Hop til indhold

IHC-HomeSeer Connector


Recommended Posts

Hej GhostrunnerDet er jo en fantastisk idé du har fået med at interface IHC til HomeSeer. Faktisk har præcist dette stået på min liste over kommende projekter i et stykke tid. Men hvis arbejdet allerede er gjort er der jo ingen grund til at opfinde den dybe tallerken igen.Jeg har testet lidt på dit plugin, men er løbet ind i et problem. Installation, opsætning osv. gik helt uden problemer. Når en tilstand skifter på en IHC enhed bliver status med det samme opdateret i HS. MEN jeg kan desværre ikke rigtigt få det til at virke den anden vej. Når jeg prøver at skifte en tilstand i HS sker der ikke noget. Den melder heller ikke nogen fejl. F.eks. skriver den:06-05-2012 18:34:59 - Info - Device: Køkken HS udvikling Midt på væg (A15) ON…når jeg prøver at tænde en kontakt placeret i køkkenet. Kan du pege mig i retning af en mulig løsning? Har du i øvrigt overvejet også at interface scenarier? Det ville være smart hvis et IHC-scenarie blev linket til et device i HS.Mit udstyrIHC controller: - HW version: 6.1 - Software (firmware): 2.7.166HomeSeer version: 2.3.0.19

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej GhostrunnerDet er jo en fantastisk idé du har fået med at interface IHC til HomeSeer. Faktisk har præcist dette stået på min liste over kommende projekter i et stykke tid. Men hvis arbejdet allerede er gjort er der jo ingen grund til at opfinde den dybe tallerken igen.Jeg har testet lidt på dit plugin' date=' men er løbet ind i et problem. Installation, opsætning osv. gik helt uden problemer. Når en tilstand skifter på en IHC enhed bliver status med det samme opdateret i HS. MEN jeg kan desværre ikke rigtigt få det til at virke den anden vej. Når jeg prøver at skifte en tilstand i HS sker der ikke noget. Den melder heller ikke nogen fejl. F.eks. skriver den:06-05-2012 18:34:59 - Info - Device: Køkken HS udvikling Midt på væg (A15) ON…når jeg prøver at tænde en kontakt placeret i køkkenet. Kan du pege mig i retning af en mulig løsning? Har du i øvrigt overvejet også at interface scenarier? Det ville være smart hvis et IHC-scenarie blev linket til et device i HS.Mit udstyrIHC controller: - HW version: 6.1 - Software (firmware): 2.7.166HomeSeer version: 2.3.0.19[/quote']Hej Coy.Det første der springer mig i øjnene er at det er en rimelig gammel version af HS du kører med. Ved ikke om det har noget at sige, men du kunne prøve at starte der. Jeg kører selv med 2.5.0.52Derudover kunne du evt prøve følgende:Når Connector er startet op og connected til både ihc og hs går du ind i Help -> DebugTryk på "Show DeviceArray" - Der kommer en masse data i vinduetHerefter sætter du så et flueben i "Debug aktiv"Prøv så at tænde/slukke nogle af udgangene fra HS - Der skulle gerne komme noget mere data nederst i vinduet så.Når der er kommet noget data i vinduet trykker du så nu på "Save Log"I Homeseermappen skulle der så gerne være en txt fil der hedder "IHCHS_debuglog"Den må du meget gerne maile til mig. (Har sendt PM men adresse)* Hvis der ikke kommer noget data når du aktivere dine IHC udgange fra HS vil jeg gerne ha filen alligevel.Rasmus
Link til kommentar
Del på andre sites

Hej GhostrunnerHar du i øvrigt overvejet også at interface scenarier? Det ville være smart hvis et IHC-scenarie blev linket til et device i HS.
Jeg har ikke lige udtænkt noget roadmap eller lignende for programmet, men tager det mere efter hvad jeg har brug for :)Men det kunne da godt tænkes at man skulle kigge på scenarier. Har dog lige et par andre forbedringspunkter først, men det er godt med nogle testere :)
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
  • 10 months later...
  • 7 months later...

Hej Jens.

 

Har ikke været herinde i laaang tid, så har ikke set dit spørgsmål.

Men ja det har jeg haft gjort. Jeg synes dog aldrig det rigtig fungerede lige så godt i teori, som i praksis.

Har haft stabilitets problemer med homeseer og HS IHC  Connector. 

Grundet ændring i fokus områder arbejder jeg ikke rigtig med det mere.

 

Hvis nogen er interesseret i at fortsætte udviklingen vil jeg godt uploade kildekoden.

 

Rasmus

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 8 months later...
  • 4 months later...
  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok