Hop til indhold
  • 0

fejl ved start af IHC Visual


Laffer
 Share

Spørgsmål

Har et "lille" problem som jeg ikke helt kan slippe ud af.Hver gang jeg prøver at starte LK IHC Visual får jeg følgende fejl."LK IHC Visial kan ikke startes (data filer ødelagt)Geninstaller LK IHC Visual og prøv igen"Og ja, det har jeg så prøvet 1000x, og får samme fejl.Har endda efter uninstall, også tjekket regedit igennem, og fjernet alt med ihc programmet. Og så derefter reinstalleret. Men kan simpelthen ikke få lov til at starte det op mere. Samme fejl igen og igenHvem har et bud på dette ??//Laffer

Link til kommentar
Del på andre sites

Recommended Posts

  • 0

Installere løbende programmer. Men er lidt tid siden jeg lige sidst har brugt det. Så tør ikke lige bruge system gendannelse. Så mister man bare så meget andet på computeren. Det mærkelige er at Serviceview, Scenedesign, og Administrator delen virker ubeklageligt.Ja, tænkte også på det med java, så den har jeg også prøvet at opdatere uden held.//Laffer

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det er også kun Visual-delen der skal installeres, resten er bare Java-Applet der åbnes..Men det er sikkert noget du har installeret som har smadret noget der bliver brugt, eller en virus/spyware der ligger og driller.Mit svar ville være:Tøm din computer, og prøv igen. Samt lad være med at installere alt muligt underligt ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg har præcis samme fejl. IHC Visual kørte fint i en periode, men pludselig en dag var jeg i samme situation som Laffer. Jeg har geninstalleret IHC pakken adskillige gange, forsøgt mig med alternative installationsstier, rodet i registreringsdatabasen, men lige lidt har det hjulpet.Jeg gætter på at Jakobs bud om at geninstallere hele PC'en vil løse problemet. Min holdning til det er dog, at såfremt LK ikke allerede har en patch der løser problemet, så burde de få det. Der er under deres installationskrav intet beskrevet om, at man skal undgå at installere programmer ud over IHC pakken selv.Jeg løste det ved at installere en Microsoft Virtual PC (som jo gratis kan hentes fra Microsofts hjemmeside), med en virtuel XP, som kun er installeret med IHC pakken.Langt fra optimal, men det virker da :-)Hilsner Ole

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Nu er det en arbejdscomputer, som jeg bruger hver eneste dag, så den tømmer man ikke bare lige og starter forfra. Vil tage mig mange timer at få alle min værktøjer ind igen, så det er ikke lige frem fordi jeg installere underlige ting :) Min mening til dette er også, hvis LK mener man skal have en ren windows Install til at man kan bruge deres program, så burde de skrive det i deres krav. Selvom det så stadig ville være langt ude :) Et fix ville sku være rart.Men prøver lige at scanne maskinen igennem, for at være sikker på noget ikke har sniget sig ind. Men ja, så kan en virtuel maskine jo være løsningen, indtil de får lavet et patch. Kan jo desværre ikke give dem et kald idag, og høre om de har løsningen på mit problem.//Laffer

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hejsa.Hermed afprøvet, dog uden held. Ved start af Visual, fremkommer den samme irriterende "LK IHC Visual kan ikke startes. Geninstaller LK IHC Visual" boks. Det har jeg så prøvet et par gange, uden det virker til at hjælpe.Men du har ganske ret i, at der er lagt en anden fil til download på LK's hjemmeside. Exe filen i den zip fil jeg netop har hentet fylder en smule mindre, så et eller andet må der vel være ændret?Anyways, tak for tippet. :) /Ole

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

HejDu kan checke at du kører den nye opdaterede version af installationsprogrammet ved at se på nederste linie (lige over tilbage/næste/afbryd knapperne).På billedet med slutbrugerlicensaftalen (efter at ha' klikket 'næste' én gang) skriver den nyeste version:"Schneider Electric Danmark (NSIS v2.31)"På den gamle version står der:"Schneider Electric Danmark"For at løse problemet har jeg to forslag.1.Installer Microsoft XML parser version 4.Dette burde ske automatisk ved installation af IHC softwaren men du kan prøve at gøre det selv.Hent og kør installationsprogrammet hos Microsoft:http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=021E12F5-CB46-43DF-A2B8-185639BA2807&displaylang=enHvis XML parseren installeres korrekt, skal filen "c:\windows\system32\msxml4.dll" ha' versionsnummeret 4.20.9848.02.Registrer de to Visual system filer i Windows manuelt (burde ske under installation).I startmenuen "Kør/Run" skrives (rediger sti-navnet hvis det ikke matcher din pc):regsvr32 "C:\Program Files\LK IHC Control\IHC Visual\UTCSBase.dll"ogregsvr32 "C:\Program Files\LK IHC Control\IHC Visual\UTCSInterface.dll"I begge tilfælde skulle regsvr32 gerne melde succes.Jeg håber det løser problemet.mvh Henrik

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej HenrikJeg tror du har fat i det der nok er mit problem.Jeg har tjekket min udgave af IHC Visual installationsfilen, samt Microsoft XML4, og begge stemmer i forhold til det du beskriver. Alligevel geninstallerede jeg IHC Visual, samt Microsoft XML4Til slut forsøger jeg at registrere de to DLL filer manuelt, og her går det vist galt. I begge tilfælde popper en dialogboks op med følgende overskrift og tekst: "RegSvr32 - DllRegisterServer in C:\Program Files\LK IHC Control\IHC Visual\xxxx.dll failed. Return code was: 0x80070005"Stien er korrekt, og kontoen der er logget på med har administrator rettigheder.Har du nogen idé om hvad problemet er?Hilsner Ole

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej OleEr du helt sikker på at du har administrator rettigheder?Fejlkoden 0x80070005 er "Access denied" og betyder typisk at brugeren ikke har tilstrækkelige rettigheder.Med en nyoprettet "Limited" brugerkonto under Windows XP, får jeg også fejlkoden 0x80070005 når jeg prøver at registrere dll'erne.I mit tilfælde er det helt klart skrivning til Windows registreringsdatabasen der fejler (og som regsvr32 fejler på).Når jeg starter "regedit", markerer HKEY_CLASSES_ROOT, højre-klikker og vælger new->key, får jeg fejlkoden "error writing to the registry". Med min normale administrator konto er der ingen problemer.Hvilken Windows version anvender du?/Henrik

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

God morgen HenrikJeg er helt sikker på at jeg har administratorrettigheder. Det har jeg kontrolleret ved at vælge Control Panel>User Accounts>User Accounts og herefter sikre mig, at gruppen jeg er medlem af er "Administrators"Jeg får heller ingen fejl, når jeg via RegEdit, markerer HKEY_CLASSES_ROOT, højre-klikker og vælger New>KeyUdgaven af Windows jeg kører er XP Proffesional, version 2002 SP 2 i UK udgavePC'en er indmeldt i et domæne.Jeg skylder måske helt fra start af at nævne, at jeg har mistanke om, at IHC Visual ophørte med at virke, i forbindelse med at jeg havde kørt et tool som skulle rydde op / optimere registreringsdatabasen. Jeg benytter bare ikke IHC softwaren så ofte, at jeg med sikkerhed kan sige, at det er det som er årsagen.Hilsner Ole

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej JakobJa, det vil jeg jo også mene, men fakta er desværre at det ikke virker til at forholde sig sådan :S Registreringen af de to nøgler som Henrik beskriver, gætter jeg på også mislykkes når installeren forsøger, såvel som når de køres manuelt fra kommandolinjen.Nu er jeg ikke så stiv i registreringsdatabasens opbygning / hvor nøglerne skal placeres, men de to nøgler burde vel kunne tilføjes via "regedit" også.Jeg vil prøve at søge efter nøglerne på min tidligere omtalte virtuelle XP på samme maskine, hvor IHC Visual kører. Hvis / når jeg finder dem, kan jeg måske prøve at oprette / placere dem samme sted i host maskinens registrerings database.Hilsner Ole

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Visual installationen burde re-etablere alle relevante registreringsnøgler.Hjælper det hvis du først af-registrerer dll'erne manuelt og dernæst registrerer dem igen?regsvr32 /u "C:\Program Files\LK IHC Control\IHC Visual\UTCSBase.dll"regsvr32 /u "C:\Program Files\LK IHC Control\IHC Visual\UTCSInterface.dll"regsvr32 "C:\Program Files\LK IHC Control\IHC Visual\UTCSBase.dll"regsvr32 "C:\Program Files\LK IHC Control\IHC Visual\UTCSInterface.dll"Har du efterfølgende prøvet at køre et registrerings cleaner/defrag program?Her er links til to freeware programmer.Jeg har ikke selv erfaring med programmerne andet end jeg lige har prøvet dem nu. For en god ordens skyld er det nok en god ide at ta' en backup af registreringsdatabasen inden.Wise Registry Cleanerhttp://www.snapfiles.com/download/dlwiseregistry.htmlQuicksys RegDefraghttp://www.snapfiles.com/download/dlqsregdefrag.htmlMicrosoft har et værktøj der bla. overvåger registreringsdatabasen.http://technet.microsoft.com/da-dk/sysinternals/bb896645(en-us).aspxPrøv evt. at vedhæfte en logfil fra mens IHC installation kører (eller blot mens regsvr32 fejler).mvh Henrik

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok