Hop til indhold
  • 0

Alarm


Laffer
 Share

Spørgsmål

Opdagede til min frygt idag, at nogen har forsøgt at åbne min dør, med en skruetrækker. Dog uden held, eller hvad der nu er sket.Har ikke installeret IHC Alarm. Overvejer om jeg skal dette, eller man skal smide nogle af de anlæg op man ellers kan købe. Hvad har i af erfaringer med IHC´s anlæg? Ville jo være rart hvis man kunne gøre andre omkring i kvarteret opmærksom på hvis nogen har gang i noget. Har overvejet om det var en ide, hvis det fandtes eller nogen kunne finde ud af at programmere et program, hvor man kunne spærre at lys kan tændes i hus, med mindre man ved bestemte tryk. Kunne starte lys op. Man skal jo nærmest være tyv, for at kunne lure hvad der hjælper :)Så søger lidt erfaringer, hvad som er godt at gøre.På forhånd takLaffer

Link til kommentar
Del på andre sites

8 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Jeg har selv alarm på IHC'en, men jeg har heldigvis endnu ikke oplevet forsøg på indbrud.Den generelle holdning er vist at tyve bedst kan lide mørke og desuden at arbejde i fred og ro. Derfor tror jeg ikke at din idé, med lyset der ikke kan tændes, er optimal. LK's alarm-funktion lægger faktisk op til at huset begynder at blinke med alle lamper, hvilket må formodes at tiltrække en vis opmærksomhed i nabolaget.Sammen med indvendige og udvendige lydgivere tror jeg det kan skræmme ubudne gæster ud igen.Jeg ved ikke, om noget lignende umiddelbart kan lade sig gøre med en gængs (ikke-IHC) alarm./Peter

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Laffer skrev:

Hej Ole Ja det har jeg installeret, tænkte mere på lyset, kan jo så hurtigt slukkes, og ja det kan det her jo også ved at åbne tavlen og klippe ledningerne.//Laffer
Jeg har selv IHC Alarm installeret..Hos mig hjælper det ikke noget at trykke på knapperne når lyset blinker. Det hjælper at slukke for strømmen, men lydgiverne fortsætter.Når de en gang når så langt at de får slukket for lydgiverne, så har mine nysgerrige naboer for længst opdaget dem, og min telefon har ringet med en alarm.Udover at der ikke er så stor sabotage sikring på IHC Alarm, så virker det helt fint. Man skal bare sørge for at man ikke kan komme til en IHC ledning uden at være kommet ind i alarm området først ;)
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jakob Bruun har egentlig sagt det med andre ord, men "ja" man kan som tyv finde frem til T-knappen og stoppe blinkeriet og derefter finde batteribackup for at stoppe larmen.Men jeg tror (og håber) nu alligevel på den psykologisk effekt når huset pludselig begynder at opføre vildt besynderligt:"Lad mig tage det nærmeste af værdi og lad mig så se at komme væk herfra i en fart."er nok en mere naturlig reaktion end:"Ahh endnu et IHC-hus! Lad mig finde HPFI-relæet og controlleren, så jeg ka' slippe for lys og lyd.";) /Peter

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok