Knud Pedersen Skrevet January 11, 2013 Rapporter Share Skrevet January 11, 2013 Hej, jeg har forgæves prøvet at lave nedenstående funktion.... På vores brændeovn, sidder en røgsuger, som kan tændes/slukkes via en udgang.Ved siden af har vi en Tryk 2 tast med 1 diode. Ved kort tryk, skal røgsugeren tænde/slukke (Kip), og LED skal være konstant on. Ved langt tryk, skal røgsugeren tænde via en timer. Og LED skal blinke.Timeren kunne være sat til eks. 5 timer, når der eks. er 30 minutter tilbage skal LED'en blinke hurtigere. Trykker jeg langt tryk, mens timeren er ON, den hopper tilbage til "konstant on", og LED lyser konstant. Er det muligt? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 TorbenSørensen Besvaret January 11, 2013 Rapporter Share Besvaret January 11, 2013 Ja det kan sagtens lade sig gøre.. Her er i hvert fald et bud på hvordan det kan laves.Røgsuger.zip Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Knud Pedersen Besvaret January 18, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 18, 2013 Nice Torben! Ville det være muligt at lave det sådan at jeg i "indstillinger" kan vælge hvorlænge dioden skal være hhv. ON og OFF når i begge Blinkmodes (dvs. blink for hver timer funktion) den blinker? Er der nogen steder jeg kan finde beskrivelser for hvordan man programmere en FB? Go´weekend Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 TorbenSørensen Besvaret January 18, 2013 Rapporter Share Besvaret January 18, 2013 Nice Torben! Ville det være muligt at lave det sådan at jeg i "indstillinger" kan vælge hvorlænge dioden skal være hhv. ON og OFF når i begge Blinkmodes (dvs. blink for hver timer funktion) den blinker? Ja det er muligt. Prøv vedhæftede. Er der nogen steder jeg kan finde beskrivelser for hvordan man programmere en FB? Der er vist kun manualen.http://www.lk.dk/download/Manualer/IHCManualMarts2010.pdf'>MANUAL Røgsuger_1.zip Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Knud Pedersen Besvaret January 23, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 23, 2013 TorbenSSuper! Nu er det som jeg kunne tænke mig.Perfekt og og mange tak. Næste "update" kunne være at jeg monterede en varmeføler, som kan måle om der statdig er varmt i brændeovnen/skortensen.Min nuværende Exhousto styreenhed er desværre for gammel til at have denne fundktion indbygget - jeg vil dog kontakte dem for at hører og der er muligt at tilslutte deres føler til min gamle styring (dvs. uden om IHC'en) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
Knud Pedersen
Hej,
jeg har forgæves prøvet at lave nedenstående funktion....
På vores brændeovn, sidder en røgsuger, som kan tændes/slukkes via en udgang.
Ved siden af har vi en Tryk 2 tast med 1 diode.
Ved kort tryk, skal røgsugeren tænde/slukke (Kip), og LED skal være konstant on.
Ved langt tryk, skal røgsugeren tænde via en timer. Og LED skal blinke.
Timeren kunne være sat til eks. 5 timer, når der eks. er 30 minutter tilbage skal LED'en blinke hurtigere.
Trykker jeg langt tryk, mens timeren er ON, den hopper tilbage til "konstant on", og LED lyser konstant.
Er det muligt?
Link til kommentar
Del på andre sites
4 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts