Hop til indhold

IHC-HomeSeer Connector


Recommended Posts

Hej.Opdateret version 1.1.3.0 (2012-05-21):[ul] [li]Nyt: Flyttet indstilliger til andet vindue[/li] [li]Nyt: Samlet alt "log data" et sted, og forbedret log fuktion (lettere at gemme logfil)[/li] [li]Nyt: Kan køre med løbende log fil, der bliver dannet ny hver dag.[/li] [li]Nyt: Program kører i flere tråde. ("Fryser" ikke under opstart mere)[/li][/ul]Opdateret version 1.1.2.0 (2012-04-26):[ul] [li]Bug: Tænder/opdatere ikke altid de rigtige udgange (rettet)[/li] [li]!!! VIIGTIGT!!! Det er nødvendigt at slette devices i HS oprettet af tidligere versioner[/li] [li]NYT: Det er nu muligt at opdatere HS med nye devices fra IHC uden genstart[/li][/ul]Opdateret version 1.1.1.0 (2012-04-24):[ul] [li]Nyt: Debug funktion tilføjet. Kan åbnes i help menu.[/li] [li]Bug: Kipper tilfældige udgange når program starter - rettet[/li][/ul]Opdateret version 1.1.0.0 (2012-04-20):[ul] [li]To vejs kommunikation fungere nu.[/li] [li]Det er muligt at tænde og slukke alle udgange fra HomeSeer[/li] [li]Det er muligt at dæmpe trådløse lysdæmpere fra Homeseer[/li] [li]HomeSeer bliver opdateret når status på udgange bliver ændret i IHC[/li][/ul]Første version 1.0.0.0 (2012-04-15):[ul] [li]Kan oprette IHC udgange som devices i HomeSeer automatisk [/li] [li]Opdatere devices i HomeSeer når der sker ændring i IHC[/li][/ul]Funktionskrav:[ul] [li]IHC Controller v2 med viewer (ikke testet på controller uden viewer)[/li] [li]HomeSeer v2[/li] [li]Dette program kan køre på en anden computer end HomeSeer, men det anbefales at den køres på den samme.[/li][/ul]Installation:[ol] [li]Kopier de to filer ind i HomeSeer mappen[/li] [li]Start Connector efter HomeSeer er startet op[/li] [li]Indtast brugernavn, kode og ip for IHC og HS. [/li] [li]Udfyld HS Location med f. eks. IHC[/li] [li]Udfyld HS DeviceCode med det ønskede bogstav/tegn[/li] [li]Klik login og derefter "Create HS Devices" - Så vil programmet oprette devices fra ihc i hs, og linke dem så de bliver opdateret fra ihc.[/li] [li]Hvis man opretter nye udgange i IHC efter programmet er startet skal man klikke på "Refresh Device Array" og derefter på "Create HS Devices"[/li][/ol]Bemærk - Hvis program skal køre på en anden pc skal nedenstående filer kopieres fra HomeSeer mappe:Homeseer2.dll, HS2Util.dll, interop.dll, Scheduler.dllCredit:IHC delen er baseret på u2pia IHCOutput software herinde fra. Det har været en stor hjælp.Rasmus

IHC-HSConnector1.1.3.0.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

HeyJeg er newbie. Er der nogen der kan forklare mig hvad HomeSeer præcist er ? Jeg har en Controller version 2 uden viewer' date=' er det noget jeg ville kunne benytte ?Har googlet lidt blandt gamle indlæg, og der står noget med at folk ikke kan få det til at virke med vers. 2 controller ?[/quote']Hej SilverLine.HomeSeer er et program du kører på en windows pc. Det bruges til at automatisere forskellige ting. Det kan snakke sammen med rigtig mange forskellige ting vha plugins.Prøv at kigge lidt på www.homeseer.comJeg ved faktisk ikke om du kan bruge mit lille program når du har en controller uden viewer. Har selv en controller med viewer så har ikke mulighed for at teste.Hvis du prøver at downloade u2pia's IHCOutput herinde fra forumet så kan du se om du kan logge på med det. Hvis det virker så burde mit program også virke.Rasmus
Link til kommentar
Del på andre sites

hvad skal der stå i homeseer brugernavn' date=' kode, ip , det er en 30 dage prøve ver. jeg har[/quote']Brugernavn/kode: Det er den "Web-User" der er oprettet i HomeSeers web interface. Kan ikke huske hvad standard brugeren hedder, men jeg vil også anbefale du går ind og ændre den. (Web Interface -> Setup -> Web Users)IP: Det er IP Adressen på den pc du køre homeseer på. (Web Interface -> About: Lan IP Address)Håber det giver mening :)
Link til kommentar
Del på andre sites

Ja det gav mening og der er hul igennem' date=' MEN det virker ikke helt, jeg kan se alle rum i homeseer men den tænd/slukker tænd/slukker tænd/slukker tænd/slukker nogle udgange hele tiden meget hurtig, som nok ikke er sund for ihc udgangene så pt kan det ikke bruges til noget[/quote']ok... Det var underligt, har den kørende her uden problemer.Hvilken type udgange er det den tænder/slukker ?
Link til kommentar
Del på andre sites

Måden jeg jeg starter programmet på: jeg starter med at starte homeseer og derefter starter jeg ihc connector med flueben i auto login i begge( den som jeg download her fra som er flyttet over i homeseer biblotek det er en måske flere relæ udgange det blinker.
Har lige lagt en opdateret version op, som skulle rette fejlen.
Link til kommentar
Del på andre sites

Køre med den nye nu og når jeg tænder og slukker på afbryderne på væggene så opdater den ikke' date=' heller ikke ved at trykke på refresh, men jeg kan godt tænde og slukke udgangende på homeseer og det ser ud til at det er de rigtige udgangeper[/quote']Har du slettet alle de "IHC" devices i HS fra tidligere og genskabt den med den nyeste version ? Det er desværre nødvendigt.
Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis du har det så gør følgende:Når Connector er startet op og connected til både ihc og hs går du ind i Help -> DebugTryk på "Show DeviceArray" - Der kommer en masse data i vinduetHerefter sætter du så et flueben i "Debug aktiv"Prøv så at aktivere nogle af dine IHC udgange - Der skulle gerne komme noget mere data nederst i vinduet så.Når der er kommet noget data i vinduet trykker du så nu på "Save Log"I Homeseermappen skulle der så gerne være en txt fil der hedder "IHCHS_debuglog"Den må du meget gerne maile til mig.* Hvis der ikke kommer noget data når du aktivere dine IHC udgange vil jeg gerne ha filen alligevel.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok