Hop til indhold
  • 0

IR fjernbetjening fejler


Kent Rosendal1354922227
 Share

Spørgsmål

Jeg har lige monteret en IR-modtager til lk og B&O fjernbetjeninger.Den virker fint når den skal tænde og slukke en enkelt lampe.Men hvis jeg laver et program hvor der tændes 2 eller flere lampesteder fra forskellige tryk så går det galt.Den tænder og slukker på kryds og på tværs og ligemeget hvad knap man trykker på så tænder og slukker den ene lampe hver gang! det er meget mystisk! Jeg ved ikke om der er andre der har haft problemmer med IR-modtager, men vil meget gerne høre om dem, og hvad man ellers kan gøre for at undgå at den fejler. En lille teori kan være at det er pga. støj?

Link til kommentar
Del på andre sites

10 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
Gæst IBISystem.dk

Har du en plastma eller LCD Skræm i samme rum ?Hvis ja, så prøv at slukke den, da de er berygtet for at udsende støj, der spærre for IR signaler fra LK´s IR/Allan

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Der er ikke sat tv op i huset i nu. Men til Jakob hvis du vil kigge på programmet så har jeg vedhæftet det som en fil. Det skal lige siges at jeg ikke er helt færdig med det! [file name=IHC_Program.vis size=599472]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/IHC_Program.vis[/file]

IHC_Program.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Der er ikke sat tv op i huset i nu. Men til Jakob hvis du vil kigge på programmet så har jeg vedhæftet det som en fil. Det skal lige siges at jeg ikke er helt færdig med det! [file name=IHC_Program-4432f0269546dd043e0af7e5413dabaa.vis size=599472]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/IHC_Program-4432f0269546dd043e0af7e5413dabaa.vis[/file]

IHC_Program-4432f0269546dd043e0af7e5413dabaa.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hvis det er en B&O fjernbetjening du bruger, så tror jeg du skal benytte dig af den funktionsblok jeg har lavet til den.Der fører du bare alle indgangene fra modulet ind på funktionsblokken, og så kan du se på udgangene i funktionsblokken, hvilke knapper der skal benyttes for at aktivere dem ;)(Den kan findes inde under funktionsblokke i download)Men ellers kan jeg ikke se noget galt i det du har lavet, så måske skal du prøve at flytte den ind i et andet rum og sætte den til midlertidigt, for at se om det er omgivelserne der gør at den opfører sig underligt.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg har oplevet samme problem, jeg gætter på at det er en 2.0 controller og at fejlen er at du har tilsluttet dit IR input modul til controlleren uden at slukker for strømmen første.Prøv at genstarte din installation dvs. evt. batteri og 230v skal afbrydes i 10-20 sec.så tror jeg at dit problem er løst. Den ny controller kan nemelig ikke lide at man "roder" med datalinierne med strøm på..!

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

DennisS skrev:

Har 2 IR-modtagere, dog ikke B&0, der har virket perfekt i årevis, kanske din modtager er defekt?
Derfor jeg vil ha' ham til at flytte den et andet sted hen, måske ind til selve controlleren ;)Så vidt jeg husker havde du også kun benyttet indgang 1-4, disse styres vha. 0, Go, Grøn og Gul.Det er også derfor jeg har foreslået at du benytter den funktionsblok jeg har laver, det gør forvirringen en del mindre.
Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok