Hop til indhold

Kan Ikke Kontakte Tids- Og E-Mail Server


staer00j
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg har problemer med med min netværksopsætning. Kan ikke få min ihc controller til at tilgå smtp server for at afsende e-mails. Ihc anlægget er helt nyinstalleret i et nybyggeri.

 

Når jeg tester under smtp opsætning får jeg fejlen "testen mislykkedes pga intern fejl"

 

Jeg har prøvet flere dns server

208.67.222.222, 208.67.220.220

8.8.8.8, 8.8.4.4

 

Jeg har energimidt fiberbredbånd med en asus rt-ac66u router koblet til fiberboksen. Ihc controlleren er via netværkskabel koblet på routeren. Routeren har ip-adresse 192.168.1.2 på mit netværk.

Jeg havde først sat min gateway til 192.168.1.1. Da jeg rettede denne til 192.168.1.2 virker min test for tidsserveren, men har stadig problemer med smtp serveren

 

Jeg har sat port forwarding op for port 80 og 443 til ihc controllerens ip og jeg kan tilgå controlleren via min eksterne ipadresse.

 

Jeg er ikke ekspert i netværksopsætning, så min router er opsat med standard opsætning. Jeg bruger energimidts smtp server smtp.em1.dk med port 25, hvilket virker i min email klient, men ikke i ihc controlleren.

 

Er der nogen som kan gennemskue hvad der mangler at blive sat op, eller hvor jeg er gået galt? Jeg sætter stor pris på alle input og forslag.

 

med venlig hilsen

Jesper

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej

Tak for input. Det hjalp. Jeg skulle bare bruge min energimidt email som brugernavn. I min email klient er der intet behov for godkendelse og brugernavn, men der skulle indtastes et brugernavn og kode i controller opsætningen for smtp adgang.

 

Jeg prøvede tidligere med en anden smtp server der kræver en krypteret forbindelse, men det virker som nævnt ikke. Energimidts smtp server er ikke krypteret.

 

Mange tak for hjælpen. Har bakset noget med at få det til at virke. Lidt pinligt at det bare var et spørgsmål om at bruge det rigtige brugernavn, men glad for at det endelig virker.

 

Mvh

Jesper

 

@Lars

Ja, Sunds er bestemt et dejligt sted. Mange nye huse i området, som sikkert har stor glæde af dette forum.

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok