Hop til indhold
  • 0

Lysdæmper og elsparepærer....


Henrik Hovmoller
 Share

Spørgsmål

Et kort spørgsmål.Er der nogen, der kan anbefale, eller har erfaring med, en pålidelig og velfungerende kombination af dæmper - elsparepære. jeg er ude efter typer af pærer og dæmpermoduler.Lad det være sagt med det samme, jeg er ikke ude efter en Megaman løsning hvor en begrænset funktionalitet er indbygget i pæren....

Link til kommentar
Del på andre sites

5 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Det er et rigtigt godt spørgsmål og det kunne jeg også godt tænke mig at vide så jeg har sendt en mail til LK for at se hvad de siger.Mail Lysdæmper og elsparepærerElektriker J.. J...-J.....Jeg har en kunde der ønsker at hele huset skal forsyndes med elsparepære.Det er en IHC installation hvor der er wireless 250W UNI. Ø 80, og dimmer 300 UNI.Hvilken elsparepære vil I anbefale ? På forhånd tak og venlig hilsen.J.. J...-J.....Og så er det bare at v.......

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det interessante er for mig er, om det overhoved kan lade sige gøre. Jeg har set det virke med almindelige lystofrør, og det var ret overbevisende. Kort sagt det så sku godt ud når et helt kontorlandskab fadede ud ganske langsomt. Men elsparepærer er jo født med den del man normalt finder i et amatur og derved kan manipulere med. Der må da være nogen der har prøvet...?PS: Jeg mener at elsparepærer aspirerer til titlen: mest kedelige opfindelse.... ever!

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg har testet med en Osram 20W dæmpbar og en anden jeg ikke lige husker navnet på. Begge er testet op mod en wireless unidæmper.Wireless dæmperen skal sættes til belastningstype RL for at den virker på min Osram pære, og den er kun stabil mellem 35% og 100%. Det er for så vidt ikke et problem. Problemet er at den støjer så man ikke kan holde ud til at være i nærheden af den, og den er ret stor fysisk :(Den "ukendte" dæmpbare pære kan Wireless dæmperen slet ikke dæmpe. Den blinker bare...Så mine erfaringer er indtil nu at wireless dæmperne ihvertfald ikke kan styre nogle af de pærer jeg har fundet.(osram'en er testet på en anden dæmper, og der fungerede den bedre)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Og så kom der svar fra LKTak for din henvendelse via Kundeservice. De fleste sparepærer kan ikke sidde på lysdæmper der findes nogle typer fra Osram og Megamann der kan. Jeg vil dog gøre opmærksom på at der er visse krav fra producenterne, som skal overholdes for at det vil virke. Bl.a. kræves der at lyskilden altid startes på 100% og så dæmpes herfra, det kan løses på følgende måde: Uni300 her tænder du for lyskilden med Memory sat til 100% og så først frigiver muligheden for dæmp efter dette. Wireless Uni250W her tænder du for lyskilden med ScenarieLink sat til 100% og så først frigiver muligheden for dæmp efter dette. Begge dele er ting der kan programmeres ind i IHC programmet. Jeg håber dette hjælper dig videre med projektet.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok