Hop til indhold

Udendørs wireless stikkontakt


Peter286
 Share

Recommended Posts

Jeg spurgte fornyligt en elektriker/installatør hvad forskellen på en jordet kontakt og

en ikke joredet kontakt. Han sagde: Ingenting!!!!

Så har han aldrig prøvet at røre en el radiator på gummihjul, overgang mellem stel og fase, og jord benet klippet af stikket. Jeg er glad for at der i det mindste var et HPFI relæ i installationen. ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Man må gerne have gb kontakter hvis hus er før 1973 mener jeg. I ny installation. Så skal jord ik med. For så er det bare renovering

Det afhænger af hvor meget du "renovere", hvor besværligt det vil være at fremføre jord forbindelse samt hvad stikkontakten skal bruges til.

Link til kommentar
Del på andre sites

Så har han aldrig prøvet at røre en el radiator på gummihjul, overgang mellem stel og fase, og jord benet klippet af stikket. Jeg er glad for at der i det mindste var et HPFI relæ i installationen. ;)

Og det er jo det der er humlen. Et HPFI relæ, som i dag findes i alle installetioner, burde jo "redde" en installation uden jord

Link til kommentar
Del på andre sites

Det afhænger af hvor meget du "renovere", hvor besværligt det vil være at fremføre jord forbindelse samt hvad stikkontakten skal bruges til.

Er boligen fra før 1. april 1975 tillades beskyttelseslederen udeladt, ligegyldig hvor nem den ville være at fremføre og hvor stort et renoveringsprojekt det er. Stikkontakterne i boligen må bare ikke have jordkontakt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Og det er jo det der er humlen. Et HPFI relæ, som i dag findes i alle installetioner, burde jo "redde" en installation uden jord

Ja, men først i det øjeblik du tager ved radiatoren. Har du jord forbindelse på den, ryger HPFI i det øjeblik overgangen opstår, frem for når du danner jordforbindelsen med din hånd. :blink:

Link til kommentar
Del på andre sites

Er boligen fra før 1. april 1975 tillades beskyttelseslederen udeladt, ligegyldig hvor nem den ville være at fremføre og hvor stort et renoveringsprojekt det er. Stikkontakterne i boligen må bare ikke have jordkontakt.

Så hvis mit hus er fra før 1/4-1975, så man jeg rive hele el installationen ud og sætte en ny ind uden jord?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok