Hop til indhold
  • 0

FB Alarm blink som biler


FRBI
 Share

Spørgsmål

Hej.Jeg har siddet og rodet med FB alarm blink som biler men kan ikke rigtigt få den til at virke helt som jeg havde tænkt mig.Jeg har ændre indgangen fra on til off så nu blinker lyset 2 gange når alarmen bliver sat til og det er også sådan jeg gerne vil have den til at virke, men lyset som den blinker med skulle gerne ende med at blive i den status det var ingen de 2 blink. Lyset er styret af pir og magnetkontakt i dør og kun når skumring er aktiveret.Når jeg får det til at virke vil jeg fjerne den hvide ledning fra kodetastaturet så jeg ikke har den grønne og røde diode til at lyse, men vil FB alarm blink som biler så stadig fungere ?Håber der en en der kan hjælpe mig med at rette blokken til.Hilsen Frank Birchudvlys.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

Recommended Posts

  • 0
Når jeg får det til at virke vil jeg fjerne den hvide ledning fra kodetastaturet så jeg ikke har den grønne og røde diode til at lyse' date=' men vil FB alarm blink som biler så stadig fungere ?[/quote']Du kan desværre ikke slukke dioderne ved at fjerne den hvide ledning, da der bare skiftes mellem rød/grøn afhængig af om den hvide ledning får 24V eller ej.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Hej Torben. Kan de så slet ikke kobles fra ?Men hvad med FBèn kan du hjælpe med den ?Hilsen Frank
Angående at koble dem fra, mener jeg ikke der er andre muligheder end nævnt i din anden post for få dage siden.Jeg kan godt prøve at kigge på den FB, når jeg lige kommer til computeren igen, hvis ikke Lars, Bob eller en tredje kommer med en løsning inden, for det bliver ikke lige de næste par dage jeg får tid.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Frank.Så fik jeg kigget lidt på din FB. For at lave den den ønskede blinkfunktion ved alarmtilkobling, er det nemmeste at programmere det ind i de lys FB som du ønsker skal blinke. Ellers er det ikke til at holde styr på status af udgangen ved tilkoblingen. Jeg har lige hurtigt programmeret videre på en 1.1.10.a simpel kip, så du kan se hvordan det evt. kan se ud (DET TILFØJEDE ER MED STORE BOGSTAVER I FB). Det kan så tilføjes i en hvilken som helst FB. Har også lavet en indgang til skumringsrelæ, hvis det kun ønskes at den skal blinke når der er mørkt. Ellers kan du selv prøve at rette lidt i det, for så vidt jeg husker, er du jo ikke helt nybegynder med programmering. Ellers må du lige råbe op. ;) [attachment=2058]frbi1.zip[/attachment]

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Torben.Mange tak for hjælpen, nu virker det som det skal og det var nemt nok at programmere det ind i min udendørs FB.Jeg undlod dog betingelsen af skumrings sensoren da jeg også godt vil have det til at blinke ved alarmtilslutning når det også er lyst.Nu tager jeg dig jo på ordet med din signatur "Jer, der siger det ikke kan lade sig gøre - flyt jer lige, så jeg kan komme til." for jeg tænker stadig på hvordan man kan få den røde lampe slukket ved alarm tilsluttet.Som jeg forstår det så er der på den hvide ledning, 0v på med alarm frakoblet og så lyser den grønne og ved alarm tilsluttet så er der 24v på og den røde lyser. Kan man ikke på en eller anden måde køre den hvide gennem et relæ som trækker ved alarmtilslutning og derved bryder de 24 v der får den røde til at lyse, men samtidig skal den grønne jo så heller ikke lyse, kun når alarmen er frakoblet så man kan se status ved at den grønne lyser !Det må da kunne lade sig gøre :ohmy: Hilsen Frank

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Har lige lavet en FB til styring af forsyning til tastatur.Når alarm tilsluttes starter nedtælling af ind/udgangstid.Når denne udløber slukker tastaturet.Tastaturet tænder igen, når indgangsdøren åbner.Eller alarm frakobles ad anden vej (fx nøglering).Eller hvis alt andet (mod forventning... :) ) kikser, så tænder forsyning til tastaturet hvis alarmer går. ;) Hvis man har tastatur siddende udendørs, så er man altså nød til at åbne døren før man kan taste sin kode...TEST_hus_20091208.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej IHC Bob.Tak for din indsats, det lyder da som om det kan bruges.Jeg har et biometrisk dørhåndtag som jeg skal have monteret: det har jeg haft skiltd ad og monteret et par ledninger på den lille motor der frækker låsen. Det vil jeg så forbinde til et 5v dc relæ med en ensretter så det kun virker når der låses op. Meningen var at når man låser op med kode eller fingeraftryk så skal den slå alarmen fra og tænde lyset i bryggerset.Det må vel stadig kunne lade sig gøre med din FB. Fingeren lægges på, tastaturet tændes, alarmen slås fra og lyset tændes i bryggerset. Kan IHC "nå" det inden man åbner dører for ellers går alarmen jo i gang ?Hilsen Frank

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Nu har jeg ikke forsinkelse på magnetkontakten i døren for den bruges også til at tænde lyset i Carporten når vi går ud.Jeg har heller ikke bevægelses sensor i Bryggerset for jeg har monteret magnet kontakter i alle døre og vinduer der kan åbnes og glasknusnings sensorer i alle ruder, så det kan ikke lade sig gøre at komme ind uden at aktivere alarmen (så skal man da pille mursten ud og kravle gennem hullet :))Men der er jo ikke at at gøre end at prøve at sætte det til og se om det virker, mangler bare lige det 5 v relæ men det skulle være på vej med posten.Hilsen Frank

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Nu har jeg ikke forsinkelse på magnetkontakten i døren for den bruges også til at tænde lyset i Carporten når vi går ud.....
Den forsinkelse jeg snakker om, ligger ikke på kontakt funktionen. Det er en forsinkelse i alarmblokken, som er tiltænkt til folk med tastatur placeret indendørs, så man kan nå at taste koden inden alarmen bimler...Du kan jo bare lave en ultra kort indgangstid ;)
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

hej Torben.Jeg har nu kørt med din FB Alarm blink som biler i noget tid og det blinker også som det skal, menjeg har lagt mærke til at hvis man sætter alarmen til om dagen så blinker lyset 3 gange som det skal men lysetforbliver herefter tændt, og det skulle jo gerne vende tilbage til status før man sætter alarmen til.Vil du hjælpe mig med modifisering af FBèn ?Mvh Frank Birch

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
hej Torben.Jeg har nu kørt med din FB Alarm blink som biler i noget tid og det blinker også som det skal' date=' menjeg har lagt mærke til at hvis man sætter alarmen til om dagen så blinker lyset 3 gange som det skal men lysetforbliver herefter tændt, og det skulle jo gerne vende tilbage til status før man sætter alarmen til.Vil du hjælpe mig med modifisering af FBèn ?Mvh Frank Birch[/quote']Jeg kan da prøve. Kan du ikke lige vedhæfte dit program, så jeg kan se hvordan du har flettet det ind i programmet?
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Frank..Så fik jeg kigget på dit program. Det var din Sluk alt udendørs, der får en puls ved alarmtilkobling, og når der er lyst lavede rod i blinkeriet. Jeg har sat en ekstra betingelse ind, og samlet det i 1 program (Sluk alt udendørs). Der var 2 programmer, der blev trigget ved puls på den indgang før.Hvis du får tid, kan du også rydde lidt ud i styringen af dit udvendige lys. Her tænker jeg på at der ligger 4 programmer, der alle bliver aktiveret, når skumring går OFF. Dem kan du ret nemt samle i 1, og der sætte de 4 udgange OFF. Man kunne måske også samle det i 1 program, når skumring går ON. Jeg har dog ikke ændret dette, men hvis du får tid og lyst, kan du jo prøve at give den FB en lille "slankekur".[attachment=2087]Frank1.zip[/attachment]

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej IHCBOBJeg har nu været i gang med at tilføje den FB som du lavede til mig til at slukke den røde diode i tastaturet når alarmen bliver sat til.Jeg har lagt din FB ind under punktet alarm og den udgang "udgang forsyning til tastatur har jeg lagt i udendørs.Den skal så konfigureres men jeg kan jo se at det er den orange ledning og det er jo bare +, hvordan konfigurerer jeg det når den ikke er på et modul ??Kan man "skrælle" magnetkontakten af i FBèn da jeg ikke tror jeg skal bruge den for jeg har en biometrisk dørlås på så når man lægger fingeren på så frakobles alarmen og lyset tændes i bryggerset hvis det er mørkt, så umiddelbart vil jeg ikke tro at jeg skal have forsyning på tastaturet først førend jeg kan frakoble alarmen.MvhFrank BirchKenth.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej IHCBOB.Nej både og, knappen sidder jo inden for og man skal vide hvilken knap det er man skal trykke på og hvor længe.Vi tilslutter jo alarmen på tastaturet udvendigt når vi forlader huset og frakobler den via biometrisk dørlås som både låser døren op og frakobler alarm. Hvis en tyv kommer ind, så skal han jo vide hvor han skal trykke, men alarmen er jo allerede gået, for jeg har magnetkontakt sensorer på alle døre og vinduer der kan åbnes og rude knusnings detektorer på ALLE ruder, både i vinduer og døre.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej igen.Så fik jeg forsyningen til tastaturet sat gennem et 24v output, og det virker bare perfekt.Sætter alarmen til via tastaturet, 20 sec. så slukker den røde diode, og når jeg smider fingeren på den biometriske dørlås, bliver alarmen frakoblet og den grønne diode i tastaturet lyser igen :laugh: Takker mange gange !Nu hvor jeg har dig, er du så også ekspert i voice modem ? som du kan se har jeg lagt et emne "problemer med at konfigurerer voice modem" det ringer op til mig ved alarm men der bliver kun sagt IHC alarm tryk firkant for at fortsætte og så sker der ikke mere :huh: så skal jeg ringe op til modemet for at afstille alarmen.Jeg troede man fik den besked man har indtalt når der blev ringet til en, og ville også gerne kunne afstille alarmen via tastatur !Hilsen Frank

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok