Hop til indhold

LK / Elko living samma sak?


Recommended Posts

Hej !Har ett Elko living system, visual ver 2. (prod 22.04.2010, programvaruversion 2.6.101)Ser att det kommer mycket nya uppdateringar till LK:s controllers.Är det exakt samma hårdvara ?Passar LK:s program/firmwares rakt av till min controller ?Kan/bör jag lägga in ny firmware från LK istället?Elko påstår att jag har en "tidig" revision som inte går att använda till svenska Elko version 2.7 av programvaran, vet någon varför ?Tips? förslag ?

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej!Roligt att se att man inte är ensam svensk här! :) Jo du kan använda lk:s programvara. Problemet du har med att den säger att du inte kan använda 2.7 är att du måste göra en firmware uppdatering av kontrollern först.. Detta måste du även göra om du tänker använda LK också. Progammet för att göra firmware uppdateringen finns med i paketet du kan laddar ned.Man får alltid det senaste om man använder sig av LKs program varor då det är dom som utvecklar hela IHC systemet och i sverige så är det Elko som marknadsför det och tyvvär så är dom helt otroligt slöa på att få ut nyheterna.. T.ex. så släppte LK en ny version av Iphone appen för ett tag sedan men Elkos app är till dags datum samma som det varit i över ett år med buggar os.v... :( /peter

Link til kommentar
Del på andre sites

Nån mer som vet om det faktiskt är nån skillnad på hårdvaran som gör att jag INTE kan uppgradera firmwaren och använda senaste funktionerna ?Ser att det nämns nåt om hardwareversion 6.1 eller 6.2, hur vet man vad man har och vad är skillnaden på dem ?Kan jag öppna mitt projekt direkt i LKs program ?Kostar LKs program ?Hur blir det med scenviewen jag gjort i ELKOs miljö?Får jag börja om från början på allt ?Finns svenska som språk eller engelska i LKs program eller är det bara dansk ?

Link til kommentar
Del på andre sites

[Nån mer som vet om det faktiskt är nån skillnad på hårdvaran som gör att jag INTE kan uppgradera firmwaren och använda senaste funktionerna ?]Du kan godt opgraddera til senaste firmware. På LK.dk finns version 2.7.110 och på elko.no finns 2.7.103 så länge det er Visual 2 controller.[ser att det nämns nåt om hardwareversion 6.1 eller 6.2, hur vet man vad man har och vad är skillnaden på dem ?]När du opgradderar til senaste firmware versionen finns hardware version på administrator sidan. Skillnaden har LK inta oplyst om direkt.[Kan jag öppna mitt projekt direkt i LKs program ?]Ja.[Kostar LKs program ?]Nej[Hur blir det med scenviewen jag gjort i ELKOs miljö?]Ingenting - det kommer at funka bra.[Får jag börja om från början på allt ?]Nej[Finns svenska som språk eller engelska i LKs program eller är det bara dansk ? ]LK IHC VIsual finns bare på dansk. Den senaste LK firmware 2.7.110 kan användes båda på dansk og engelsk. Där finns en lidt äldre version af LK Visual programmet på engelsk. Jag tror at den stora skilnaden kommar at bli at funktionsblokke inta är dom samme för LK og ELKO - det skal du kanske undersöke först.

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok