidigt i Martins værelse rettet tiden for lang tryk i 4.1.15 kort-lang tryk til 2 sek, så det stadig er den tid det kræver for at lave sluk af rummet. (kun i Martins værelse, da du ikke har indsat noget i den fb. i dit soveværelse)

 

Prøv om det giver nogen ændring.

Peter-sluk-alt_1a.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er fordi at den sluk alt fb. sender en kort puls til den 4.1.16, og den så er indstillet til at skulle have en lang puls for at udføre handlingen. Jeg har lige under indstillinger i 4.1.16. rettet Tryk betingelser til Tryk - uafhængigt af tryktid. (kun i de 2 rum du nævner)

 

Jeg har samtidigt i Martins værelse rettet tiden for lang tryk i 4.1.15 kort-lang tryk til 2 sek, så det stadig er den tid det kræver for at lave sluk af rummet. (kun i Martins værelse, da du ikke har indsat noget i den fb. i dit soveværelse)

 

Prøv om det giver nogen ændring.

TUSIND TAK Torben S.

Jeg prøver at bygge videre på det i morgen

 

Med hensyn til selve opbygningen af programmet, er det så på den måde at man bygger alt sammen op? eller gør folk det på hver deres måde?

 

mvh

Peter

Link til kommentar
Del på andre sites

Personligt foretrækker jeg dog, som jeg skrev i første post, at undvære de 4.1.16 du har brugt, og i stedet sende pulserne til tænd/sluk direkte til indgangene i den/de fb. som styrer de forskellige ting. Man bruger derved kun udgangen i venstre skærmhalvdel ét sted, og får aldrig problemer med status af de forskellige udgange, hvilket man nemt kan få, når flere forskellige fb. styrer en udgang direkte. Har lige rettet det til i de samme 2 rum, så du kan se hvad jeg mener.

 

 

 

 

Peter-sluk-alt_1b.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

TUSIND TAK Torben S.

Jeg prøver at bygge videre på det i morgen

 

Med hensyn til selve opbygningen af programmet, er det så på den måde at man bygger alt sammen op? eller gør folk det på hver deres måde?

 

mvh

Peter

 

Uha det kan jo gøres på MANGE forskellige måder, og så længe tingene virker, kan man jo ikke sige at det er forkert. :)

 

Jeg foretrækker dog at have så få fb. under hvert rum, og helst kun 1, til at styre de lamper og stikk. som nu skal styres dér. Synes det giver et langt mere overskueligt program. Det kræver selvfølgelig at man enten kan programmere fb. selv, eller eksempelvis bruger IHC Standard / IHC Bolig programmet.

Link til kommentar
Del på andre sites

Uha det kan jo gøres på MANGE forskellige måder, og så længe tingene virker, kan man jo ikke sige at det er forkert. :)

 

Jeg foretrækker dog at have så få fb. under hvert rum, og helst kun 1, til at styre de lamper og stikk. som nu skal styres dér. Synes det giver et langt mere overskueligt program. Det kræver selvfølgelig at man enten kan programmere fb. selv, eller eksempelvis bruger IHC Standard / IHC Bolig programmet.

Alt i alt så kom du med hjælp til min måde at bygge det op på. Som var (Jeg havde overset tryktiden i fb)

 

Mange tak for hjælpen Torben S.

 

Min tanke med opbygningen er at ha muligheden for at slukke for rummet når jeg forlader det med et langt tryk og derefter  "bare" kan kalde fb for hvert rum når jeg skal lave en SLUK ALT

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok