Hop til indhold
  • 0

Hjælp Til Programmering


Peter286
 Share

Spørgsmål

Hej,

Jeg er igang med for mig et større arbejde med at lave et ferie program som passer mine ønsker, jeg har også fået det lavet langt hen af vejen, så det virker. Jeg mangler dog muligheden for ar koble et ur til, som bestemmer aktiveringen af ferie programmet. Og her starter problemerne så.

Uanset hvordan jeg kobler FB 2.1.02a op på programmet virker det ikke, ja faktisk virker intet af det tidligere som det gjorde før.

Det er faktisk lidt som om at første tryk gør ur blokken det rigtige derefter så virker intet efter hensigten.

Jeg har derfor behov for hjælp til at finde fejlen. Jeg har lavet ferie programmet af en række forskellige FB'er som hver er koblet op på hinanden mv.

Er der nogen der kunne have interesse i at hjælpe mig, for så vil jeg smide programmet op, samt fortælle lidt om opbygningen samt målet med programmet.

Håber der er nogen der har lyst til at hjælpe mig? For er kørt fast. Helt fast.

Link til kommentar
Del på andre sites

Recommended Posts

  • 0
Der skal lige laves en ny fb. til at styre sluk alt/hjemmesimulering/velkomstlys. Afhængig af hvordan det går med velkomstlyset kontra tændte lysdæmpere i hjemmesimuleringen, i det sidste program jeg uploadede, skal der evt. også rettes lidt i nogle andre fb., men det finder vi lige ud af når du får det testet, men jeg har da en idé til hvordan det så kan løses. Nu har jeg ikke selv hverken Eltako eller andre fortrådede dæmpere i min installation at teste program på, så du er jo nødt til selv at teste, om min formodning angående hvordan de skal styres for at få det til at virke nogenlunde acceptabelt, også holder i praksis. Det bliver jo aldrig en 110% løsning som med wireless dimmere, men det ville jo også være surt at skulle skifte 9 lysdæmpere. Håber da at det kan komme til at virke så funktionaliteten er til at leve med. :)

Ja jeg skal ikke til at skifte 9 lysdæmpere ud, og det virker jo også næsten nu men ihvertfald bedre end før. Langt bedre.

Skal nok lige få testet programmet i weekenden , så vi kan se om der skal rettes yderlig i nogle FB'er.

Men du må gerne lave et alternativ program(når du får tid) hvor der er klar til slukalt mv på en 4tryk, for så har jeg den når jeg får købt en ny tryktast.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det må være noget med at de Eltako dæmpere ikke kan håndtere de 2 hændelser for hurtigt efter hinanden. Jeg har lige prøvet at forsinke signalet til velkomstlyset en tand mere, så prøv at se om det hjælper. Jeg har også tilføjet ON/OFF pulser til konstantlys i hjemmesimuleringen. Så må du lige prøve at rode lidt med timere og de andre lamper du vil have med i hjemmesimuleringen.

 

BEAUTIFUL !!!!!

 

Nu virker det sgu!!

 

Endnu engang tak, har også fået lagt de lamper ind under timerene, så det passer.

 

Jeg takker mange gange Torben.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Der skal lige laves en ny fb. til at styre sluk alt/hjemmesimulering/velkomstlys. Afhængig af hvordan det går med velkomstlyset kontra tændte lysdæmpere i hjemmesimuleringen, i det sidste program jeg uploadede, skal der evt. også rettes lidt i nogle andre fb., men det finder vi lige ud af når du får det testet, men jeg har da en idé til hvordan det så kan løses. Nu har jeg ikke selv hverken Eltako eller andre fortrådede dæmpere i min installation at teste program på, så du er jo nødt til selv at teste, om min formodning angående hvordan de skal styres for at få det til at virke nogenlunde acceptabelt, også holder i praksis. Det bliver jo aldrig en 110% løsning som med wireless dimmere, men det ville jo også være surt at skulle skifte 9 lysdæmpere. Håber da at det kan komme til at virke så funktionaliteten er til at leve med. :)

 

Nu hvor det hele virker, så er næste projekt imorgen, at bestille en 2-tryk mere som bliver placeret i bryggerset ved alarmen.(Så er det dejligt nemt at koble det hele til, samt at ingen fejlagtigt slår noget til/fra)

 

Når du får tid Torben, må du derfor gerne kode det sådan at jeg kan koble slukalt og ferieprogrammet på denne.:

 

Venstre - Slukalt

Højre - Ferieprogram

 

Du kan jo bare bruge den, der allerede er i bryggerset, ved dør til garage, så flytter jeg dem selv over på den nye, når jeg modtager den.

 

Så tror jeg vist heller ikke jeg kan forlange mere :- )

 

Jeg er sindsyg taknemmelig for det arbejde du har ydet for at hjælpe mig Torben... MANGE TAK..

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Har tilrettet programmet og indsat et ekstra 2-tast wireless tryk til sluk alt/sluk alt med hjemmesimulering. Har brugt det eksisterende tryk i bryggers til velkomstlys.

Nu skal du jo selvfølgelig til at tilrette de lamper og tider i din hjemmesimulering igen, da jeg ikke har dit seneste program, men øvelse gør jo mester som man siger. :D

 

 

Peter286_1b.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Har tilrettet programmet og indsat et ekstra 2-tast wireless tryk til sluk alt/sluk alt med hjemmesimulering. Har brugt det eksisterende tryk i bryggers til velkomstlys.

Nu skal du jo selvfølgelig til at tilrette de lamper og tider i din hjemmesimulering igen, da jeg ikke har dit seneste program, men øvelse gør jo mester som man siger. :D

Hej Torben,

Endnu engang mange tak, men har ikke lige fået hentet det endnu.

Har fejret den bettes 1 års fødselsdag over 3 gange, så der har ikke lige været tid til så meget, men håber at få kigget det igennem i den kommende uge.

Jeg takker ihvertfald mange gange.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok