Hop til indhold
  • 0

korrupt projekt og linket til ukendt produkt


Kim Christiansen1354922271
 Share

Spørgsmål

Idag skulle jeg sende et par smårettelser til min controller. Mens IHC visual er i gang med steppet "Sender projekt fil" trykker kæresten på et tryk i stuen og umiddelbart efter får jeg et rød kryds og besked om at send mislykkedes. Her starter mine problemer.Jeg husker ikke den præcise rækkefølge af hvad jeg gjorde, men jeg ender med en controller som ingenting kan og en korrupt projektfil. Når jeg forsøger at åbne .vis filen får jeg en meddelse om at det ikke er et ihc projekt eller filen er korrumperet.En tur igennem en xml validator giver en fejl i et navn på en funktionsblok jeg lige har rettet i. Jeg fjerner en del af navnet og nu kan jeg åbne projektet i IHC visual. Men når jeg forsøger at sende projektet brokker Visual sig over alle mine wireless komponenter. Jeg har vedhæftet et screenshot af Produkt linkning. På trods af vejlen virker alle wireless komponenterne på nær to!10-15 minutter senere er de røde mærker og advarslen om mine wireless komponenter væk uden jeg har gjort noget. Alt er tilsyneladende linket igen. Eneste problem ser ud til at være at to wireless dimmere fortsat ikke reagerer selvom de er linket.Jeg er noget overrasket over denne hændelse. Tror I det var kærestens aktivering af et tryk, der rystede controlleren? Eller var sammenfaldet mellem fejlen og trykket en tilfældighed?Eneste anden langt ude forklaring jeg kan komme på er at jeg lavede nogle omdøbninger af funktionsblokke, så en ny funktion kom til at hedde det samme som en gammel. Måske...Nogen der har oplevet noget lignende?

post-3457-13549257686099_thumb.png

Link til kommentar
Del på andre sites

6 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

HejJeg har ikke selv haft en korrupt projektfil, men det er der flere andre der har... Så det er åbenbart noget der hænder...Mht upload af projektfil, så fejler min hver gang, allerede mens den henter runtime værdier fra controller.Dette resulterer i at den går i ukendt tilstand eller fejl tilstand eller noget i den stil. Og intet virker.Jeg kan (for det meste) herefter gå på Administrator og genstarte den, hvorefter den kommer til at virke igen.Det sker dog kun hvis controller har været "oppe" i noget tid. - uvist hvor meget...Jeg er derfor begyndt at genstarte controlleren via Administrator, inden jeg uploader nyt program.Så går det uden problemer. Engang imellem drister jeg mig til at upload uden først at genstarte, og når den så crasher... så bander man det biiib ustabile L... biiib IHC langt væk...

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
En tur igennem en xml validator giver en fejl i et navn på en funktionsblok jeg lige har rettet i.
Jeg er noget overrasket over denne hændelse. Tror I det var kærestens aktivering af et tryk' date=' der rystede controlleren? Eller var sammenfaldet mellem fejlen og trykket en tilfældighed?[/quote']Jeg tror fejlen ligger i Visual, og at filen var corrupt da du forsøget at uploade den. Jeg har oplevet det flere gange i forbindelse med første gang jeg retter i programmet efter jeg har opgraderet firmware eller visual. At kæresten aktiver et tryk er bare et uheldigt sammenfald.
Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok