Hop til indhold

Ihc Net & Waoo Fiber


Recommended Posts

Hej

 

Jeg har en IHC net installation, og overvejer fiber fra Waoo, men ved ikke helt om det faktisk kan lade sig gøre.

 

Jeg forstiller mig at jeg får en boks fra Waoo, som skal stå inde ved fjernsynet (Har kun dette ene fjernsyn, men overvejer at købe et til børnene). I det tilfælde skal jeg vel have en boks til.

 

Men hvordan skal jeg forbinde fra fiberboksen og til min TV Switch. Har det nogen indflydelse på om jeg fordeler TV signalet før Switchen eller efter. Det har vel noget at gøre med om jeg skal se det samme program i hele huset eller for hvert fjernsyn.

Kan jeg bare kører kablet fra fiberboksen direkte i Switchen, også sætte TV boksen ved fjernsynet, og hvis jeg så skal have et fjernsyn til, så leje endnu en boks.

 

Tillægsspørgsmål:

 

Nogen der ved om man SKAL have den lille boks siddende udenfor ved fiberinstallationen. Bor i bjælkehus, og vil meget nødigt have at der bliver boret igennen muren.

 

På forhånd tak

 

Thingholm

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej

 

Jeg bor i Ryslinge på midtfyn, så det er Energi Fyn (Waoo) der har installatonen. Der er lagt tomrør i vores vej, og jeg har gravet et tomrør fra mit teknikrum til skel. Så jeg håber på det kan lade sig gøre med at puste en fiber direkte ind i teknikrummet, også installare fiberboksen der. Desværre er der ikke for meget plads, så jeg skal vist have tænkt kreativt.

 

Jeg har i dag valgt ikke at installere fiber. Synes det bliver for dyrt i de "skjulte" udgifter, såsom etableringsomkostninger, flytning af telefon, fast IP adresse, og halvårlig afgifter.

 

Så alt regnet sammen synes jeg de bliver for dyrt.

 

Thingholm

Link til kommentar
Del på andre sites

EnergiFyn blæser normalt ikke direkte i dit tomrør, de skubber eller trækker først et blæse(fiber)rør i som de efterfølgende bæser fiberen gennem.

 

Om det økonomisk er en god deal kommer an på så meget og hvad man sammenligner med. Man skal passe på ikke komme til at sammenligne æbler med pæremos.

 

Og i Ryslinge siger du. Der var det mine gamle elektrikkere/teknikere/montører det lavede fibernettet og hus installationere da det blev etableret for ca. 5 år siden. Ja min gamle direktør bor der faktisk også. 

 

Og Tingholm, skulle du forøvrigt ikke læse Energiteknolog ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Kan hører at det ved du en hel del mere om end jeg ;-) men det er faktisk 5-6 år siden det blev lavet. Jeg hentede et tom rør og gravede det ned da vi lavede haven

Og ja det er svært at sammenligne og ved også godt det er upload hastigheden der er dyr, men til gengæld sluger tv signalet også lidt

Nej, jeg er færdig på skolebænken. Har læst installatør og arbejder med styring og regulering på maskiner.

Thingholm

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok