Hop til indhold
  • 0

Problemer med IHC Alarm Kodetastatur


Thomas Hartmann
 Share

Spørgsmål

Hej,Jeg er igang med at udvide min IHC installation med alarm delen også. JEg har fået følgende til at fungere:IHC Backup Alarm modul3 IHC Alarm Rumfølere (Ideer til hvordan man får dioden til at holde op med at blinke i soveværelset - lidt irriterende :-))1 Magnetkontakt1 Sabotagekreds Men så kommer vi til IHC kodetastaturet - Jeg har forbundet det ud fra standard princip tegningen Men jeg får ingen lys i tastaturet, og det reagerer ikke på tryk - så noget må være galt.Jeg har nu været ved at tjekke ledningerne igennem nogle ekstra gange og målt spænding - og det burde være ok. I ServiceView har jeg 4 målepunkter:IHC Status = Off - Forbundet til Output 24V modulUdgang 1 = On - Forbundet til Input 24/3Udgang 2 = On - Forbundet til Input 24/3Udgang 3 = On - Forbundet til Input 24/3Hvis jeg fjerner den orange leder fra 24v så går alle 3 udgange i off - så snart jeg forbinder den igen går de tilbage til on - Så der er forbindelse ned til tastaturet - ellers ville IHC'en jo ike kunne registrere det.Tastaturet har aldrig været i brug - så administrator koden burde bare være 99999 men jeg får ingen lyd når jeg trykker på tastaturet.Gode råd koster nu dyrt - én der har oplevet noget lignende?På forhånd tak for hjælpen... :-)Mvh. Thomas

Link til kommentar
Del på andre sites

5 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hvis du sætter Dip switch 1 ON i alarm PIR'en, blinker den røde diode ikke når den registrerer bevægelse. Den er til gangtest, men der er fejl i manualen, hvor der står den skal være OFF.Angående dit kodetastatur, lyder det som om det ikke sidder helt rigtigt på bagpladen. Der sidder en lille pal på bagpladen, som går ud og bryder en lille fotocelle bag på tastaturet, og det kan godt være nødvendigt at vippe den en lille smule, hvis tastaturet ikke er monteret på en helt plan væg.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej,Ja det med gangtesten gik op for mig, da jeg havde fået skrevet mit indlæg...Jeg må lige prøve at afmontere tastaturet - jeg var ikke klar over at der var en sikkerheds foranstaltning på bagsiden af displayet...Tak for tippet - Jeg prøver at tjekke om det hjælper når jeg kommer hjem, og skriver en lille update efterfølgende.Mvh. Thomas

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Jeg må lige prøve at afmontere tastaturet - jeg var ikke klar over at der var en sikkerheds foranstaltning på bagsiden af displayet...
Det er en sabotagesikring, så man ikke kan tage tastaturet af, og via ledningerne kan slå alarmen fra. Det er selvfølgelig mest aktuelt, hvis tastaturet er placeret udendørs, men tastaturet virker ikke uden denne sabotagekreds. Går ud fra at du har monteret ledningerne fra tastaturet til sabotagekredsen (rød & grøn).
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej,I havde ret - det var fordi det ikke var placeret ordentligt på bagpladen - så ved at fifle lidt med bagpladen fik jeg det til at fungere - det havde jeg ikke umiddelbart gættet.Jeg kan også se at emnet har været oppe i forummet før - så jeg havde åbenbart ikke fået søgt korrekt inden jeg oprettede et nyt emne.Men mange tak for jeres hjælp :-)Mvh. Thomas

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok