Hop til indhold

Gør det selv output


Momme
 Share

Recommended Posts

Er der nogle af jer elektronik gør det selv nørder der har kikke på selv at lave output til ihc? :whistle: Jeg går og overvejer selv at lave et 1-10V output og overvejet at spare 1-2 24V output ved at have min enhed virke som modulerne. Men hvorfor opfinde den dybe talarken igen hvis der er en der har kode liggene. :woohoo: Jeg syndes den måde Lk laver 1-10V på er lidt besværlig. Jeg ville lave et modul der har en programmerings mode hvor man gemmer et spænding og en rampe tid.Når først data er gemt. Så vil jeg bare bruge 1"pin" per setup til at kalde hver setup.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...
  • 6 months later...

Hej, 

 

Det kan godt lade sig gøre.

 

en IHC "data udgang" sender enten 8 eller 16bit i logi level, alt efter om det er en lige eller ulige udgang.

 

hvis du bruger en Arduino kan du bruge "pulseIn" funktionen til at aflæse længden af pulsen.

 

signalet starter med ca. 4,5ms høj hvorefter den går lav i ca. 312µs, her efter fortsætter signalet men enten at have ens afstand (312µs høj/lav) ved en slukket udgang, eller 125/499 høj/lav ved en tændt udgang, så er det bare at gange op men enten 8 eller 16 alt efter hvor mange bit du bruger på udgangen.

 

håber det kan bruges.

 

// Christian Ebsen 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 months later...
  • 2 months later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Lidt efter hvad man laver så er det ikke det store problem at overholde kravene til en CE mærkning, men ja laver du nået du ikke har forstand på så kan du godt komme ud i problemer.

 

Jeg er selv elektronik teknikker og arbejder med emc test (det er en del af det der skal til en ce mærkning).

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok