Hop til indhold
  • 0

Ventilation


michael1354922261
 Share

Spørgsmål

9 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej Michael

 

Jeg var på kursus hos LK for 2-3 år siden, hvor de fortalte at de arbejdede på det sammen med Lind&Risør huse, det gik ud på de ville koble en Plc op imod Nilan anlæget, så de kunne omdanne data til ihc anlæg (Nok en dyr historie) ved ikke om det er kommet på market. Hvad er det præcis du vil styre ?? det eneste man kan lave er at styre er forceret udsugning eller lign. 

Hilsen Lasse

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej begge 2, og velkommen til IHC-User.dk

 

En af de første regler her i forummet er søg og du skal finde.

Der har været flere indlæg om emnet, og kort fortalt så ja nu er der kommet en LK løsning. Dvs en ekstern PLC gateway til +3Kkr. og det forudsætter du har den seneste hardware og software version i dit Nilan anlæg. Hvis ikke er det igen + flere Kkr.

 

Ellers er der selvfølgelig muligheden for blot at lade din IHC styre det ene brugervalg (eller 2 hvis du har et nyt Nilan anlæg) som man kan sætte op. Det er bare at koble et relæ på en IHC udgang og så forbinde relækontakterne til Nilan terminalerne.

 

Men hvis du søger lidt så har vi gang i, om ikke det skulle kunne lade sig gøre at lave noget andet der kan kommunikere med Nilan anlæget (evt. via IHC´n) som gerne skulle ende med at blive lidt billgere end LK´s løsning.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej,

 

Da jeg ikke selv har IHC har jeg ikke prøve at udvikle noget til at styre Nilan anlægget fra IHC. jeg har dog udvikle software til at styre anlægget via en Raspberry Pi. Dog er det kun til CTS 602, da den har en dedikeret modbus indgang, jeg ved at CTS 600 ikke har en dedikeret modbus port, men om displayet kommunikere med anlægget via modbus er jeg ikke sikker på og der kunne ligge en mulighed her, dog med det problem at du ikke både kan have modbus og display samtidig.

 

Link til nyeste indlæg:

http://www.ihc-user.dk/forum/topic/2589-ihc-m-bus-nilan-og-dantherm-ventilation/?p=27164

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hvilken dedikeret indgang er det på CTS602 du anvender og som ikke er på CTS600 ?

Jeg gik nemlig ud fra du blot anvendte RS485 tilslutningen/forbindelsen som displayet også anvender.

 

Vil du dele din kode/program, da jeg nu også har (eller er ved at få) en RasPi kørende som skal logge solcelledata. De ville jo være smart hvis den så kunne snakke med Nilan ventilatioenen også. Evt. på den anden USB port med endnu en adapter?

 

 

EDIT:

Åhmmm kunne det være pin 2&3 som Jesper skriver i indlæg #30 :rolleyes:

 

 

 

 

Eldiagram comfort300 CTS-600.pdf

Eldiagram comfort300 CTS-602.pdf

MB_MODBUS_CTS602_GB.pdf

Prot485.pdf

CTS_600_Modbus_T133 (1).docx

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Lars: Jeg har skrevet i den anden tråd grunden til jeg ikke pt. ønsker at dele koden, men at jeg snart har brug for nogen der kan teste derved få programmet. Det kræver pt. raspberry pi model b med et raspicomm piggyback-kort hvilket er en noget bedre løsning end usb-rs485. Jeg arbejder også på at få lavet et piggyback kort der er lidt billigere end raspicomm og uden alle de overflødige ting.

 

Og som svar ja så fandt du det selv. Cts600 har ikke en dedikeret modbus udgang det har cts602 og det er klemme 2 (a) og 3 (B) + 6 (stel)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok