Hop til indhold
  • 0

Uni 400 dimmer i selvsving


Claus Bech
 Share

Spørgsmål

Jeg har et problem med en Uni 400 dimmer (820BA228). Dimmeren anvendes til at dæmpe 5 stk 20w halogen spots.Når dimmeren får en tænd impuls, starter lyset på ca. 50%, og det er ikke muligt at regulere styrken hverken op eller ned.Efter ca. 1 minuts tid starter lyset at blinke i ca. 15 - 30 sekunder, hvorefter lyset er på 100 % effekt, og det er muligt at regulere op og ned på normal vis.Fra tid til anden starter lyset helt umotiveret at blinke igen (altså når det er tændt).Jeg har bemærket, at start af apparater med stort strømforbrug som eksempelvis ovn eller komfur kan fremprovokere blinkeriet.Nogen bud på, hvad der kan være galt ?

Link til kommentar
Del på andre sites

1 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
Jeg har et problem med en Uni 400 dimmer (820BA228). Dimmeren anvendes til at dæmpe 5 stk 20w halogen spots.Når dimmeren får en tænd impuls' date=' starter lyset på ca. 50%, og det er ikke muligt at regulere styrken hverken op eller ned.Efter ca. 1 minuts tid starter lyset at blinke i ca. 15 - 30 sekunder, hvorefter lyset er på 100 % effekt, og det er muligt at regulere op og ned på normal vis.Fra tid til anden starter lyset helt umotiveret at blinke igen (altså når det er tændt).Jeg har bemærket, at start af apparater med stort strømforbrug som eksempelvis ovn eller komfur kan fremprovokere blinkeriet.Nogen bud på, hvad der kan være galt ?[/quote']Ups, det skulle vel ikke være en manglende nul-ledning et sted i installationen? For så kan du godt få den slags "sjove" fejl.Men den fejl kan jo ligge mange steder i installationen. Start ved gruppeafbryderne, er det 3p+0 du har sidende til den pågældende lysgruppe? Det kan også være en løs sløjfeledning i gruppetavlen.God arb. lyst.Mvh Bjarne
Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok