Hop til indhold
  • 0

Føler til indikering af låst dør


Søren1354922216
 Share

Spørgsmål

Hejsa.Jeg har 5 stk. 3 punkt lukke dører med en alm. Rukolås til nøgle både ude og indvendigt.Jeg kunne godt tænke mig, at jeg kunne se på skærmen om de er låst eller ej. Tænkte på at bore en føler ind i karmen, der hvor låsepalen går ind.Kender i en føler, som kan bruges til dette (som kan taste på metal)?Eller kunne der være en anden løsning?Mvh. Søren.

Link til kommentar
Del på andre sites

5 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

En induktiv aftaster kan taste på metal.Husk at det skal være en NPN føler...En mekanisk microswitch med en lille arm kunne, rent teknisk, også bruges, men det bliver nok lidt svært at finde en fornuftig måde at montere den på. For mine egne døres vedkommende er det dog ikke en sikker indikation for at døren er låst.Det vil kun være en indikation af, at man har hevet håndtaget op. Og at trepunktslåsens pal er i indgreb. Ikke at håndtaget er låst med nøglen! Måske er det anderledes for dine døre :unsure:

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Føleren skal nok sættes ud for selve låse palen, ikke en af 3-punkts palene.Men om det vil virke er måske tvivlsomt, idet der jo i forvejen er en del metal i og omkring slutblikket og selve låsekassen.Man kunne måske lime en lille magnet på enden af låsepalen og så bruge en alm. magnet kontakt (reed relæ) monteret lidt inde i karmen.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Føleren skal nok sættes ud for selve låse palen' date=' ikke en af 3-punkts palene.Men om det vil virke er måske tvivlsomt, idet der jo i forvejen er en del metal i og omkring slutblikket og selve låsekassen.Man kunne måske lime en lille magnet på enden af låsepalen og så bruge en alm. magnet kontakt (reed relæ) monteret lidt inde i karmen.[/quote']Hå ja da - havde faktisk aldrig lagt mærke til at låsepalen ved håndtaget faktisk betjenes af nøgle! :blush: Mht magnetkontakt, så bliver disse også forstyrret af omgivende metal, så det er heller ikke sikkert at dette vil virke.Man kan sagtens få en aftaster med kort tasteafstand, så den ikke taster på slutblikket i karmen.Fx denne med 4 mm tasteafstand: link
Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok