Hop til indhold

Periodisk delay på controller


Morten P.
 Share

Recommended Posts

Hej,Jeg oplever periodisk at controlleren er 1-2 sekunder om at tænde/slukke en udgang (alm. og wireless) - min controller er HW version 6.1, men med en relativt lille .vis på 1038kb og ingen varmestyring, ingen viewer eller lign., mener jeg ikke controlleren bør være overbelastet.Jeg har 10 wireless enheder tilsluttet, så der er lagt op til maksimum.Er der andre som har oplevet samme "udfordringer"?/ Morten

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej' date='Jeg oplever periodisk at controlleren er 1-2 sekunder om at tænde/slukke en udgang (alm. og wireless) - min controller er HW version 6.1, men med en relativt lille .vis på 1038kb og ingen varmestyring, ingen viewer eller lign., mener jeg ikke controlleren bør være overbelastet.Jeg har 10 wireless enheder tilsluttet, så der er lagt op til maksimum.Er der andre som har oplevet samme "udfordringer"?/ Morten[/quote']Har du prøvet at genstarte controlleren (husk et frakoble et evt. backupbatteri)?Kører du nyeste firmware?Søg lidt i forummet, der er også andre der har været ude for at systemet kan hænge.LangsomMvh Bjarne
Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis man har brugt samme input/output flere gange' date=' så har det denne effekt. :pinch:[/quote']Hvis der er en venlig sjæl der kan uploade en projektfil der indeholder den nævnte fejl, så vil jeg gerne lave en funktion i mit API (og et lille program) der kan lokalisere fejlen.med venlig hilsen Kristian
Link til kommentar
Del på andre sites

Hej' date='Jeg oplever periodisk at controlleren er 1-2 sekunder om at tænde/slukke en udgang (alm. og wireless) - min controller er HW version 6.1' date=' men med en relativt lille .vis på 1038kb og ingen varmestyring, ingen viewer eller lign., mener jeg ikke controlleren bør være overbelastet.Jeg har 10 wireless enheder tilsluttet, så der er lagt op til maksimum.Er der andre som har oplevet samme "udfordringer"?/ Morten[/quote'']Har du prøvet at genstarte controlleren (husk et frakoble et evt. backupbatteri)?Kører du nyeste firmware?Søg lidt i forummet, der er også andre der har været ude for at systemet kan hænge.LangsomMvh Bjarne
Hej Bjarne,Jeg benytter nyeste firmware, har forsøgt genstart - men ikke power off ved at fjerne batteriet (god pointe) ... så det vil jeg helt sikket forsøge.Min første tanke var om den hardware jeg har er defekt, den er stadig indenfor reklamationsretten./ Morten
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 year later...

Hvis man har brugt samme input/output flere gange, så har det denne effekt. :pinch:

 

Ah men altså...

Efter en opdatering af firmware, for omkring halvandet år siden, begyndte min installation at reagere langsomt (1 sek efter tryk). Jeg prøvede endda at lave et "tomt" projekt med kun en simpel tænd/sluk funktion, men det var der konsekvent uanset hvad. Tænkte aldrig på at pille installationen fra hinanden.

 

Så faldt lige over denne her nu, og skulle da lige prøve en justering, fordi jeg vidste jeg havde 4 dioder som var koblet til 2 og 2 (også i programmet).

Nu reagerer kontakterne sgu prompte som i starten  :) 

Jeg ved ikke om jeg er mest sur på LK for ikke at håndtere det bedre, eller mig selv for ikke at finde ud af det i halvandet år  :blink:

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok