Hop til indhold
  • 0

Algoritme Gulvarme


Dennis Madsen1354922313
 Share

Spørgsmål

Jeg har forbundet gulvarmen til min styring og pt. er det lavet sådan at man sætter en temperatur og i mit windows program og så alt efter om mine PT100 følere måler over eller under så tænder og slukker den for varmen..Jeg har lavet noget fint dataopsamling på dette og kan se at temp. svinger utrolig meget, dette vil jeg meget gerne lave en algoritme til at udjævne, samtidig havde jeg lavet det sådan at jeg kunne hente vejrudsigten via google og mit postnummer, google har desværre deaktiveret denne funktion nu, har en plan om at prøve at finde et alternativ..Hvordan gør i med jeres IHC installation, har den selv nogle algoritmer??Er der nogle som har leget med lign. og har nogle gode erfaringer?/Dennis

Link til kommentar
Del på andre sites

3 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

IHC varmestyring kører med puls varme, selvom setpukt er ok.Det er ret godt dokumenteret med kurver og tidssekvens diagram i hjælpen til IHC Visual programmeringssoftwaren.Den tilgås ved at indsætte FB 5.2.05.a. Markeres (den med rød box) og tryk F1.Der er også en herinde der (så vidt jeg husker) derudover har lavet noget komfortstyring ved at reguleres blandesløjfens fremløbstemperatur iht udetemperatur.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Tror ikke der er nogen der endnu laver regulere efter prognoser/algoritmer endnu.Men du kan få adgang til DMI vejrprognosedat (med en opløsning/radius på 3 km) via COSMhttp://digitaliser.dk/group/2304701http://digitaliser.dk/resource/2305390/artefact/dmi-webservice-for-smartgrid-8maj2012-v01.pptHar adgag men endnu ikke fået lavet noget så jeg kan forudregulere min varmepumpe, så den og gulvvarmen er klar inden det bliver koldt. Mit hus har en responstid(træghed) op imod 72 timer så her kan man godt glemme alt om natsænkning.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok